R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Štátna hranica ČR/SR – Lysá pod Makytou – Púchov – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod asdf » 02. Jan 2025 18:27

ISIIS: To zastavenie D49 bola len klasická práca českých profesionálnych obštrukcionárov. Ale teraz je na tom úseku priorita a najneskôr do roka sa to porieši. Ostatne po pol roku od toho je kus tej D49 okolo Holešova dokonca už otvorený. Inak najväčšia brzda celej tej trasheje dolina Púchov - Lideč a kontinuálna dedina v nej.

Inak z východu Slovenska už do západnej Európy imho dáva zmysel ísť cez Čadcu a potom po českých R68+D48. A to viac a viac s každým dostavaným úsekom českej D35 (a že icheje rozostavaných dosť). Takže priorita priorít by mala byť D3 a o nejakej R6 sa baviť až po jej dokončení. Na Brno je I/50 dobrá cesta, ktorá stačí. Pokiaľ je nutné na juh, bude vždy lepšie dole po D1+D4 a A6 do Rakúska, než sa tam terigať cez Brno alebo nebodaj do Prahy a po českej D5.

devil: Ministerstvo by aj stavalo, ale obštrukčionári si pod heslom ekológie povedali že 2 diaľnice stačia a túto obštruujú silou mocou aj za cenu že v zásade prestali obštruovať D7, D11 a D35. Tak holt trvá dlhšie. Podobne sa obštruuje D52 do Viedne (čo je mimochodom v zásade zbytočná diaľnica, stačil by obchvat obchvatu Mikulova aby bol s MUK bez kruháčov a postaviť lávku cez cestu pri Aqualandii (a možno MÚK tamtiež), inak D52 treba len v lete a to tam bude zašpérované bez ohľadu na to, či to bude autostráda alebo nie (jediný rozdiel je, že všetci budú stáť vo fronte nie na kruháči v Mikulove ale na rakúsku vážnicu).
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 305
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod devil » 03. Jan 2025 12:26

a co ten kusok riesi ked konci v poli? podla tohto pokracovanie okolo zlina je okolo 2030 a od vizovic sa to da zrusit aj ked ide o CORE-TEN-T. toto prepojenie v podstate padlo.

https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/vizovi ... zpravy_hoo

ak myslis zapadnu europu prahu alebo destinacie v tom smere, tak iste, inac severna polovica nemecka cez polsko a mnichov juhom alebo cez madarsko. tam su tie km trosku ine ako BA-KE. juznu europu ani nehovorim.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod asdf » 09. Jan 2025 20:45

devil: Nepadlo už len z toho titulu, že je to jediná trasa mimo územia CHKO. Že to teraz nie je úplne priorita je zjavné (aj keď ono sa to teda pripravovať bude už len preto, aby mali obštrukcionári čo obštruovať a nezavadzali toľko na ostatných českých diaľniciach, ostatne zatiaľ čo obštruovali prvý kus D49 sa podarilo rozostavať polovicu chýbajúceho úseku D35), preto píšem o tej slovenskej D3 ako o potrebnejšej priorite.
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 305
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod vladik67 » 10. Jan 2025 11:33

Pre osobné auta D3 s pokračovaním na českú D35 nie je žiadne terno kvôli ND. Lepšie to vychádza cez Bytču, kde po dokončení prepoja z VM to bude len cez 60 km po cestách necestách. A naša R6/D6 v smere na Púchov je tou istou udalosťou, dokiaľ by si sa od DI a Puchova cez hranice SR dostal ku Fryštáku, resp. v dlhšom časovom horizonte po Vizovice. O Drietome z D1 na Slavkov u Brna a českú D1 je tiež škoda rozprávať, lebo tam ani výhľadovo nebudeš mať 4-pruhovú cestu, aby si mohol prebiehať bezpečne pomalšie vozidla najmä ND a čoraz viac máš tam aj rýchlostných obmedzení (ale to sa bude zavádzať všade). Ďalej na D1 v okolí Brna smerom na Prahu škoda písať.

Čiže čo máš výhodnejšie? Jazdiť po kopcoch alebo rovine s obmedzenou rýchlosťou podľa druhu dopravy, alebo vydržať tých 60 km a ďalej podľa uváženia. To je môj pohľad na infraštruktúru v smere sever Slovenska s cieľom Praha, Karlové Vary. Takže ja som za výstavbu R6, hoci sa jazdy ako vodič po nej nedožijem z dôvodu dlhej prípravy, výstavby po sprevádzkovanie a možno aj skôr z optimistického hľadiska kvôli smerniciam Bruselu, že už nebudem môcť vlastniť vodičský preukaz, ak skôr nezomriem. A to som v 1989 bol mladý po vojenčine a mal také ružové okuliare, ako dnes do hláv vtĺkavajú našim deťom a mládeži.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 617
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod asdf » 10. Jan 2025 18:51

Trochu nechápem zmysel príspevku. To akože cez Bytču (kde mimochodom treba absolvovať 1 horský priechod navyše - Bumbálka vedie len do samotného Makova, do Bytče treba ešte cez Pančavu) ND nejazdí? Naviac od Svrčinovca do Bystřice je to len 22km na rozdiel od 60 (ak sa bavíme o situácii po dokončení slovenskej D3), a žiadne obce (na rozdiel od prejazdu Rožnovom a Valmezom). No a napokon predsa prepoj z VM skončí na tej istej D48 ako všetky autá od Svrčinovca. Takže nechápem kde sa vezme tá možnosť voľbyš v okamihu keď idem cez tú Bytču. A čo sa týka rýchlostných obmedzení, len medzi Horní Bečvou a ValMezom sú asi 3 radary plus na Slovenskej strane ešte tá rovinka v Kolároviciach, kde by si PZ SR mohol rovno postaviť búdku, jak sú tam skoro furt.

To, že D49 končí na óbrkrižovatke v Hulíne, kde si môžem vybrať či chcem ďalej dole na Břeclav po D55, po D1 na Brno, alebo po opačnom smere po peáži D1/D55 do Olomouce a z neho na D35, je výhoda, ale toliko pre autá, ktoré idú z priestoru medzi Žilinou a Trenčínom. Ďalej už tá možnosť voľby až toľko neznamená, pretože sa dá ísť porovnateľne inakadiaľ. A preto ju má význam stavať až po D3.
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 305
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod devil » 12. Jan 2025 13:26

s BY mas pravdu, 60 km cesta s priemerkou menej ako 60 km/h mi nepride ako vhodna alternativa aj ked je to mozno kusok kratsie. na druhej strane ked som si to lepsie pozrel do brna/prahy mi imho svrcinovec stale nedava zmysel. 50 km a asi pol hodina navyse. z D35 chyba ak som to dobre spocital asi 80 km s terajsim casom asi 70 minut co bude v buducnosti uspora asi pol hodina. a k tomu D3, potom by uz bol svrcinovec mierne casovo vyhodnejsi ale stale vyrazne blizsie naokolo. nie je to jednoznacne vyhodnejsie ani v tomto pripade.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod vladik67 » 13. Jan 2025 09:41

"ASDF" posledné tri roky som využíval na západ zo severu SR Čadcu ako prejazd v smere ktorý som spomínal, a často som radšej využil od Kráľovan prejazd Terchovou a Starej Bystrice, čím som ušetril na dĺžke km a možno aj na čase, ak bola komplikovaná doprava na Strečne a za ZA v smere na Čadcu. Ak bude dokončená D3 samozrejme bude vyššia rýchlosť na úkor kilometrov a s Višňovým ešte viac.
Takže preto skôr Bytča alebo Puchov, lebo to čo získam časovo cez D3 naokolo, tak za rovnaký čas cez Moravu pomalšou jazdou cez spomínané radary (a tie môžu aj pribudnúť), tak sa dostanem do určitého bodu, s menšou spotrebou kvôli nižšej rýchlosti a tiež počtom km. Máš pravdu, že cez Bytču jazdí ND, ale v nie takom množstve ako cez Čadcu v smere na Frydek-Mystek, kde som zažil pri akejkoľvek mimoriadnej situácii kolóny ND a nájsť výjazd a obchádzkové trasheje to isté ako v SR neuralgicke miesta pri Strečne, Ružomberku, Kysuckom Novom meste. To je moja skúsenosť a môj názor na tie trasy.
Tvoj názor Ti neberiem a len budúcnosť ukáže, či nestúpne ešte viac ND v smere na CA a FM a nebudú ešte viac zaťažené cesty tebou spomínané, a sa ešte viac neodľahčia cesty, ktoré spomínam.
A k tomu Púchovu ešte toľko, že ak aj Vsetín a Valmez poriešia obchvatmi, ktoré sa stavajú, opäť pre tých, čo nie sú pohodlní a zaťažení len na D a R cestheje to alternatíva. Na Bytču a Púchov ma navedie tunel Višňové, a aby som naokolo nejazdil na D3 ešte väčším oblúkom cez FM v smere na Prahu, je zas na úvaheje to obdobné ako cestovať z KE do BA severom, keď juhom je to kratšie. Nie som podnikateľ a nejazdím služobne, takže musím rozmýšľať čo najviac aj ekonomicky.
Ak pre Teba je výhodnejšie zo ZA cestovať cez D3 na Čadcu, tak ti to neberiem, lebo máš iný začiatok a iný cieľ cesty.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 617
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Predchádzajúca

Naspäť na R6

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.