R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod expwy » 22. Jan 2018 10:34

Jarino, lepšie si to zhrnúť ani nemohol. :wink:
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 122
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 12:18

Pekné zhrnutie Expwy, len nech Jarino da aj rukolapný konkrétny zdroj, odkiaľ máš tých 12000 v roku 2040, alebo to malo HzP na odôvodnenie polovičného profilu? Lebo predtým si dal sám vo svojom príspevku údaj intenzity 27844 a neskôr si sa diskutujúcich pýtal, odkiaľ je táto intenzita pred Prešovom, ktorej neveríš (existuje možnosť kliknutia, zobraziť moje príspevky pri svojom mene). Nakoniec bolo zistené, že údaj je zo sčítania dopravy z roku 2010, následny údaj z roku 2015 je 22341, ale už s inou metodikou a obchádzkou Prešova z dôvodu uzavretia cesty 21 a teraz vytiahneš, že na imaginárnej ceste je taká prognoza.

K ostatnému je škoda sa vyjadrovať, lebo ten čo nechce nepochopí. A s tým návrhom MK3 a MK5, kde rôzní developeri už v ich blízkosti stavajú na pôvodnýcch mokradinách svoje obchodné centra a je to záplavové miesto Sekčova, tak ideálna stavba k navyšovaniu finančných prostriedkov na výkup pozemkov, navýšené náklady na výstavbu, kde p o roku 2040 bude koabovať doprava v celých Ľuboticiach a na semaforoch, ktorých už teraz je neúrekom, bude znečisťované ovzdusie ešte viac. Samozrejme aj oddialenie už vypracovaného, na čo boli vyložené nemalé finančné prostriedky, či už do projektu, čiastočného výkupu pozemkov a premrhaného časového hľadiska zamestnancov NDS a vyplatenie ich miezd k stavebnému konaniu a povoleniu, ďalej valorizovania zvýšenych nákladov na výstavbu pri iných predpokladaných mzdách ako aj fakturovaného zisku, ako aj odsunu výstavby po sprejadnenie (dané do užívania) o 5 až 10 rokov. Ale ak neberieme to ako celok ale len fyzicku imaginárnu stavbu s MK3 a MK5 určite to bude lacnejšie. Ak proťajškom HzD je INEKO, tak z ich interaktívnej mapy je intenzita 26536, ktorá zahlti Ľubotice, a žeby už z tohto údaja dnes mala byť v Prešove cieľova intenzita cca 14000 vozidiel? Veríííme.... Skutočne je škoda sa vyjadrovať. Z rozbehnutého vlaku sa nevyskakuje.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2018 12:36

MK3 a MK5 Prešov bude raz potrebovať. Ak si Prešov neponechal územnú rezervu jeho chyba, sa mu to vráti...
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 12:47

Ja to netvrdím, že nemá rezervu, len neporieši sa nič oddialením niečoho čo je vo vysokom štádiu rozpracovania resp. finalizácie.

A MK3, MK5 už teraz sa pýta, kvôli nahusteniu semaforov na Sekčove a peknému zamorovaniu ovzdušia na sídlisku z dôvodu zastavania močiarov nákupnými centrami. Nech si to financuje mesto Prešov.
Už bol za štátne peniaze vystavaný juhozápadný vnútorny okruh. MK3,MK5 sa riešila už vroku 1980, pričom mali byť aj zbúrane domy pri podniku Solivary a dnes to niekto oprašuje za veľké prachy s posunutím MK5 ku Tescu a chcel by to zas za spoločné?
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod rexino » 22. Jan 2018 13:04

Mesto Prešov si MK3 a MK5 nemá šancu zafinancovať, keďže v dokumentoch HzP sa píše, že je to stavba za cca 160mil eur (to je asi celý rozpočet mesta na 2 roky).
Jarino to v celku vystihol. Tie obrovské intenzity často smerujú priamo do Prešova a tam proste pomôže iba MK3 a MK5. Tie ale SSC úspešne už dlho ignoruje a až teraz sa vytiahli, pričom o ich projektovej dokumentácii ešte ani nie je počuť.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Driver » 22. Jan 2018 13:34

ake obrovske intenzity, 25000 je obrovska intenzita :)

žiadne mk 3,5 nebudu , chceli ste silou mocou obchvat budete ho mat (možno) :)
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 364
Obrázky: 899
Založený: 22. Dec 2009 22:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 14:07

Rexino
Dáme teraz 230 mil. na polovičný obchvat alebo 310 mil. v plnom profile, zatiaľ len odhadove, lebo ponuky môžu byť aj nižšie. Alebo to všetko stopneme a o 5 rokov, keď to bude pripravené na MK3/MK5 terajších 160 mil. plus valorizácia a dostaneme sa na dnešných 230 mil. aj viac. To som ešte nezahrnul stratu, ktorá už bola vyplatená za projekt, konania, výkupy pozemkov a ďalšie činnosti.
Poriešili sme krátky úsek v meste a opäť budeme vzhľadom aj k znečisteniu mesta požadovať vonkajší obchvat, ktorý mohol už stať.
O to Vám ide, pomocť mestu so stavaním vnútorných obchvatov lebo nebude mať na to v rozpočte peniaze, pôžičky neexistujú? A až potom stavať vonkajší okruh?
Gratulujem, ale to už bolo na západe, keď sa kompenzačne stavali školky, školy a iné stavby nesúvisiace s dialnicami. Každý by si prilepšil, však?

Driver
taká intenzita je aj na sever od ZA a stavia sa D3 v iných parametroch a nie R-kových a ešte v chcú HzP v polovičnom profile.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 22. Jan 2018 15:43

RE Jarino: ...Ja neverím intenzite 22 tisíc vozidiel na 1. etape SO PO, to sú vysoké čísla, aj keď sa bavíme o roku 2040...

No vidis Jaro, Vladik67 ti dobre napisal ved sermujes s cislami podla svojho presvedcenia a nie objektivnej skutocnosti. :)
(Skus sem napisat aka je intenzita na severnom obchvate BB, som zvedavy na to cislo... :D )

No a na zaklade tvojho NEVERIM pises ze SO v plnoprofile nepomoze mestu... S tym ciastocne suhlasim aj ja, no musim ta sklamat usetrenych par milionov
za polprofil sa totizto zrejme nebudu investovat do MK3a5... Preco potom stavas R4 II.etapu fullprofil do protikladu s MK5aMK3? Aky mas na to dovod?

Totizto v tejto debate sa miesaju hrusky s jabkami, ved zamienate obchvat na trase Via Karpatia s vnutromestskymi komunikaciami.
To by ste akoze vazne chceli aby ten TIR tranzit isiel pomedzi sekcov a nemocnicu? :roll:

Je naivne (teraz) bojovat za MK5 a 3 ked su vo hviezdach (do 10 rokov nerealizovatelne!) a ocakavat ze MF prideli peniaze na stavbu mests. komunikacii.
A zatial ako vyssie Vlad zhrnul (vsetky vydavky a procesy k stavbe R4) mozu rozpoltenostou a nerozhodnostou vyjst navnivoc...

Spochybnovat opodstatnenost 4 pruhovej komunikacii okolo spadoveho mesta (cca160.000) je uplne neracionalne - tendencne a dovod som opisal vyssie.

Shallom! 8)
Dendik
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 6
Založený: 16. Feb 2017 11:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 22. Jan 2018 17:27

tak uznaj, že by sa to malo stavať tiež čo najskôr v plnom profile za rozumne vysúťaženu cenu.


ja ti to uznam bez problemov, len skus pochopit ze nie su peniaze.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 17:54

Na toto by sa pri chcelosti našli peniaze, veď v rozpočte za minulý rok nešli do plánovanej straty o 800 milionov. Nie je to trochu populistické?
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 17:56

Ešte doplnim Devil, ako si napísal v príspevku o intenzitách, asi sú potrebné peniaze na megalomanejšie projekty.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 22. Jan 2018 18:00

800 milionov presunut na cesty - na to zabudni, len fakultne nemocnice potrebuju oddlzit za stovky milionov, nevieme nakolko su kryte vydavky skolstva atd. a treba mat aj rezervu. ja by som z toho presunul istu cast na OPRAVY CIEST I. triedy, kde je alokovana smiesna suma co staci na platanie ak vobec. tam su havarijne stavy ktore treba naozaj riesit okamzite !!!
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 18:13

Prečo 800 mil, keď na tento úsek je potrebných max. 300 mil. a aj to nie naraz, ale postupne v priebehu rokov výstavby.
Tak nech vláda neuvádza niejaké priority a potom Kazimir to nechce zabezpečiť. Hrajú sa na dôležitých, jeden za Smer a druhý za Most-Híd. Už sa zvolebnieva?

A ešte jeden dovetok, veď MD znížili štátny rozpočet na rok 2018, len aby bola uvoľnená dlhová brzda, pričom tu je rezerva dostatočná k štátneho dlhu.
Podľa info niektorých je dlh len 50% ku koncu roka 2017, čiže na uvoľnenie aby bolo 55% alebo 60% je to ešte dosť.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 22. Jan 2018 19:28

Napriek investičnému dlhu voči Prešovu nemožno žiadať, aby sa naraz dokončila NK a vytendroval kompletný obchvat D1+R4. Malo by sa počkať na výsledky sčítania dopravy 2020 a následne rozhodnúť o termíne výstavby v plnom profile. Len dúfajme, že SSC "takticky" neposunie rekonštrukciu I/18 Prešov - Lipníky na rok 2020 a sčítanie neukáže 20% pokles premávky, ako keď sa v 2015-tom robila cesta KE-MI. Poloprofil má zmysel napr. od LC na východ, ale pri predpokladanej intenzite dopravy nad 10000 vozidiel je to plytvanie peniazmi.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 20:54

Nechceš počkať radšej do 2022, po otvorení maďarskej cesty M30 a niečo dostavaného na S1 momentálne z S19 od Rzesowa na Vyšný Komárnik?
Nevidíš čo tranzituje cez Košice? Keď to ide pri Žiline, prečo by to nemohlo ísť pri Prešove, ako aj Košiciach? Nech súťažia plný aj polprofil a podľa vysúťaženej ceny sa rozhodnú, hoci veľmi s polprofilom nesúhlasím.
Môj názor je bezpredmetný, ale spoločný tlak môže rozhodovať.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2018 22:35

vidno, že prešovčanom je jedno aké % tvorí tranzit, aký to bude mať efekt a koľko to bude stáť... hlavne že možno bude stavať. malý tranzit do pár "dní" nahradí lokálna doprava čiže mestu sa neuľaví. ako píše i15, treba nové sčítanie dopravy a potom rozhodnúť čo je prioritnejšie/má väčší prínos.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 23. Jan 2018 00:36

Vidim, ze vam to nedochadza, tu nejde o presov ale o R4 ako celok...
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 476
Obrázky: 5
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Driver » 23. Jan 2018 01:40

Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 364
Obrázky: 899
Založený: 22. Dec 2009 22:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 23. Jan 2018 07:16

Vlados napísal: malý tranzit do pár "dní" nahradí lokálna doprava čiže mestu sa neuľaví.


zaujímavé, že podobné príspevky som nikdy nečítal v témach žilinských obchvatov za 1mld € 8) 1 kamión môžu nahradiť aj 2 osobné autá, lebo na križovatkách zaberajú menej miesta, rozbiehajú sa rýchlejšie a s tretinovými emisiami
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 23. Jan 2018 16:49

PO sustavne klesa investicny dlh tak ako sa stavia JZO a po jeho odovzdani klesne na nulu. SO bude nadstandart podobny ZA - nie kvoli tomu ze ide o "dalsi" obchvat ale najma celkovej cene JZO + SO, pretoze obchvaty TT, NR, BB aj TN boli daleko lacnejsie, takisto KE. ak bude R4 tak budu 2 krajske mesta konkretne TT a NR ktore na tom budu horsie.

A ešte jeden dovetok, veď MD znížili štátny rozpočet na rok 2018, len aby bola uvoľnená dlhová brzda, pričom tu je rezerva dostatočná k štátneho dlhu.


rozpocet bol znizeny skrz cerpanie fondov. rozpocet ministerstiev ktore cerpaju fondy na velke projekty kolisal aj predtym. normalne je mat vyrovnany rozpocet co sa aj tak posuva. a este raz, nie je zabezpecene financovanie ani na poloprofil druhej etapy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 23. Jan 2018 17:16

i15 napísal:
Vlados napísal: malý tranzit do pár "dní" nahradí lokálna doprava čiže mestu sa neuľaví.

zaujímavé, že podobné príspevky som nikdy nečítal v témach žilinských obchvatov za 1mld € 8) 1 kamión môžu nahradiť aj 2 osobné autá, lebo na križovatkách zaberajú menej miesta, rozbiehajú sa rýchlejšie a s tretinovými emisiami

žiaľ D1 nemá prejazdom cez ZA alternatívu, no D3 mohla kľudne počkať 15-20 rokov. kľudne ten nový úsek predajme a za utŕžené stavajme čo treba na D3.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 23. Jan 2018 17:28



lokalka/tranzit smer vychod 76/24.

cize z 22341 je tranzit 5.362 aut denne. je tam uvedene na vstupoch/vystupoch....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 24. Jan 2018 09:37

Devil:
Toto je vyjadrenie HzP, čítaš správne, je to tam napísané, len sa nezhoduje s predošlým grafom, keď v tuneli Okruhliak je 11400 vozidiel a bez R4 je to na D1 len 5 300 vozidiel. Uvažuj.
Kde sa tu stratil tranzit východ - západ? Uvedom si, že je to vypracovaný materiál HzP, ktorého konečným produktom malo byť obhajoba polovičného profilu severného obchvatu dokonca bez Okruhliaka, tak musia čarovať s číslami.
Preto za smerodajne vzali sčitanie z 2015 a nebrali do úvahy rok 2010, ani jeho aké take spriemerovanie ako INEKO (neviem prísť z čoho vychádzali).
Dnes je situácia podstatné iná a dostavbou M30 a čiastočnou S19 bude len horšia a to už o tri roky ani neprognozujem..
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 24. Jan 2018 11:27

devil napísal:
tak uznaj, že by sa to malo stavať tiež čo najskôr v plnom profile za rozumne vysúťaženu cenu.


ja ti to uznam bez problemov, len skus pochopit ze nie su peniaze.



Super takze sme sa predsa zhodli :D
A v tomto bode si Presovcania ziadaju tie ukradnute peniaze (ktore akoze nie su) dat na ten obchvat v plnom profile ako maju ine krajs. mesta. To je cele :)
A k teme MK3 a MK5 sa podme bavit do ineho vlakna a dajme k nim rozumnu debatu...
Dendik
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 6
Založený: 16. Feb 2017 11:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 24. Jan 2018 15:59

akym grafom ? zacina tu toho byt uz vela takze prepac ak mi nieco uslo. a neviem preco by malo niekoho zaujimat scitanie 2010. vieme ze sa robilo inou metodikou, preto boli akoze poklesy v 2015. ale npr. na R1 bol aj tak narast.

Dnes je situácia podstatné iná a dostavbou M30 a čiastočnou S19 bude len horšia a to už o tri roky ani neprognozujem..


M30 nema velky vplyv. ten kto obchadzal dialnice ten bude obchadzat aj nadalej. trasu milhost-KE-PO dlhodobo obchadzaju cez slovenske nove mesto. vid afera dvorianky. o S19 nemam info, ide sa tiez stavat :?: ak ano kedy :?:


Super takze sme sa predsa zhodli :D
A v tomto bode si Presovcania ziadaju tie ukradnute peniaze (ktore akoze nie su) dat na ten obchvat v plnom profile ako maju ine krajs. mesta. To je cele :)
A k teme MK3 a MK5 sa podme bavit do ineho vlakna a dajme k nim rozumnu debatu...


no daj, ktore krajske mesta maju DVA OBCHVATY v PLNOM PROFILE.
BA a KE sa nepocitaju lebo su nasobne vacsie.
TT ma D1 a SO je cesta I. tr. s urovnovymi krizovatkami,
NR ma R1 a na S-J nema nic, dokonca ani privadzac od NZ
BB ma SO a na donovaly 2+2 ale na okraji mesta cize bez tunelov
TN ma D1 a cesta z drietomy na PD obchadza mesto.

cize ostava nam ZA.

pokial sa postavi SO v akomkolvek profile ziadne MK nebudu ani nahodou (ibaze si zaplati mesto a VUC), takze je zbytocne sa o nich bavit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.