Stránka 6 z 7

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2020 19:57
od aquila
aj sme na to nejako zabudli, myto je asi najvacsi tunel v historii slovenska. alebo jeden z najvacsich.

v podstate ked skoro polovicka ide SkyToll, stat na dalsej administrative zozerie dalsich 40% a na cesty ide len smiesnych 10%, tak by bolo pre stat vyhodnejsie, keby ziadne myto nebolo ani vyberane.

https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24584

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2020 09:59
od jozin z bazin
Plus by som este doplnil, ze ked Skytollu skonci koncesia na prevadzkovanie myta, tak mu ostane este aj vsetka technika a stat nebude mat nic.
Cize dalsi tender bude musiet zahrnat aj sumu na znovuobstaranie mytnych bran a informacneho systemu. Co bude idealna nahravka na smec jednemu z potencialnych ucastnikov, ktory bude mat hotove a rokmi overene riesenie, ktore vie dat do prevadzky prakticky hned po podpisani zmluv. :evil:

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2020 10:45
od Yoggy52
Myto a vsetky dalsie dane su blbost. Cim jednoduchsi danovy system tym lepsie. Napr. ak by nebolo myto a dopravcovia by si mesacne polepsili pri jednom tahaci napr. o 2000e mesacne (co je cca 10000km mesacne po slovensku). Tato suma by mohla byt teoreticky zisk, z coho by zaplatil korporatnu dan 21%, potom by z toho este prisla dan z dividend 7% a ked za tie peniaze kupia nejake sluzby alebo tovary na ktore podlieha dph 20%, tak sme na tom istom a vsetci su spokojni. :roll:

Popr. by mal dostatocnu mesacnu rezervu na to, aby si mohol zakupit ekologickejsi tahac EURO 6 namiesto svojho EURO 4. (tato veta je pre progresivcov :lol: )

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2020 12:18
od aquila
pritom vazny pred podpisom veselo klamal, ze po skonceni stat odkupit zariadenie bud za symbolicu cenu, alebo prejde zadarmo.

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2020 12:31
od Vlados
Vážny veselo klamal aj pri PPP2, vlastne pri všetkých troch PPP, aby vyšlo ako sú pre štát výhodné. Za vzniknuté škody by mal ísť sedieť na 9527 rokov.

D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2021 06:15
od Pacho
Viktorius napísal:Nerozumejú tomu, nevedia si dať dokopy, že bez kvalitných zákonov sa nevieme čo najskôr dopracovať k samotnému zhotoviteľovi. A ak sa aj dopracujeme k zhotoviteľovi, je tu ÚHP, ktorý tomu tiež nerozumie. Nikto si neuvedomuje, že SR má deficit dialníc a rýchlociest, opakujem deficit, čím dlhšie ho predĺžujeme, tým sami sebe škodíme. Ak nemáme EÚ fondy, tak nič lepšie ako PPP nie je. Je možné postaviť množstvo km dialnic pritom nezaťažiť extra rozpočet, čo rieši momentálnu situáciu. Medzitým vyriešiť tunel v rámci výberu diaľničných poplatkov. Jednoduche súrne potrebujeme tepny a to kompletnú D1 po UA, R4, D3, R3-R1, R2-R4. A máme vystaráne. Nechápem čo je na tom zložité. Analiticy by za takúto radu zobrali milióny eur. To, že do ciest dáme 0,8% HDP, je hurikan pre ekonomiku a rozvoj SR. Takto sa proste nepohneme nikde, to by som vyčlenil tak akurát na údržbu a nie výstavbu.


asi tak, štát sám sebe zavadzia a vytvára podmienky aby nemohol robiť, a nie naopak. Tu vyvstáva otázka ?? čo robili poslanci za posledných 30 rokov*? podľa toho ako to funguje tak nič, podľa mˇna všetci do jedného by mali vrátiť plat za to nič nerobenie.
celý model fungovanie výstavby dialnic na sk je veľmi zle nastavený.
v taliansku sa platí na nase pomery nekrestanské mýto, a všetko tam funguje dialnice sú plné.... fakt neviem prečo sa nejde cestou platenia mýta aspon pri výstavbe tunelov. Napr by sa mohlo skúsiť postaviť spornú sorožky s plataním mýta a máme jeden problém vyriešený. ......

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2021 21:24
od Vlados
neviem prečo chceš diskriminovať juh? ak by sa malo platiť za tunely tak potom všetky. žiaľ dopadlo by to tragicky, boli 300 dní v roku prázdne a Soroška možno až 350.
koľko by si chcel za jeden prejazd napr. Soroškou? podľa mňa by sa Slovákovi zdalo 1€ veľa, v porovnaní že vrcholom by to bolo "zadarmo".
mýto pre OA sa zvažovalo a bolo jasné, že diaľnice by zrazu boli prázdne a využívali by sa len tam kde by kapacitne kolabovali alternatívne cesty. dnes je pre niektorých v 50€/rok veľa.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2021 21:49
od zvR7
v taliansku sa platí na nase pomery nekrestanské mýto, a všetko tam funguje dialnice sú plné..... ......

a potom im padne most...aj dva...

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 07:55
od jarino
Pacho napísal:v taliansku sa platí na nase pomery nekrestanské mýto, a všetko tam funguje dialnice sú plné.... fakt neviem prečo sa nejde cestou platenia mýta aspon pri výstavbe tunelov. Napr by sa mohlo skúsiť postaviť spornú sorožky s plataním mýta a máme jeden problém vyriešený. ......

Koľko by si bol ochotný platiť za prejazd Soroškou? Napíš sumu.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 08:29
od devil
dobra otazka, myslim ze 1 euro by vacsina zaplatila mozno aj 2 ale viac len malokto. ale to sa bavime len o 4,3 km tunely a nie o 15 km useku. za dargov by som osobne mozno ani euro nedal lebo vrchom ide dobra cesta.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 09:19
od Vceliak
jarino napísal:Koľko by si bol ochotný platiť za prejazd Soroškou? Napíš sumu.

O dve eura menej, ako užívatelia Bratislavského obchvatu za tunel Karpaty :-)

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 09:25
od Pacho
zvR7 napísal:
v taliansku sa platí na nase pomery nekrestanské mýto, a všetko tam funguje dialnice sú plné..... ......

a potom im padne most...aj dva...

hej hej u nás mosty nepadajú, že, u nás spadli ešte aj nepostavené, ale o tom sa nepíše. :-)

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 09:40
od Pacho
jarino napísal:
Pacho napísal:v taliansku sa platí na nase pomery nekrestanské mýto, a všetko tam funguje dialnice sú plné.... fakt neviem prečo sa nejde cestou platenia mýta aspon pri výstavbe tunelov. Napr by sa mohlo skúsiť postaviť spornú sorožky s plataním mýta a máme jeden problém vyriešený. ......

Koľko by si bol ochotný platiť za prejazd Soroškou? Napíš sumu.


Veď , práve o to ide, v lete som išiel cez Karawankenpass , kolóna vyše dvoch hodím cena skoro 8€, jednorúrový dĺžkou cca soroška. Keby u nás nahodili 8€, tak zrazu by bol dobrý aj horský priechod. Asi najlepší "test" HZP, je to dať postaviť súkromníkový, ten by si to veľmi dobre spočítal a určite by došiel k názoru, že celá soroška je ekonomický nezmysel. a odmietol by ju stavať.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 11:21
od devil
to by odmietol stavat vacsinu dialnic.

O.T.: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 12:55
od KN.SK
K písmenkám B a C by prospelo pridať do "rovnice pomeru prospechu" i prvé písmenko z abecedy, A — alive. 1673

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 20:39
od Vlados
Euro - dve by zaplatili tí čo idú na Vianoce, Veľkú noc a letné prázdniny na východ. Tí čo by chodili pravidelne nie.

Pacho neodpovedal koľko by si bol ochotný platiť... aj keď tému nadhodil on. Najskôr by nebol by ochotný zaplatiť ani cent.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 20:58
od Pacho
vlados, pozri sa cez sorosku jazdím minimálne, určite by som ju "nezachránil", ale raz za čas čo tade idem tých 5€ by určite nebol problém.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 22:15
od Vlados
a keby si tadiaľ chodil 2x do týždňa a 2x denne, koľko by si bol ochotný?

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 22:19
od cPalo
Keď začnete vyberať za tunel na Slovensku peniaze, tak ich okrem Braniska aj môžete rovno pozatvárať. Nebude na plat mýtnika, nieto ešte na údržbu ;)

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 22:23
od Vlados
Braniska a Višňového. Ak by sa spoplatnili diaľnice cez km jazdy, čo sa raz stane, tak to bude vytriezvenie ako ich ľudia vlastne ani nepotrebujú.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2021 22:26
od DrX
Mna by skor zajimalo, podla akeho *** kluca si chlapci vybrali, ze idu riesit myto prave len na Soroske, ktora sa ani nestavia ani za aktualnych ministrov neplanuje. Zvlast ked hned za humnom v pacholande maju 10 megapredrazenych tunelov, ktore uz 30 rokov stavaju za neobmedzene mnozstva penazi. Ako som hovoril od zaciatku, za tunely by sa urcite platit malo. A vobec by to nemuseli byt velke peniaze. Osobne auto by mohlo mat 5centov/km (cize soroska okolo 20 centov, Visnove 50). Alebo by boli okrem dialnicnych znamok aj tunelove.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2021 05:28
od Pacho
noo drx, určite pacholand, za to nemôže , že sa u nás ani po dvadsiatich rokoch doslova politici nevedia "dostavať jeden tunel. Na sk, keď sa nemýlim , máme min tri dôležité tunely , ktoré treba stavať, korbelku, dargov, a sorošku. To že som k výberu mýta uviedol akorát sorošku ma viedol názor, že je podľa mňa na poslednom mieste dôležitosti a tým že by bolo zrejme vyberanie mýta neefektívne, je toho dôkaz.
To: vlados, ťažká otázka, určite človek ináč rozmýšla, keď ide úsekom 1-2 do roka, ako keď pravideľne tam cestuje. Človek nemá problém napr cez dovolenku minúť na poplatkocha vyše 200€, ale keby to mal platiť pravideľne .......pravideľne cestujem 2-3 do mesiaca do ZA, v pripade dostavby višnového a čebrate, a mal by som zaplatiť za prejazd hore dole napr 15€, no neviem? Na druhej strane je otázka platenia mýta, aj kde človek cestuje a ako. Je rozdiel, keď ide služobne, kde sa dá odpočítať DPH a dať to do nákladov čo spolu činí skoro 40%, alebo keď idem na dovolenku a mám času.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2021 08:37
od devil
Keď začnete vyberať za tunel na Slovensku peniaze, tak ich okrem Braniska aj môžete rovno pozatvárať. Nebude na plat mýtnika, nieto ešte na údržbu ;)
to je nam samozrejme jasne, bavime sa skor o prijmoch navyse....

este v 2003 v Aktualizácia nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest (material schvaleny vladou) a pise:
V prípade uplatnenia súkromnej koncesie, modelové výsledky naznačili, že úseky diaľnice, ktoré treba ešte vybudovať, neprinášajú dostatočne vysoký výnos nato, aby boli zdôvodniteľné ako samostatné súkromné koncesie. Stupeň výnosnosti u koncesie na 35 rokov by bol prakticky záporný, vyšší stupeň výnosnosti (3,5%) sa môže dosiahnuť u koncesie na 50 rokov. Záujem súkromných investorov je teda nepravdepodobný. Vo výpočtoch bola uvažovaná výška poplatkov v rozmedzí 0,70 až 2,10 Sk za kilometer pre osobné vozidlá a trojnásobok tejto sadzby pre nákladné vozidlá. Pozitívny výsledok by sa dosiahol pri vhej sadzbe poplatku. Aj v prípade pozitívneho výsledku by zostala otázna akceptovateľnosť sadzby poplatku vyššia ako 2,10 Sk/km.

cize DrX trafil....navrh 2 az 7 centov za km skoro 20 rokov dozadu...dnes si myslim ze teda skor ta horna sadzba hlavne ked sa bavime o tuneloch a nie beznych D/RC....to su prijatelne sumy 30 centov za sorosku a 35 za branisko a 52,5 za visnove. len to by boli smiesne prijmy....

vyssiu sumu (20-30+ centov za km) by som zaplatil podla toho aka je alternativa npr. za kratky tunel resp...tam kde by som musel robit obchadzky.

Pacho, ak dobre pocitam cca 10 tunelov je prevadzke (ja viem ze vacsinou kratke...) a 4 sa buduju...z toho akurat sitina je na juhu...a teda v globale by pri nizkom poplatku nebol obchadzany ziadny, ani soroska. stale sa bavime o OA lebo NA spadaju pod iny rezim. naopak pri vysokom poplatku by sa masovo obchadzali vsetky a to aj visnove. asi aj branisko lebo vsak nakladiaky by museli ist cez tunel a prechod by nebol tak nebezpecny ako kedysi.

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2021 12:06
od DrX
Tak tak. Resp, este horsie: Visnove sa bude obchadzat prve, ak sa bude platit za neho zvlast myto a ak bude normalny zjazd pred/za tunelom. Let proste, Visnove neriesi ziadnu prirodnu prekazku, len JEDNU ZATACKU NA ROVINE V LESE PRI RIEKE.

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2021 12:11
od Vceliak
Je to tu trošku viac pomýlené:
1) Výška poplatku za most alebo tunel sa odvíja od sumy ktorú by sa minula navyše, voči spoplatnenému úseku
2) Diaľnice "zarábajú" aj inak, ako výberom za mýto alebo známky. Napríklad tým, že okolité cesty sa odľahčia od tranzitnej dopravy, t.j. ušetrí štát na údržbe ostatných ciest.
3) Diaľnice sa stavajú aj tam, kde ekonomicky sa neoplatí ich stavať. Napríklad do "hladových dolín, alebo za "veľkým investorom", alebo aj jednoduché ušetrenie životov pri dopravných nehodách. Napríklad, tým že na Soroške nie je možné používať soľ na posyp, je takmer nemožné zabrániť tragickým nehodám v čase snehu a mrazu.
4) To všetko by malo zohľadniť ministerstvo dopravy pri stanovovaní priorít výstavby. Nie je to exaktná veda, ale politické rozhodnutie. Nejaký útvar sa síce snaží to kvantifikovať, len výsledok je "úbohý".
5) Napríklad, im vyšlo, že oprava mosta je drahšia ako postavenie úseku rýchlostnej cesty. Myslím na úsek od Bystrice na Ľupču.