DrX napísal:Ked uz ma tak pekne popytali, tak vysvetlim:
R4 stala 5mil EUR/km, cize stavat to rovno na full profil bolo rozumne, lebo polprofilom by sa nic neusetrilo. Naviac fullprofilom sa bude pokracovat aj na druhej strane.
R5 ide cez kdejake kopce, takze cena bude vyrazne vyssia. Cize ak staci polprofil, treba stavat polprofil.
Ak za "pokračovanie na druhej strane" považujeme český úsek cesty I/11, tak myslím, že tam fullprofil nebude. Česká strana, podľa mojich znalostí bude mať štvropruh až za Hrádkom. Berme to teda z našej strany ako lepší obchvat obce, resp. privádzač. Vzhľadom na cenu križovatky D3/R5, ktorá musí mať dodržané diaľničné parametre, ten zvyšok cestheje zanedbateľná suma, ale vyrieši bodovú závadu vo Svrčinovci (v smere od CA klesanie, ľavotočivá pravouhlá zákruta, most, železničné priecestie, obec bez chodníkov, s cintorínom pri ceste - nie že by mi vadil, ale pamätám si pár čakaní za pohrebným sprievodom na Hornej Štubni, čo je už dnes chvalabohu minulosť)