Stránka 2 z 2

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2009 21:57
od Dialniciar
Obrázok

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2009 09:07
od Milos
Kaliňák chce, aby Mýtna polícia patrila pod Policajný zbor

:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=95995#95995

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2009 10:41
od racto
súhlasím s Kalíňákom

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2009 12:23
od aquila
inak v poslednej dobe velmi casto kontroluju znamy na hranicnych prechodoch, co je dobre.. resp na D2 aj v kuroch, aj v rajke, a aj na D4 .. plus v poslednej dobe veeeelmi radi meravaju rychlost (tu 50tku co tam je) su schovani medzi stlpmi ..

aby som bol presny, dokopy za tych 10 rokov co je tato dialnica otvorena dokopy som tam nevidal tak casto policajtov ako posledne asi 2 mesiace

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2009 20:22
od Dialniciar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12843

a doplním pár faktov:

*od 1.3. prechádza mýtna polícia spod ŽELPO pod PZ SR :wink:
*bude mať zatiaľ 200 členov na 13 oddeleniach
*jej činnosť bude stáť asi 850 tis. € ročne
*k dispozícii má 30 špeciálnych kontrolných áut značky VW, kde budú pracovať 1 mýtny policajt a 1 mýtny úradník v 12h službách
*ešte má k dispozícii 14 osobných áut značky peugeot

Re: Mýtna polícia

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2010 12:38
od racto
Takže troška zmena: Mýtna polícia prechádza pod PZ SR k 1.4.

Mýtna polícia sa stane súčasťou služby dopravnej polície
viewtopic.php?f=35&t=13202

Re: Mýtna polícia

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2010 16:53
od Tomas PO
Ako vlastne kontruluju platenie myta? neplatica zaregistruje satelit, alebo nejaka jednotka v policajnom voze na prislusnom useku, alebo je to nutne kontrolovat rucne?

Re: Mýtna polícia

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2010 17:42
od ELZ
Pokial viem, neplatica vie zistit meraci pristroj v aute mytnej policie - ak kamion nema zapnutu OBU, tak nevysiela nejaky signal a odchytia ho.

Re: Mýtna polícia

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2010 17:54
od michael89
Presne tak. Zvyčajne sú to policajné VW Transportery, ktoré majú na streche takú väčšiu hranatú škatuľu. Často ich vidno na zjazdoch z diaľnic, napr. na D1 pred Považskou Bystricou, alebo na R1 Žarnovica - Šášovské podhradie I. úsek.
Troch však nerozumiem, ako potom vinníka odchytia. Ak máte niekto viac info, len sa potešíme :)

Re: Mýtna polícia

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2022 20:07
od badger-FB
Skúste toto video: https://www.youtube.com/watch?v=SCVVOhMlaCM

Keď MP vznikala, tak záujem bol obrovský, brali sa tam aj civili. V princípe dostať sa tam znamenalo niekoho poznať. Takto by som to zostručnil z môjho pohľadu. Samotný vznik vlastne bol nepochopený, bol zbytočne administratívne zložitý (aby boli fcie) a samozrejme na ten účel, aký bol, tak MP zmysel mala, lebo vybrala 2x viac než jej ročné náklady. Mýto samotné prinášalo oveľa viac, než dozorná zložka. Tým, že MP potom začlenila pod PZ, tak sa aj viac venuje tomu čo vidíte vo videu, čo je dobre. Ten proces premeny určite bol k lepšiemu v tom fungovaní aj zmysluplnosti, lebo sa tým posilnil dohľad nad NAD a BUSmi. Ibaže ten začiatok bol minimálne rozpačitý. Pri nastavení že väčšina išla do schránky a je jedno aký efekt bude mať zvyšná časť to znie logicky. Netvrdím, že to tak bolo myslené.

TomasPO napísal:Ako vlastne kontruluju platenie myta? neplatica zaregistruje satelit, alebo nejaka jednotka v policajnom voze na prislusnom useku, alebo je to nutne kontrolovat rucne?
Technologicky. Bránami sa zbierajú dáta, sú aj mobilné brány, prebieha zber dát. Logica CMG (?) programovala pre mýto ak sa nemýlim nejaké algoritmy pre vyhľadávanie podľa prejazdov, platieb etc., nie som si istý či naozaj oni. MP disponuje mobilnou kontrolou na tomto princípe.

Odchytenie páchateľa je jednoduché, to je najmenej. Okrem doplatenia mýtneho poplatku nasleduje pokuta. Vodič je povinný sledovať si funkčnosť zariadenia. Ak zistí nedostatok, musí to čo najskôr v zmysle pravidiel riešiť. A to kdekoľvek, to nie len na Slovensku..

Základom je brána, potom je pomocná brána alebo ako to nazvať, čiže sa tak nejak utriedi vozidlo, značka a dáta sa zrovnajú, ďalej mobilná kontrola a stacionárna kontrola, tiež druh brány. Mýtna polícia môže použiť aj 5. spôsob, a svoj druhý a síce kontrolu zaparkovaných áut na parkoviskách.

Ja to osobne hodnotím prvé roky ako nudnú administratívnu činnosť s otáznym nastavením na ten rozsah.. ale zase len môj pohľad na vec. Tým, že sa to začlenilo pod PZ a upravila sa tá náplň, tak to tak už nemusí byť.