Náš superdrahý mýtny systém zatiaľ plní len vyvolené vrecká, je však zarážajúce že každý krok vlády smerujúci k náprave problémov plní vrecká SkyTollu ešte viac. Inak nerozumiem prečo Figeľ tak zmenil názor na ten nešťastný ticketing, akoby Skytoll nezarábal už aj tak priveľa.
Súčasne však rezort upozornil, že chystá aj dve pre dopravcov nepríjemné zmeny. Od budúceho roka chce zmeniť sadzby tak, aby štát z mýta vyberal viacej a súčasne rozšíri platenie mýta na takmer celú sieť ciest prvej triedy. Koľko kilometrov platených hlavných ciest pribudne a o koľko by mohli mýtne sadzby stúpnuť, zatiaľ ministerstvo neuvádza. Isté však je, že sadzby by mali byť pripravené do leta, aby si ich Slovensko stihlo dať v Bruseli overiť do konca roka.
Prekvapením je zverejnený zámer ministerstva dopravy natrvalo ponechať v praxi tzv. ticketing. Ide v podstate o vydanie časovo obmedzeného lístka na hraničnom priechode. Dopravcom, ktorí cez Slovensko len prechádzajú, umožňuje tranzit bez toho, aby investovali čas a peniaze do zabudovania meracieho prístroja prejdenej vzdialenosti, tzv. OBU jednotky. Túto formu platby možno využiť pri prejazde 12 vymedzených tranzitných úsekov.
Dodatočné umožnenie ticketingu pritom v súvislosti s netransparentnosťou tendra na výber mýtne firmy spochybnila aj Európska komisia. Zavedenie tohto doplňujúce spôsobu platenia za prejazd po diaľniciach viackrát kritizoval aj terajší minister dopravy J. Figeľ. Nakoniec však toto dočasné opatrenie viackrát v praxi predlžoval a teraz ho chce ponechať natrvalo. viewtopic.php?f=35&t=15292[/quote][/quote]