Poďme na to zase postupne:
Po prvé:
DrX napísal:NIe, zas zavadzas. Ceska vlada mala jasne realne priority: napojit vsetky krajske mesta na Prahu a spojit Cesko dialnicami so susedmi. Z toho vsetkeho im ichyba napojenie na Rakusko (aj ked Bohumin je od neho par km), ktore, ako pises, je spomalene kvoli ochranarom. To bola ich narodna priorita a ta je. Slovenska narodna priorita bola oficialne spojit vychod - zapad. A realita je, ze suvisla dialnica konci v polke - severom, aj juhom. Ale samozrejme, co sa tyka napojenia na zahranicie, tak BA je napojena vsade (dokonca cez D3 pre BA staviame aj napojenie na Polsko). To ze vychod bude mat jedine napojenie na madarsko, ktore bude este aj suplovat spojenie BA-vychod, to je slovenska katastrofa. Takze davat stav v cechach a na SK na rovinu je blbost. Resp, sedi to re Cesko a zap.polku Slovenska.
Keď vidím pojem "národná priorita" tak sa neubránim úsmevu. To je to isté ako keď Fico vykrikoval o "národnoštátnom zájme"?

Kto definoval tieto "národné priority" v SR a ČR a kde? Mimochodom, a neberte to v zlom, začať v Prahe, prejsť cez národné priority, napojenie BA,nadávanie na Slovensko až po hodnotiaci úsudok o blbosti, v rozsahu 5 riadkov, to je príliš hustý guláš aj na mňa a verte mi, že už som teda čítal kadečo.
Po druhé:
DrX napísal:Rastislav, no uz viac zabavne pseudoargumenty tu ani vytahovat nemusis. Babis je cesky premier zvoleny ceskymi obcanmi a stara sa o ich potreby, lebo im sa bude zodpovedat. A im presne chyba este tolko dialnic, ze D49 moze byt prioritou tak akurat Hulin-Fristak, co sa dufajme aj rozostava (a my mozeme byt len radi).
Premiér nie je volený priamo občanmi ani v ČR ani u nás. Ale to určite viete. Zodpovedá sa parlamentu,v ktorom sedia poslanci ako zástupcovia občanov, nezodpovedá sa občanom priamo. Stavba D49, Hulín - FrYšták bola rozostavaná v roku 2008, potom zakonzervovaná pre súdne spory. Samotná stavba Hulín - Fryšták ale nerieši v podstate nič (okrm akého-takého napojenia Zlína), keďže koniec trasy pri Fryštáku je povedzme neoptimálny. Pre cezhraničnú tranzitnú dopravu bude mať D49 význam pravedpodobne až po dokončení aspoň úseku Fryšták - Lípa I. a II. etapa. (optímálne aj III.) Postupne ako sa spory ukončujú, v minulom roku došlo k obnoveniu prác na niektorých objektoch, obnovenie prác na celom úseku v plnom rozsahu je očakávané v priebehu roku 2019, i keď súd okolo tamojších živočíchov ešte prebieha.
Po tretie:
Daná mapa o prioritách nič nehovorí, graficky zobrazuje rozostavané úseky, úseky v prevádzke a úseky v príprave. Ak by hovorila čokoľvek o prioritách, obsahovala by aspoň informáciu o tom, ktoré úseky v príprave budú v akom časovom horizonte rozostavané. Tieto údaje ale úplne absentujú.
Po štvrté:
DrX napísal:Najdem ti 50 takych vyhlaseni od r 1993. A je rok 2019 a nic nie je postavene a nic sa nestavia. A ubehlo LEN 26 rokov. Ale PRIORITA.
Je úplne jedno, či tých vyhlásení nájdete 5 alebo 50 prípadne 1500. Vecne nesprávne je uvažovať o roku 1993. R49 bola definovaná až v roku 1996. Až v roku 2004 bola podpísaná medzištátna dohoda medzi SR a ČR o prepojení R49 (dnes D49) a R6. Od roku 2004 ubehlo 15 rokov. Úsek D49 Hulín - Fryšták je formálne rozostavaný od roku 2008. Na našej strane boli v súvislosti s výstavbou úseku Ladce - Sverepec postavené aj úseky R6. Príprava D49 a R6 pokračuje aj na úrovni ŘSD aj na úrovni NDS. Takže nie je pravda, že nič nestojí a nič sa nestavia. Akú úroveň priority tu osobne vnímate je nepodstatné.
Po piate:
DrX napísal:Dik za upozornenie. Takze upresnujem: Ceska vlada napojila vsetky odlahle krajske mesta na Prahu, aby umoznila rovnomerny regionalny rozvoj (to, ze Karlovy Vary a C Budejovice nie su napojene, nie je dolezite, lebo aj teraz je z nich do Prahy dojazd do 2 hod). A, samozrejme, to ze KV a CB nie su hotove, znamena, ze presne D3 a D6 su nasobne vacsou REALNOU prioritou pre Cesku vladu, nie nejaka D49.
Ja viem, že google Vám ukázal, že Praha - Karlovy Vary je trasa na 1 hodinu a 39 minút a na trasu Praha - České Budějovice Vám ukázal čas 1 hodinu a 46 minút. Tak isto aj na trasu Praha - Brno Vám dá čas 2 hodiny a 4 minúty. Čo majú tieto údaje spoločné? Všetky sú viac či menej nereálne. Osobitne v období od marca do októbra, kedy ŘSD metódou "ad hoc" spúšťa opravy, rozkopávky a rekonštrukcie. V zimnom období dosiahnete najlepšie prepravné časy, samozrejme za podmienky že cesty budú očistené od snehu a ľadu, čo v podmienkach ČR nie je celkom štandardom ani na diaľniciach ani na cestách I. triedy.
Inak ak už hovoríte o krajských mestách, máte na mysli sídla krajov ako samosprávnych jednotiek alebo máte na mysli krajské mestá ako sídla krajov ako územnosprávnych jednotiek? Totižto, jedno sa nerovná druhému. ČR má 7 krajov ako územnosprávnych jednotiek ale 14 krajov ako samosprávnych jednotiek. Ak sa pozrieme na mestá, sídla krajov ako samosprávnych jednotiek, tak priame dialničné napojenie na Prahu nemajú České Budějovice, Karlovy Vary, Liberec, ale ani Zlín. Stredočeský kraj je v tomto chápaní potom trochu chytákom, keďže jeho sídlom je Praha. Mimochodom napojenie Zlína rieši práve D49. O diaľnici do Liberca sa ani neuvažuje, napojenie je realizované jednou z mála "preživších" rýchlostných ciest, ktorá prepája Liberec a Jablonec nad NIsou s diaľnicou D10. Ešte predtým, než ma upozorníte že sa jedná o rýchlostnú cestu v plnom profile, upozorním ja Vás na biedne tamojšie parametre a aj obmedzenú rýchlosť v pomerne dlhom úseku na 90 resp. 110 km/h.