Tomas PO napísal:a po apole sa ist neda? podla mna vyuzivas najrychlejsiu a najkomfortnejsiu trasu, za ktoru by si si mal priplatit. podobne ako ja. a 25 km PO-KE vs. nejakych 25 km v BA nie je az taky rozdiel, aj ked uznavam, ze to porovnanie je trochu netradicne. uviedol som ho len pre ilustraciu
No zmeraj si kolko km budes mat na ceste z Petrzalky do race a zistis ze to nie je ani 15 km, to je prva vec.
Asi nepoznas vobec dopravnu situaciu v Bratislave co je na tvojich vyjadreniach aj vidno.
Asi si tu nebol nikdy v case rannej pripadne poobednajsej spicky.
Tiez si treba uvedomit, ze kazdy z mostov vedie na nejaky smer. Nie je to o tom, ze po Apolle sa ist neda, je to o tom, ze ten most obsluhuje momentalne cast stareho mesta + cast noveho.
Pristavny obsluhuje vychodnu cast mesta. Ak by si pouzival spominany most Apollo tak by si sa naozaj priblizil k tej tebou spominanej hodnote 25 km. Voci 10 po "mestskom" Pristavnom moste.
Andrej napísal:Ja suhlasim s Tomasom a rocnu dialnicnu znamku pritom väcsinu rokov nemam a BA obchvat pravidelne vyuzivam.
Jediny problem vidim v BA mostoch, ktore boli stavane zaroven ako mestske. Po dostavani paralelnych mostov/mostu k Pristavnemu by som vsak nevahal spoplatnit cely BA obchvat. Dialnice patria NDS a kto po nich jazdi denne, rocne najazdi na nich aj 1000 km a nema sa po nich co vozit zadarmo.
Presne ako hovoris, vsetky mosty boli budovane ako mestske a mestska doprava nema moznost pouzitia inej trasy. Dalsie mosty nevznikaju, stare rusia a k tomu este dva chces dat ako spoplatnene? Pripominam, ze zo 4 funkcnych.
Ja mam dialnicnu znamku, mne je to jedno, len ma zaujima, z coho tieto vase nazory vychadzaju? Z coho to cerpate? Ja som uviedol priklad, ze okrem Rakuska, nemas asi spoplatnene dialnice v meste nikde v Europe (ak uvedies nejaky Skandinavsky stat, argument prijimam, nikdy som tam nebol a nepoznam to, ale aj tak existuje 20 dalsich prikladov kde spoplatnenie dialnic v mestach nie je). Vychadza to aj z logiky, kde dochadza k vytlaceniu dopravy z mestskych komunikacii na obchvaty. Ma to ekologicke a aj ekonomicke vyhody, tiez to setri cas. Ak tieto vnutromestske rychlokomunikacie spoplatnis tak tam tu dopravu nedostanes a stale ti bude zahustovat mestsku komunikacnu siet.
Bratislava je v tomto este unikatnejsia, ze jej mestska dopravna siet je zaroven tvorena, alebo ako jedna kandidatka v buducich komunalnych volbach povedala prekrizovana (ukrizovana) dialnicou, ktorou prudi cez mesto ako lokalna tak aj tranzitna doprava.
Ked si to das do kontextu s roky pripravovanym velkym obchvatom D4 tak tento vnutorny mestsky obchvat je urobeny relativne zaujimavo, mozno az genialne, co sa trasovania tyka. Co sa kapacity tyka tak ta je nedostatocna a uz ked sa staval obchvat na D2 a D1 cez Bratislavu, malo sa ratat na 3+3 prudy, co sa zase a podla mna chybne rovnako rozmysla aj na D4.
A som za to aby vnutorny obchvat bol pre osobne vozy do 3.5 tony bez poplatku tak
ako je to standardne vsade vo svete, D4 - vonkajsi obchvat, ktory budem rovnako vyuzivat, ak sa ho niekedy dozijem, nech je normalne spoplateny. Takyto format sa pouziva aj v omnoho vacsich mestach a je naozaj bezny.
Este jedna poznamka k Andrejovi Dialnice NDS nepatria, ta ich iba stavia a spravuje. Tiez je to 100 percentne statna akciova firma. NDS nema zdroje na stavbu novych dialnic vo svojom rozpocte a ziskava peniaze zo statneho rozpoctu.
Nechcem sa tu uz o tom dalej hadat, zalozte skor inu temu, tu v D2 je to OT.