Stránka 40 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 15:46
od nonick
Ak by debata stala, zacat okamzite tendrovat SO vs. zacat okamzite tendrovat MK3/MK5, myslim ze vacsina Presovcanov by brala MK3/5 vsetkymi desiatimi. Lenze realita je ina, debata stoji, zacat tendrovat teraz SO vs. nezacat robit nic a o desat rokov mozno nieco (MK). Je teda uplne logicke, ze vsetci presovcania bojuju aspon za ten SO. Je to chyba SSC a mesta, ze MK3/5 nie su v sucasnosti absolutne pripravene na vystavbu, no zialbohu, je to momentalny vychodzi stav a to sa uz nezmeni, treba to akceptovat a akceptovat aj to, ze SO je jedine riesenie, ako v horizonte 5-10 rokov pomoct trochu doprave v Presove.

Ak niekto teraz protestuje proti vystavbe SO, tak zialbohu je desat rokov pozadu, mal protestovat, ked sa obchvat pripravoval a vtedy ziadat, aby boli MK3/5 dnes pripravene na vystavbu.

Koniec koncov, SO je treba v dlhodobom horizonte postavit tak ci tak kvoli Via Carpatia, takze to, ze sa ide stavat nie je ziadna tragedia a ak by sa nestaval, nijako by to neprispelo k skorsej realizacii MK3/5. Tie peniaze by necakali niekde v suflicku Presov, kym sa pripravi MK, ale rozflakali by sa na ine veci a o 10 rokov by sme opat stali pred rovnakym problemom, odkial na to zohnat...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 16:18
od devil
ide o to ze chlapci nevedia dokazat ze treba SO v plnom profile takze sa vytahuju odhady, dohady a predpoklady.

ja neviem co bude ked sa postavi via carpatia, vieme vsak ze 30-40 km od hranice v trstenej resp. sahach madari a poliaci stavaju/postavili suvisle dialnice sever-juh a nic zvlastne sa nestalo. aj sa to dlhodobo a sustavne ignoruje pretoze je to v absolutnom nesulade so Sk koncepciou dopravy.

pripominam ze S7 je na tom neporovnatelne lepsie ako S19 a este nadvazuje na via baltica vo varsave. takisto M2 po vac sa rozsiruje na plny profil cez M0 a M5 plynule pokracuje do srbska a tam je zase suvisla A1. M30 nadvazuje na M3/35 ktora konci pri debrecine, pokracovanie po rumunskej A3 je v nedohladne tam su dokoncene len nesuvisle useky. ide o velmi narocnu a drahu trasu hlavne pre chudobnu krajinu ako je rumunsko.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 18:44
od vladik67
devil
Opakujem sa, ale nereagoval si na svoje články vo vzťahu HzP, nevysvetlil si prečo Okruhliak ma intenzitu 11400 a tebou resp. HzP má len 5300 v rovnakom materiáli.
Ktorí chlapci nevedia a ktorí vedia dokázať opodstatnenosť v plnom profile, to nevieš ani sám.
Ak ideme ku S19, tak ona je okrajova , viac nás bude trápiť M30, ak bude hotová.
Tranzit v smere na balkanský polostrov nezrušíš, či tam budú RC alebo D, alebo cesty prvej triedy, lebo je to skoro to isté ako s tou Babou na i/51, či je medzinárodna cesta bez E alebo s E označením ako tranzitný europský ťah, ale auta sa tomu nebúdu vyhýbať. Čítaj poriadne, uvažuj a možno aj pochopíš o čo ide. Aj tak sa pre mecenášov lacnejšie úseky stavať nebudú.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 19:05
od jarino
Veď toto. Intenzity na Duklianskej naozaj nie sú nejaký relevantný údaj koľko áut bude na SO PO II. etapa. Ani Via Carpathia nie je argument, ktorý by mal zničiť všetky argumenty proti SO PO. A argumenty typu veď aj žilina dostala alebo Kysuce nejdem komentovať...
Mne je vcelku jedno, či SO PO bude alebo nie. Asi pred rokom som SO PO obhajoval, lebo bol naozaj jeden z najpripravenejších projektov ale Štúdia realizovateľnosti na D1 a R4 jasne hovorí, že Prešovu by najviac pomohli MK. A ak NDS už pristupuje k polprofilu a nebodaj vyškrtnú tunel Okruhliak, čo spôsobí pripraviť projekty, tak v tom prípade MK by sa mali začať čím skôr projekčne pripravovať. Však momentálne sa pracuje na štúdii realizovateľnosti pre tieto MK.

K financovaniu. Neviem prečo mesto Prešov by malo MK financovať zo svojho. Je to budúca preložka cesty 1. triedy v kompetencii SSC. MK majú oveľa väčší význam pre mesto ako SO PO. Problém je, že v meste sa 20 rokov neriešili malé investície typu priecestie na Levočskej, druhý most ponad Torysu a zrazu to chceme riešiť SO PO za stovky miliónov, lebo projekty okolo mesta Prešov sa konečne dostali do poradia, teda aspoň niektorí si to myslia.
Aktuálne je cieľom tejto vlády vyrovnaný rozpočet, ktorý sa posúval každú chvíľu na neskôr. V návrhu rozpočtu na roky 2018 - 2020 sa predpokladajú výdavky cca 94 miliónov eur zo štátneho rozpočtu mimo Operačného programu z toho investície NDS mimo OP II sú plánované na 31,4 milióna eur. Uvidíme. Možno sa navýšia výdavky mimo OPII, no v prvom rade sa bude riešiť spolufinancovanie OPII, kde to trochu nevychádzalo. Možno po 2020 SO PO II. etapa pôjde z eurofondov, ak vôbec...

Odhadovanú intenzitu 5300 má D1 pri PO bez R4 v roku 2020.
SO PO II. etapa má tých cca 12 tisíc vozidiel odhadovaných v roku 2040. Ale áno, keď sa to postaví, tiež to bude možno tých 5-8 tisíc na začiatok.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 20:21
od stavbar_po
Vahostav uz rozosiela dodavatelom poziadavky na nacenenie materialov na Severny obchvat Presova I. Etapa. Takze sutaz na zhotovitela napreduje.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 10:40
od Dendik
Re: Devil
''no daj, ktore krajske mesta maju DVA OBCHVATY v PLNOM PROFILE...''

No ako som pisal vyssie: ZA BB KE BA. :wink:
Neviem preco by som nemohol porovnat BA a KE? Len preto ze su vacsie? No a co? 8) Lezia rovnako na krizovatkach mezdinarodnych ciest. To iste ZA aj PO.
TT a NR nelezia... Pozri na mapu a vsimni si korridory TENTu. Vazny pretlacil narychlo k Pribine
4prudovku na severe BB...Aky je tam tranzit alebo intenzita?

Je to take farizejske ze ideme setrit ale poza chrbat peniaze utekaju inde... (MV,MO-3.5mld€)
Devil presne na takyto lep skoci mnoho prostych slovakov...
Staci ak sutaze prebehnu postupne NIE naraz a nevyskrtnu sa seriozne spolocnosti ktore daju najlepsiu cenu... Vid Za Brodno. Penazi je dost. понимаеш?

Budúca R4 pri Prešove

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 11:36
od KN.SK
Ak sa nemá brať do úvahy veľkosť obcí, tak by sa nemal brať ani štatút obce, napríklad "krajské". Vôbec ho nemusia mať navždy. Potom i taký ZV bude mať niekedy dva. Aj mnohým, nekrajským, obciam (mestám) by sa zišiel nejaký úspornejší obchvatík. :wink:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 12:31
od nevo83
asi mi nieco uslo KE ma 2 obchvaty ??? Prosim pekne kde ??
teda stavia sa 1/2 tj D1 ale bez R2 Olsany - Saca to nema vyznam... a ziaden obchavat nie je

Re: Budúca R4 pri Prešove

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 12:38
od fh
KN.SK napísal:Ak sa nemá brať do úvahy veľkosť obcí, tak by sa nemal brať ani štatút obce, napríklad "krajské". Vôbec ho nemusia mať navždy. Potom i taký ZV bude mať niekedy dva. Aj mnohým, nekrajským, obciam (mestám) by sa zišiel nejaký úspornejší obchvatík. :wink:


Presne tak, krajský neznamená privilegovaný ako za socíku.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 16:18
od devil
Opakujem sa, ale nereagoval si na svoje články vo vzťahu HzP, nevysvetlil si prečo Okruhliak ma intenzitu 11400 a tebou resp. HzP má len 5300 v rovnakom materiáli.


pockajodkial je cislo 11.400...to mi prosim napis lebo ja tiez nemozem podrobne sledovat kazdy den 20 tem. a som zvedavy lebo to je 50% percent presmerovanej dopravy co je tazko uveritelne. zeby nejaky ucelovy prieskum...

Ak ideme ku S19, tak ona je okrajova , viac nás bude trápiť M30, ak bude hotová.


na tak to asi tazko lebo M30 je pre madarov odbocka z M3 (tj BP) na miskolc a kosice a cela via carpatia je okrajova oproti via baltica ktora sa v polsku masivne stavia. ak nie je S19 tak R4 tiez max. vo forme obchvatov kritickych miest.

No ako som pisal vyssie: ZA BB KE BA. :wink:
Neviem preco by som nemohol porovnat BA a KE? Len preto ze su vacsie? No a co? 8) Lezia rovnako na krizovatkach mezdinarodnych ciest. To iste ZA aj PO.


ano preto ze su vacsie a maju viac hlavnych tahov.

BB ma oba obchvaty vlastne cez mesto. vazny-nevazny to nie je adekvatne JZO + SO PO za 760 mil eur. TT aj Nitra maju aj bez E taky tranzit S-J co sa kludne vyrovna trase PO-Dukla. TT ma SO I/51 s intenzitami od 11 az 19.000 aut :!: NR nema ani pripojenie I/64 na R1 od NZ kde je intenzita 13.000 aut. to su vsetko porovnatelne cisla tak prepac ze tie vase predpoklady intenzit nikoho neohuria.

ostava len ZA. aj Ruzomberok, Zvolen, Trencin a Ziar lezia na krizovatkach E ciest a nie su to krajske mesta. a co je take vynimocne na nich okrem toho ze ich vymyslelo HZDS :?: npr. na I/51 smerom na cesko mas take intenzity ako niektorych E cestach aj na vychode. tak preco len medzinarodne cesty :D ...cize si uvedom ze taketo argumenty ti hocikto vyvrati po pol hodine citania fora.

Devil presne na takyto lep skoci mnoho prostych slovakov...


investicny deficit je velky a blbi je tan kto nekrici lebo sa berie ze je spokojny a nic nedostane.

teda stavia sa 1/2 tj D1 ale bez R2 Olsany - Saca to nema vyznam... a ziaden obchavat nie je


mas pravdu, akurat R2 beriem ako fakt pretoze ma zabezpecene fondy. je pravda ze kym sa aspon nezacane stavat za fakt sa to brat nemoze.

Presne tak, krajský neznamená privilegovaný ako za socíku.


skus spocitat urady v krajskych centrach, vysunute pracoviska, ine orgaznizacie. tolko ich nebolo ani za gustava husaka.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 16:37
od vladik67

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 16:59
od devil
zaujimave. a stale tazko uveritelny 50% presun.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 21:36
od Dendik
...BB ma oba obchvaty vlastne cez mesto. vazny-nevazny to nie je adekvatne JZO + SO PO za 760 mil eur...


No vidis De Ville, pred pol rokom alebo rokom to bolo cez 900 mil a to bol humbuk... Dnes cca 760 a to este neprebehli sutaze, ktore ak budu korektne
vygeneruju nizsie ceny, ze? Investicny dlh dobieha stat. Uz v 80´90´rokoch mali mesta ako BB (kvalitne prietahy) ,ZA (rondel) a KE s BA normalne mestske 4prudovky.
Presov nemal suvisly 4pruh od zapadu ani smerom na vychod ani smerom na juh az doteraz. To ze sa to stavia naraz mnohym oci. Pochop konecne
ze I/18 a I/20 nemalo doteraz ziadnu inu alternativu obchvatu/objazdu.

A inak hanba ze vo vystavbe D medzi BA a KE je PO medzi poslednymi usekmi...
Vo vlakne D1 je zaujimava myslienka ze Ersek chce stavebne kapacity PO zapad zrejme vyzuit hned na nasledovny usek. Konecne jeden co to vedie tak
aby to malo aspon aku tau koncepciu...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 21:41
od expwy
Dendik napísal:Vo vlakne D1 je zaujimava myslienka ze Ersek chce stavebne kapacity PO zapad zrejme vyzuit hned na nasledovny usek. Konecne jeden co to vedie tak
aby to malo aspon aku tau koncepciu...

To akože chce dať stavať R4 firme, ktorá stavia D1 POZ-POJ? A bez súťaže? Alebo už vie kto má súťaž vyhrať? Tak to chcem vidieť tú koncepciu...OMG
:roll:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 21:43
od Vlados
expwy, Dendik blúzni... plš naznačil že zhotovitelia možno dokážu niečo 2x predať NDS čím by mohli ušetriť.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 21:49
od Dendik
Re Vlados:
expwy, Dendik blúzni... plš naznačil že zhotovitelia možno dokážu niečo 2x predať NDS čím by mohli ušetriť.


A bluznenie spociva v com? Ze sa to urobi lacnejsie? Ved ak su postavene korektne podmienky sutaze a nenavysuje sa dodatkami
tak je to to co potrebujeme...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 21:51
od Dendik
expwy napísal:
Dendik napísal:Vo vlakne D1 je zaujimava myslienka ze Ersek chce stavebne kapacity PO zapad zrejme vyzuit hned na nasledovny usek. Konecne jeden co to vedie tak
aby to malo aspon aku tau koncepciu...

To akože chce dať stavať R4 firme, ktorá stavia D1 POZ-POJ? A bez súťaže? Alebo už vie kto má súťaž vyhrať? Tak to chcem vidieť tú koncepciu...OMG
:roll:


Sutaz je uz vyhlasena...
:wink:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 21:56
od Vlados
Dendik napísal:Re Vlados:
expwy, Dendik blúzni... plš naznačil že zhotovitelia možno dokážu niečo 2x predať NDS čím by mohli ušetriť.

A bluznenie spociva v com? Ze sa to urobi lacnejsie? Ved ak su postavene korektne podmienky sutaze a nenavysuje sa dodatkami
tak je to to co potrebujeme...

plš nepísal že a to urobí lacnejšie, len že firmy ušetria...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 22:21
od expwy
Dendik napísal:Sutaz je uz vyhlasena...
:wink:

Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť je o mesiac.
Dátum a čas: 27.2.2018 10:00

Čiže niekto tu navádza firmy ako majú koncipovať ponuku - zaujímavé. Komentovať veci súvisiace s predmetom obstarávania v čase jeho priebehu nie je štandardné, ale možno je to fakt nová koncepcia.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 22:53
od Jaro
Využiť teraz budované stavebné dvory pre D1 neskôr na SO nevidím ako reálne jednak z časového hľadiska a za druhé z hľadiska polohy. D1 sa má odovzdávať o 3 a pol roka(pre chýbajúcu EIA predčasné odovzdanie nehrozí) a SO v optimálnom prípade môže začať už koncom roka resp. na budúci rok. A z Vydumanca by mali na stavbu vyššie dopravné náklady a komplikovaný prechod cez I18 a kruháč. Ešte k MK3 a MK5. Súdny človek to nemôže považovať za alternatívu k SO. MK3 a MK5 je jedna čiara na mape z ktorej môže byť cesta najskôr o 10 rokov a všetci čo sa tu vydávajú za dopravných expertov to veľmi dobre vedia. A keď by sa na tom začalo vážne pracovať možno by sa došlo na také problémy ktoré by to natiahli aj na podstatne viac rokov, lebo tak to na Slovensku chodí. V dnešnej situácii jedine SO môže dopomôcť tomu aby ťažké kamióny nejazdili stredom sídliska Šváby a Sekčov už o krátkych 5 rokov!!!

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2018 01:33
od jarino
expwy napísal:Čiže niekto tu navádza firmy ako majú koncipovať ponuku - zaujímavé. Komentovať veci súvisiace s predmetom obstarávania v čase jeho priebehu nie je štandardné, ale možno je to fakt nová koncepcia.

On si kus zle vysvetlil, čo Plš vo vlákne D1 napísal k tempu výstavby na Vydumanci.
Ani nerozumiem tej myšlienke, že zhotoviteľ D1 robí rýchlo, aby následne cca o rok stavebné dvory a komunikácie prenajal zhotoviteľovi SO PO 1. etapa. Jak pozerám situáciu stavby SO PO zo súťažných podkladov, sú tam zakreslené 2 stavebné dvory západne od tunela Bikoš aj s prístupovou komunikáciou cez Sídlisko 3. Ani si nemyslím, žeby Vydumanec bol o rok-dva roky v takom stave, žeby zhotoviteľ nepotreboval zariadenie staveniska. Ale tak nemusím všetko vedieť :D


Ani MK-3 a MK-5 nie sú všeliek a ich momentálny stav prípravy je skutočne problém. Čo sa týka SO PO II. etapa, som pesimista, že bude o 5 rokov... Rizikové vidím financie, ale tu hrá rolu aj politika a tlak verejnosti. Ak tunel Okruhliak v dôsledku optimalizácie škrtnú, tak asi bude nutná nová EIA (viď Čebrať)+PD a už máme výhovorku pre verejnosť, že stavba nie je pripravená. Uvidíme. V každom prípade, čím skôr SSC musí začať s prípravou MK-3 a MK-5, pred 10 rokmi bolo neskoro a akékoľvek problémy počas prípravy sa dajú nejako riešiť, len musí byť vôľa...
Nie je to cucanie z prsta, ale zo Štúdie realizovateľnosti to jasne vyplýva, tá síce odporúča D1 a R4 v navrhovanom stave, ale bohužiaľ pre Prešov, Štúdia sa dostala do rúk ľuďom na Ministerstve financií, ktorí si ju aj prečítali a začali sa pýtať, prečo kompetentní hodlajú vyhodiť stovky miliónov na niečo, pričom existujú projekty lacnejšie a efektívnejšie.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2018 09:29
od Vceliak
"začali sa pýtať, prečo kompetentní hodlajú vyhodiť stovky miliónov na niečo, pričom existujú projekty lacnejšie a efektívnejšie"
Neexistujú lacnejšie. Inak už by sa realizovali. HzP iba prepočítali čiaru na mape cez teoretické priemerné ceny, a vyšla im nižšia cena za MK3,5 ako za D1 + SO. Problém je ten, že v Prešove sa nedajú dosiahnuť priemerne ceny za stavebný objekt, lebo v centre mesta nie sú priemerné ceny pozemkov, a sú na nich a okolo nich nahustené inžinierske siete, ktoré nebude lacné preložiť. A ďalší problém je pododlované územie solivaru , ktoré určite nebude sanované za priemerne ceny.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2018 09:31
od plš
Ospravedlňujem sa za vyprovokovanie diskusie ohľadne prenájmu stavebného dvora na Vydumanci.
Tempo výstavby mostných SO pri západnom portáli tunela si vysvetľujem tak, že
ad 1. konzorcium na D1 využíva skutočnosť, že tieto objekty sú pripravené na výstavbu.
Ad 2. po ich vybudovaní sa tento zabratý priestor uprace, aby sa dal využiť pre stavbu samotného tunela /veď tu sa nedá pohnúť samé jamy, kopy hliny z výkopov, blato gallery/image_page.php?album_id=262&image_id=38870 /. Tiež až po uprataní tohto priestoru bude môcť nastúpiť konzorcium na R4, aby postavilo na Vydumanci svoj diel mostných objektov.
Na tie asi bude potrebovať nejaký podružný stavebný dvor, ktorý môže spolupracovať so stavbármi z D1 /dovedenie sietí, prístup. cesty,.../. Projekt, teda i celkovú situáciu z projektu som nevidel. Toto všetko sú len strelené dohady, všetko bude závisieť od aktuálnej situácie. A na Slovensku sa nemilé prekvapenia pri súťažiach vyskytujú so železnou pravidelnosťou.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2018 10:18
od Vlados
MÚK vrátane vetiev pre R4 patrí do diela D1. Tým sa umelo znížila cena R4, inak by ani ona neuspela.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2018 12:55
od Driver
ano a už sa aj stavaju, ked ste si nevsimli :wink: