zavedenie elektronickeho myta na Slovensku

sekcia venovaná Národnej Diaľničnej Spoločnosti a.s. a pripravovanému mýtnemu systému

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Milos » 16. Jan 2010 02:54

Mám poznámku, ktorá sa týka odosielania dát z OBU jednotky cez mobilnú sieť: Aj v prípade vytvorenia extrémne jednotiek (10 - 500m) namiesto terajších úsekov by podľa môjho názoru nebolo potrebné také časté odosielanie údajov z OBU jednotiek do systému SkyTollu, ako ste o tom diskutovali v predchádzajúcich príspevkoch. Palubná jednotka má totiž pamäť, do ktorej sa údaje o trase dočasne zaznamenávajú (nechce sa mi teraz hľadať odkaz na túto informáciu, ale bolo to spomínané v tlači niekým zo SkyTollu alebo z MDPaT), takže by informácie palubná jednotka odosielala raz za nejaký čas. Samozrejme by sa muselo počítať s bohatou rezervou pred zaplnením pamäte, ale aj tak je to veľký rozdiel.

Alebo ešte úvaha iným smerom - t.j. že by sa úsek započítal vtedy, keď by systém zaznamenal prechod vozidla začiatkom aj koncom úseku (v praxi by to podľa mňa ale vyžadovalo výrazné skrátenie úsekov na cestách I. triedy, berúc do úvahy aj výjazdy na účelové komunikácie, ČSPH a pod.) :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12941
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod stanog » 16. Jan 2010 17:23

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12941 nečítal som tie zákony a vyhlášky podrobne ale ak je to tak prečo to ešte nik nedal na súd? Ono skutočne zákon má prednosť pred vyhláškou, len som zvedavý ako by sa vracalo neprávom zaúčtované mýto...

Čo sa týka odosielania dát a dĺžky úsekov, technicky nie je problém zvládnuť ani 100-metrové úseky, a to jednak spominanou OFF-Line prevádzkou jednotiek alebo hustejšou sieťou vysielačov GSM po trase. Ak si Sky Toll naúčtoval do svojej ponuky riešenie podľa pôvodného znenia zákona - a vtedy v tomto duchu mali byť aj súťažné podklady verejnej súťaže, takže pravdepodobne mal mať v ponúknutej cene všetky opatrenia na zvládnutie merania skutočnej dĺžky hoci aj maličkých úsekov. Len neviem či sa zákon menil aby Sky Toll ušetril náklady alebo z iného dôvodu....
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 13:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2010 18:44

kaviarista napísal:2. Som rad, ze mytny system je spravodlivejsi ako nalepkovy. Na vychode nie su dianice, tak neplatis. Aspon tuto deformaciu trochu myto ponapravalo.
Niekto to nazve spravodlivosť, v skutočnosti je to závisť v duchu "keď ja nemám, nech druhý tiež nemá" v tomto prípade keď ja nemám, nech druhý za to čo má aspoň poriadne platí. :roll: Ale je to dobré vedieť, možno to tak bude dobré aj prezentovať a nejaký politik povie "počúvajte vy na východe, však vy st tam chudobní tak vo vašom záujme ani nebudeme tie diaľnice a rýchlostné cesty stavať" 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Milos » 16. Jan 2010 18:46

stanog napísal: (...) Ono skutočne zákon má prednosť pred vyhláškou, len som zvedavý ako by sa vracalo neprávom zaúčtované mýto...


Neprávom naúčtované mýto by sa vracalo podobným spôsobom ako je to u mobilných operátorov - t.j. odrátalo by sa z nasledujúcej faktúry, v prípade predplateného kreditu by došlo k navýšeniu kreditu o danú sumu.


Pozn. Na konci prvého riadku môjho predchádzajúceho príspevku mám chybu - malo tam byť "extrémne krátkych úsekov".
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod stanog » 17. Jan 2010 14:51

Nestras s mobilnymi operatormi, pred davnejsim casom ked este nebol bublinkovy operator nasa firma podpisovala zmluvy na niekolko desiatok telefonov s takym citrusovym. Kedze toho bolo vela omylom obchodny zastupca zaskrtol na jeden mobil velmi vysoky pausal, v tej kope papierov si to nik nevsimol a tak sa fungovalo. Zamestnancom bolo vtedy povedane ze maju vsetci myslim 60-ky tak nesmeli prevolat viac. Lenze na dotycny mobil chodili faktury za nejaku 250-ku. Ked sa na to po cca pol roku prislo a ziadali sme od operatora opravu zjavne mylne vypisanej zmluvy a vratenie rozdielu medzi pozadovanym a nauctovanym pausalom, tak sa nam len vysmiali ze oni z principu nic nevracaju a ze sme mali vsetky zmluvy pred podpisom riadne prestudovat, ale ponukli nam "za mierny poplatok" prechod na nizsi pausal - aky mali vsetky ostatne z tej varky. A to s usmevom na tvari. Ale to len tak na okraj OT...
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 13:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Milos » 17. Jan 2010 20:54

Papierovo to nie je jednoznačná chyba operátora, ale máš pravdu - seriózny obchodník (v tomto prípade mobilný operátor) by v takomto prípade zrejme po vyjadrení jeho pracovníka, ktorý bol pri podpise zmluvy a následnom posúdení situácie peniaze vrátil, veď zákazník bol presvedčený o tom, že podpisuje zmluvu na nižší paušál a podľa toho ho aj využíval, čo je na faktúrach zdokladované.
Ja mám pre zmenu opačnú skúsenosť u toho druhého operátora (bublinkový vtedy ešte u nás nepôsobil). Podpísal som zmluvu na mobilný internet za zníženú cenu, ale v nasledujúcej faktúre mi bola naúčtovaná plná suma (okolo 1000 Sk) a ďalší mesačný poplatok za túto službu na ďalší mesiac (to, že aj na ďalší mesiac, bolo v poriadku, len tá suma nie).
Po telefonáte a preskúmaní situácie z ich strany sa mi ospravedlnili a neoprávnene účtovaný rozdiel ceny mi odpočítali z ďalších faktúr (jednu alebo dve nasledujúce faktúry som mal v nulovej výške) Ale toto bola zase jednoznačne chyba operátora.
V prípade SkyTollu by išlo o to, či by chyba v účtovaní naozaj bola uznaná ako pochybenie systému.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2010 22:11

Môj vnuk si dobíjal kredit cez internet a transakcia zlyhala, tak to zopakoval 6x ... výsledok ale bol 6x dobitý kredit. Keď žiadal peniaze naspäť (citrus), tak to operátor odmietol. Opakovane to proste odmietali, že žiadna chybná transakcia u nich neprebehla, nepotvrdila to ani banka. Ale nakoniec vyšli v ústrety: predĺžili platnosť na 12 mesiacov. Pamätajte si: keď nemusia, nezaplatia. Financie nikdy. Ale vnuk má pozitívne skúsenosti s bublinkami: po kúpení dobíjacej karty táto bola zlá a musela sa reklamovať a v predajni mu to vyriešili tak, že dostal +25% naviac ako ospravedlnenie. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2010 23:00

Pravda sa zákerne pýta, či vôbec malo zmysel zavádzať drahé mýto, vyberám z diskusie príspevok, s ktorým množstvo užívateľov súhlasí a ja tiež (a nie, nie je môj) :arrow:

Sokrates napísal(a):
Aká je to otázka ?
Samozrejme, že mýto má zmysel. veď v okolitých európskych krajinách už zaň platíme dávno. Čo si myslíte, dokedy necháme kamióny bezplatne ničiť naše cesty ? Niektorí zahraniční ochotne urobili obkľuky a prešli na naše cesty, lebo celú našu krajinu mohli prejsť bez mýta. A naši, pre zahraničné firmy sa nechali najať
za nízke mzdy a myslia si, že môžu pre nich prevážať
zadarmo. Rozlúčte sa so socialistickými bezplatnými cestami, tomu sme odzvonili, máme slobodný kapitalizmus, tak plaťme. Alebo ešte stále nie sme európania ? A neprovokujte ľudí otázkami, "či malo zmysel zavádzať". To nie je na rok ani na dva, už to bude navždy, tak ako v celej Európe.
Autor: Sokrates (Bratislava)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod ELZ » 18. Jan 2010 00:04

wizard112 napísal:A nešlo by to technicky aj tak, že by si tie úseky ani nemusel meniť, len by sa po prekročení vymedzených hraníc začali posielať dáta napr. každých 0,3s. Čiže úseky by ostali ako dnes, len by ti OBU posielala dáta v čase, kedy by si vošiel do úseku až kým by si úsek neopustil. Samozrejme, keby neboli problémy s množstvom dát. Alebo by to nešlo a treba to jedine kúskovať


V podstate je to mozne. Ale naco by si to robil? V takomto pripade stacia 2 spravy - vosiel som do useku a vysiel som z useku.

Ina moznost je - zabudnime na useky, zhromazdujme online data o pohybe kamionov, posielajme ich do datoveho centra a tam sa vyhodnoti, kolko km sa preslo po spoplatnenych cestach (napr. ako ucet za telefon raz za mesiac). Avsak do systemu dodavas nadbytocne data, lebo sledujes, kde vsade kamion bol a nie vsetky data zuzitkujes pri vypocte faktury. Zber dat pre ulohu "kolko km kamion presiel po spoplatnenych cestach" sa da robit aj efektivnejsie.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 941
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Odoslaťod ELZ » 18. Jan 2010 00:06

wizard112 napísal:A ešte jedna vec, pri prejazde popod našimi kontrolnými bránami sa využíva mikrovlný princíp na kontrolu?


Predpokladam, ze ano, takze dodane jednotky zrejme budu mat v sebe aj mikrovlnnu technologiu. (mozno aj preto su take velke ....)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 941
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Odoslaťod ELZ » 18. Jan 2010 00:13

Milos napísal:Mám poznámku, ktorá sa týka odosielania dát z OBU jednotky cez mobilnú sieť: Aj v prípade vytvorenia extrémne jednotiek (10 - 500m) namiesto terajších úsekov by podľa môjho názoru nebolo potrebné také časté odosielanie údajov z OBU jednotiek do systému SkyTollu, ako ste o tom diskutovali v predchádzajúcich príspevkoch. Palubná jednotka má totiž pamäť, do ktorej sa údaje o trase dočasne zaznamenávajú (nechce sa mi teraz hľadať odkaz na túto informáciu, ale bolo to spomínané v tlači niekým zo SkyTollu alebo z MDPaT), takže by informácie palubná jednotka odosielala raz za nejaký čas. Samozrejme by sa muselo počítať s bohatou rezervou pred zaplnením pamäte, ale aj tak je to veľký rozdiel.


Uhm ... je to mozne ze ju ma, ale jej vyuzitie skor predpokladam pri technickych problemoch infrastruktury, napr. ked vypadne signal z GPS (napr. v tuneloch) alebo siet GSM (nedaju sa posielat data)
Ale mozno sa pouziva aj tak ako pises, akurat musis nejako nastavit, kedy sa data maju posielat (data sa zrejme daju posielat len pri zapnutom zapalovani, t.j. sa poslu napr. pri nastartovani atd., mas problem, ked opustas spoplatnene cesty a tam nemusi byt vybudovana GSM infrastruktura na pozadovanej urovni, ...)


Milos napísal:Alebo ešte úvaha iným smerom - t.j. že by sa úsek započítal vtedy, keď by systém zaznamenal prechod vozidla začiatkom aj koncom úseku (v praxi by to podľa mňa ale vyžadovalo výrazné skrátenie úsekov na cestách I. triedy, berúc do úvahy aj výjazdy na účelové komunikácie, ČSPH a pod.) :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12941


Predpokladam, ze prave tynto smerom to pojde + odoslanie spravy o vstupe do useku a vystupe z neho.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 941
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Odoslaťod konstrukt » 18. Jan 2010 01:49

:idea: Takže aj osobné auté budú platiť mýto, okolo roku 2013. :idea:
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 18. Jan 2010 02:13

konstrukt napísal::idea: Takže aj osobné auté budú platiť mýto, okolo roku 2013. :idea:
Cena benzínu,mýto,poistka za auto, no majú sa ľudia na čo tešiť. Očakávam ešte spoplatnenie chôdze na verejných priestranstvách,chodníkoch,komunikáciach s palubnou jednotkou zakvačenou na krku,lebo v tomto štáte je všetko možné. Chcem vidieť starého 70 ročného dedka na žiguláku, ako si kontroluje palubnú jednotku a kam si ju pripojí. :roll:
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod wizard112 » 18. Jan 2010 09:55

ELZ napísal:
Milos napísal:Alebo ešte úvaha iným smerom - t.j. že by sa úsek započítal vtedy, keď by systém zaznamenal prechod vozidla začiatkom aj koncom úseku (v praxi by to podľa mňa ale vyžadovalo výrazné skrátenie úsekov na cestách I. triedy, berúc do úvahy aj výjazdy na účelové komunikácie, ČSPH a pod.) :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12941


Predpokladam, ze prave tynto smerom to pojde + odoslanie spravy o vstupe do useku a vystupe z neho.


A prečo to takto nemohlo fungovať od začiatku? To je taký problém systém tak nastaviť? To by si vlastne poslal najprv súradnice, kde vozidlo vošlo a potom súradnice, kde opustilo spoplatnený úsek?

Ako sa dajú vyriešiť prípady, keď spoplatnený úsek križuje nespoplatnený mimoúrovňovo, aby vozidlo idúce po moste napr. neplatilo za spoplatnenú cestu pod ním? Ako to je vyriešené v Nemecku?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 21:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod kaviarista » 18. Jan 2010 11:50

wizard,
jednoducho technicku dokumentaciu od siemensu zverejnenu nemame, takze my sa tu len mozme dohadovat, ako je to nakodene

ELZ,
v dnesnych casoch a pri dnesnych cenach sa dal spravit z OBU defacto samostatny pocitac. na satelitnu komunikaciu nepotrebujes podpornu siet, staci mat vyhlad na oblohu. ak by vyhlad nebol (tunely), da sa to riesit ukladanim dat do pamate. GSM technologia nie je systemovo nevyhnutna. neviem, ci o tom viaceri vedia, ale GPS technologia dokaze urcit priestorovu polohu, (opakujem priestorovu polohu, aj ked na monitorovanie pohybu aut staci aj plosna) s presnostou na centimetre . akurat ze centrala GPS v skalitych horach zadava do systemu schvalnu chybu. tie merania su pre komercne ucely naschval skreslene. presne merania ma k dispozicii akurat armada. a to iste plati aj pri obrazovom monitorovani zeme zo satelitu. armada ma k dispozicii defacto take parametre obrazu, ze ak dvihnete ksicht k oblohe, tak vas indentifikuju. jednoducho, to co sa poskytuje na komercne ucely trebars pre google nie je vrchol dnesnych technologii
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 18. Jan 2010 12:13

Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:2. Som rad, ze mytny system je spravodlivejsi ako nalepkovy. Na vychode nie su dianice, tak neplatis. Aspon tuto deformaciu trochu myto ponapravalo.
Niekto to nazve spravodlivosť, v skutočnosti je to závisť v duchu "keď ja nemám, nech druhý tiež nemá" v tomto prípade keď ja nemám, nech druhý za to čo má aspoň poriadne platí. :roll: Ale je to dobré vedieť, možno to tak bude dobré aj prezentovať a nejaký politik povie "počúvajte vy na východe, však vy st tam chudobní tak vo vašom záujme ani nebudeme tie diaľnice a rýchlostné cesty stavať" 8)


tak takato "logicka konstrukcia" moze skrsnut fakt iba v dialniciarovej hlave. mam pochopenie pre tvoje sklony k bulvaru a telenovelam, ale malo by to zakazdym ostat v realistickych medziach
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod stanog » 18. Jan 2010 13:24

konstrukt napísal:
konstrukt napísal::idea: Takže aj osobné auté budú platiť mýto, okolo roku 2013. :idea:
Cena benzínu,mýto,poistka za auto, no majú sa ľudia na čo tešiť. Očakávam ešte spoplatnenie chôdze na verejných priestranstvách,chodníkoch,komunikáciach s palubnou jednotkou zakvačenou na krku,lebo v tomto štáte je všetko možné. Chcem vidieť starého 70 ročného dedka na žiguláku, ako si kontroluje palubnú jednotku a kam si ju pripojí. :roll:


Príklad z USA: Kedze sú tam vysoke dane z nehnutelnosti, chudobnejsi ludia si zacali kupovat Hausboaty, lebo za rovnake naklady ako 20m2 garsonky mali 50m2 na plavidle, aj keď to nebol taký komfort. Lenže štát zistil že takto unikajú peniaze tak vyrubil dan z nehnutelnosti aj na kotviace lode. Nasledovali rozsiahle právne diskusie na tému či je možné nazvať plavidlo nehnuteľnosťou. Nakoniec daň predsa len ostala ale nazvali ju v tomto prípade inak - v preklade "daň z tieňa". Za chvíľu možno aj u nás budeme platiť každý podľa toho aký veľký tieň vrhneme na chodník, alebo daň zo vzduchu - podľa kapacity pľúc :lol: :lol:
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 13:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod ELZ » 18. Jan 2010 13:47

wizard112 napísal:A prečo to takto nemohlo fungovať od začiatku? To je taký problém systém tak nastaviť? To by si vlastne poslal najprv súradnice, kde vozidlo vošlo a potom súradnice, kde opustilo spoplatnený úsek?


Tak, tak ...
Tazko mi to hodnotit, preco je to tak ako to je, ci taketo riesenie navrhol SkyToll alebo NDS si to tak zadefinovala v poziadavkach.

Kazdopadne som zachytil (zdroj Vazny), ze system zvladne rozdelenie ciest na 3000 usekov ... no nic moc ...

wizard112 napísal:Ako sa dajú vyriešiť prípady, keď spoplatnený úsek križuje nespoplatnený mimoúrovňovo, aby vozidlo idúce po moste napr. neplatilo za spoplatnenú cestu pod ním? Ako to je vyriešené v Nemecku?


Potrebujes mat info, ci je krizovatka mimourovnova alebo nie, pripadne sa urci tolerancia, do akej prejdenej dlzky sa cesta nespoplatnuje (napr. 1000m)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 941
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Odoslaťod ELZ » 18. Jan 2010 13:53

@Kaviarista:

Hej, tieto veci su mi jasne, ale je rozdiel, ci potrebujes signaly z druzic prijimat a vyhodnocovat ich (t.j. poloha) alebo pri jazde mas data aj vysielat na satelit a musis sa s vyslanym signalom kamsi presne trafit ... nie som si isty, ze to dokazes z auta pohybujuceho sa rychlostou okolo 90km/h. Pri komunikacii cez GSM siet nepotrebujes smerove vysielanie signalu.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 941
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Odoslaťod ELZ » 18. Jan 2010 14:00

K mytu na osobne automobily. Tu na fore sme to uz diskutovali pri prilezitosti zverejnenia myta pre nakladnu dopravu (tusim prvy termin zavedenia bol planovany na 1.1. 2007). A uz vtedy bolo planovane, ze myto sa bude platiti aj pre osobne auta. Mame tu na fore o tom temu, dokonca s hlasovanim, ci maju osobne auta myto platit. O roku 2013-14 pochybujem, vsak to budu zas volby ... a navyse to skrinkove hovado zaberie na celnom skle osobneho auta ovela viac priestoru ako na nakladnom aute, cize treba poriesit miniaturiazaciu zariadenia pripadne ine riesenie.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 941
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Odoslaťod Andrej » 18. Jan 2010 15:04

Btw, osobne automobily by mali platit myto len na D a RC, ci?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod devil » 18. Jan 2010 16:02

Väčšina tých, čo vozia tovar cez celé Slovensko, tak už po 10, 11 dňoch mali vyšší náklad na mýto, než platili za rok za diaľničné známky. Keď si to prenásobíme, z roka na rok to je aj 100-násobné zvýšenie nákladu nie len pre obchodníkov, ale aj pre fabriky, ktoré potrebujú vyvážať a dovážať," povedal Kužma. Dodal, že na každý kamión tovaru, ktorý je vyprodukovaný na východnom Slovensku, vzniknú výrobcom navyše náklady približne 70 eur.

praveze toto sa tyka mozno 1/2 vychodu, KE kraj myto v pohode obide cez hu, zato cely stred a sever na to doplati.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod rado » 19. Jan 2010 15:46

Družstevníkom nafakturujú mýto aj za traktor s hnojom
:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12954
Obrázok používateľa
rado
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 847
Obrázky: 5
Založený: 27. Feb 2008 21:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod kaviarista » 19. Jan 2010 16:33

ehm, nakoniec toto spackane myto dopadne tak. ze dame este tazke miliony za tisice znaciek na cestach 2.triedy, ktore budu zakazovat vjazd kamionom. toto skonci velkym fiaskom a Vazny bude mat obrovske stastie, ze su v lete volby
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 19. Jan 2010 18:29

http://ekonomika.sme.sk/c/5199801/dopra ... mytne.html

toto bola jedina zachrana Vazneho a konecne rozumny krok
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.