Stránka 4 z 6

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2020 19:08
od EmBe
FB D4R7:
"24.januára 2020 v dopoludňajších hodinách otvárame nový úsek #cesty III/1383 Macov- Blatná na Ostrove"

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2020 16:05
od Pacho
podľa https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24742 idu spustiť časť D4 R7, preto sa pýtam ako osoba veci neznalá, aký to bude mať prínos pre motoristov?. Podľa maps google, čiste teoreticky nepredpokladám neak veľký prínos , veď to ide z poľa do poľa, ak sa mýlim opravte ma prosím.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2020 17:45
od metelesku.blesku
V smere do mesta žiadny. Kolóny na ulici Svornosti ostanú. Odľahčí to iba samotnú Rovinku a zhluk križovatiek v Dunajskej Lužnej od tranzitu zo Šamorína južnejšie. Obce južne a severovýchodne od DunLuž sa budú stále zlievať v DunLuž v trojkrižovatke Hlavná/Košariská, Jánošíkovská, Lipnická.

Pomôže to čiastočne v smere od mesta, kde už nebude Rovinka tým štartérom kolón siahajúcich až na Gagarinovu, nakoľko min. tretina dopravy sa odleje na D4/R7 smer juh a teda by to mohlo teoreticky spôsobiť pomalú, ale aspoň plynulú dopravu cez Rovinku a DunLuž na rozdiel od súčasnej stojacej. A ak sa nenájde zbyočne veľa "vy.ebávačov so systémom" pripájajúcich sa na ul. Svornosti z ulíc Šamorínska a novej križovatky Družobná (spôsobujú spomalenie prúdu vozidiel z mesta, čiže kolóny na ul. Svornosti), tak by mala byť doprava od križovatky Svornosti/Popradská plynulejšia. Gagarinke to zatiaľ nepomôže nijak.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2020 17:52
od mjk
Po spustení prvých častí sa obíde Dunajská Lužná, Rovinka a polovica Šamorína. V Dunajskej Lužnej je najväčší lievik na I/63 smeron do Bratislavy. Predpokladám časovú úsporu a plynulejšiu premávku. Cesta však bude dlhšia. Pravdepodobne sa ale utvorí úzke hrdlo pred Bratislavou. Možno skolabuje kruhový objazd v Šamoríne, ktorý už teraz trochu brzdí. Uvidíme. V opačnom smere by to malo viac pomôcť.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2020 19:38
od aquila
Viac to zahlti svornosti a nejako som zvedavy, ako to pomoze luznej/rovinke, ked si ludia aj ked nekupia znamky. Aj ked vlastne uz nebudu treba ;)

Skor si myslim, ze je dost chyba, ze sa neurobil rovno aj prelozka II/572 , a napojenie na galvaniho business zonu.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2020 13:26
od metelesku.blesku
Tak až do sprejazdnenia R7 okolo Slovnaftu bude stále platiť, že smerom na juh a východ sú na vjazde/výjazde do/z mesta samé lieviky.
Slovnaftská, Popradská, Hradská, stará Senecká.
R7 odľahčí prvé dve až o rok. Preložky II/572, ktorá mala poriešiť Hradskú a rozšírenie starej Seneckej aspoň po Ivanku sa tak skoro nedočkáme a zápchy na nich ostanú rovnaké.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2020 09:38
od cPalo
Nechcem strašiť, ale ranné zápchy budú stále. To nevyrieši žiadna diaľnica. Len sa presunú bližšie k centru.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2020 18:19
od aquila
Vsak to tu piseme vsetci. Ked sa spusti MUK prievoz a R7 dotiahne na bajkalsku, to bude este len masaker..

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2020 00:50
od metelesku.blesku
No tak bude zas voľnejšia Gagarinka. No stress. :)
Na druhú stranu, keď otvoria súmostie, to ešte len bude masakerrr na petržalských mostoch ak bude väčšina obchádzať prievozský masaker cez Petržalku :D

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2020 14:50
od aquila
inak vidis, to mi ani nenapadlo, ze tam sa moze tiez preliat cast dopravy. ale zaroven to moze paradoxne aj uvolnit pristavny most, lebo ludia z juhu ked robia v petrzalke, tak mozu ist uz tadial. dalej u mna zase presne naopak, ked pojdem z viedne, tak urcite pojdem pod D4 az na R7 a potom do ruzinova.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2020 20:06
od Kvík
Bolo matematicky dokázané, že existujú aj také cestné siete, kde sa pridaním ďalšej vysokokapacitnej linky celková situácia zhorší. Ale chce to naozaj špecifické podmienky a neviem o tom, že by sa to aj reálne niekde stalo. Tu by som čakal, že Prístavný most sa riadne uvoľní. Pri príjazde z JV smerom na Lamač/Mlynskú/Petržalku to bude výhodnejšie po novom.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 09:45
od PK
Ano vlastne je zbytocne vsetko stavat, lebo to aj tak nezlepsi situaciu. Neverim vlastnym ociam.
Bratislava nie je pupok sveta, je to jedno male mesto, ktore este nema narok na vytvaranie zapch a kolon.
Vsetky obmedzenia co su aktualne v Bratislave su sposobene diletantizmom, ignoraciou, zanedbavanim, lakomostou a zlodejstvom.
Bratislava potrebuje kapacitu 200.000 aut za den na vsetky smery, to je zhruba 8 pruhov dnu a von. To ani nemusia byt dialnicne, len na nich nesmu byt zbytocne obmedzenia a uzke hrdla. Ak zratame tak tych pruhov von je uz teraz podstatne viac, akurat su nezmyselne obmedzene.
Masaker v meste? Na 100% pokrytie potrieb parkovanie je potrebne vyhradit asi 5% celkovej plochy na parkoviska pri jednourovnovom parkovani.
Jedine ludska lakomost a neschopnost dohodnut sa sposobuje, ze to v Bratislave nejde.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 09:53
od devil
Bratislava nie je pupok sveta, je to jedno male mesto, ktore este nema narok na vytvaranie zapch a kolon.
a to je tvoj velky omyl a tvoje chore americke myslenie. aj 10.000 mesto na narok na kolonu aj to aj vtedy ako do neho vedu 6 prudove dialnice. staci ze jeho centrum je jedna uzka ulica kde je nemocnica, skola, mestsky urad aj supermarket.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 10:00
od PK
Devil o com tu tocis?
Centrum ma byt pesia zona s limitovanym poctom aut. Okolo ma byt spraveny okruh a parkoviska od ktorych sa dostanes peso do centra.
Mimochodom ani Stare Mesto nedosahuje hustoty obyvatelstva ktore by mali sposobovat zapchy. Jazdit po Starom Meste ani momentalne nie je problem, co je tam problem je parkovanie a to ako riesit som popisal vyssie.
Problem Bratislavy je, ze sa neda prejst ani tranzitom plynule z vychodu na zapad a juhu na vychod.
Problem je, ze doprava v predmestiach je znefunkcnena zbytocnymi obmedzeniami.
Toto nie je o americkom mysleni, toto je o uplne zdravom gazdovskom rozume a ten tu evidentne chyba.
A v tvojom pripade to 10.000 mesto nema narok na kolonu, parkovisko s dostatocnou kapacitou vedla, kde bude 200m do centra to v pohode vyriesi.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 10:05
od Yoggy52
A vacsina kolon v Bratislave je kvoli pristavnemu mostu. Stoji pristavny, tak stoji Bajkalska, Prievozska, Galvaniho atd. A potom take problemy, ze kratke odbocovacie pruhy, nevybudovane mimo urovnove krizovania s cestou/zeleznicou alebo nezmyselne radenie pruhov v krizovatke alebo pred nou. :roll:

V dnesnej dobe do centra uz nemas preco chodit. :)

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 10:17
od PK
Viete ako sa vola stav ked si nieco nekontrolovanym rastom zaskrti privod a odvod zivin?
Nador
To je aktualny stav v Bratislave.

Yoggy, suhlasim. Centrum nie je problem.
Pristavny most, pisal som to tu velakrat, riesenie na zlepsenie existuje aj bez prestavby. Staci vyuzit obmedzovanie vstupov na dialnicu tak, aby premavka neprekrocila 2500aut/h na pruh, maximalnu trvalu priepustnost. Ak vznikne kolona, priepustnost pada na 900aut/h.
Mimochodom toto som videl v cinnosti v amerike, ale to je urcite fuj, ze Devil?
Body ktore su kriticke a zbytocne obmedzene som tu pisal velakrat: Racianska - Biely kriz, Vajnorsky kruhac, Vrakunsky kruhac, semafor Ivanka pri Dunaji, krizovatka ulice Svornosti a Slovnaftskej,
Kopa semaforov obmedzujucich premavku takmer 6 nasobne.
Malo prechodov cez Maly Dunaj, obmedzenych semaformi, malo prechodov cez zeleznicu...

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 10:19
od devil
problem BA je ze ma male centrum lebo nebola postavena ako hlavne mesto. pocet obyvatelov je jedna a vec ale su aj cp ale aj obrovske kvantum co potrebuju "len" nieco vybavit. mozes chciet parkoviska a okruhy ked ich nemas kam dat. tranzit je prave ten najmensi problem.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 10:30
od PK
Male centrum je vyhoda, pretoze sa dokazes dostat peso z okruhu kamkolvek v akceptovatelnom case.
Okruhy zamyslane boli, ale postupom casu sa tak zhovadili, ze neplnia svoj ucel. Teraz narazam napriklad na Vajnorsku ktora je 2+2, ale na vela miestach je "pokazena" zuzenim do jedneho pruhu. Rovnako Trnavska ako pokracovanie Roznavskej je napriklad na Trnavskom Myte zuzena do jedneho pruhu.
CPckari su v meste "biznis as usual" nic viac nic menej. Platia v sialenych spotrebnych daniach bratislavcanom zdravotnictvo a skolstvo.
Parkoviska mas kam dat, staci, ze sa pozriem von oknom a vidim kopu novych mrakodrapov ktore bolo kam dat. Ako som napisal, ak by si zakonom vyhradil 5% miesta na parkovanie neexistoval by problem.
Stale tu dookola pocuvam tu frazu, ze "cesty nie su nafukovacie". Kazdy kto sa pozrie na Bratislavu vidi, ze budovy su nafukovacie. Ak sa to da u budov, tak sa to da aj u ciest.
Budovy su stavane sukromne, cesty su verejny zaujem. Co by mala byt vyssia priorita?

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 12:22
od metelesku.blesku
Kde sa Trnavská zužuje do jedného pruhu? Celý prieťah mestom Senecká - Rožňavská - Trnavská - Šancová - Pražská - Brnenská - Lamačská je minimálne 2 + 2.

A problémom v PB nie je Križovatka Svornosti - Slovnaftská, ale Križovatka Popradská - Svornosti (pri Shellke) a semafóry pri Slovnafte (Vlčie hrdlo), ktoré sú umiestnené v jednopruhovom lieviku ešte pred ňou. Hradská (Vrakunská) je kapitola sama o sebe, kedy takáto cesta mala byť už dávno preložená mimo rodinné domy.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 12:40
od PK
To zuzenie Roznavskej na Trnavskom Myte to som si pomylil s Vajnorskou, ta sa zuzuje do jedneho pruhu na Kriznu.
Cely prietah nie je 2+2, Lamacska cesta ma 2+2 ale pravy je uz len BUS pruh.
Inac si ma pekne doplnil kde su problemy, Popradsku - Svornosti som uz mal zahrnutu v chybajucich a zlych prechodoch cez Maly Dunaj.
Semafor pri Slovnafte vo Vlcom Hrdle je ukazkovy priklad pokazenia cesty semaforom.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 13:03
od metelesku.blesku
Pred zúžením Lamačskej na 1+1 už je vyvedená doprava z prieťahu mestom na diaľnicu.
V tej oblasti je lievik hlavne Harmincová.

Krížna už je vjazd do centra mesta. Tam je 2+2 už zbytočná. Ak máte na mysli odbáčanie na Karadžičovu, tak stačí zmeniť signálny plán na semafóroch a prekresliť aj pravý pruh na odbáčanie do ľava na Karadžičovu. Viac pruhov tam stavať netreba.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 18:44
od cPalo
Aha díky
Teraz už presne všetko viem o R7 z Lužnej do Holic

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2020 14:13
od Vlados
Niekto za krásne všimné z vysúťaženého PPP vypustil celú MÚK Holice a preto je MÚK presunutá na ďalší úsek. MÚK mali ponechať a R7 ukončiť dočasným napojením na I/63 za odbočkou na Beketfu ako napr. tu alebo tu.

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2020 14:38
od aquila
mame to riesenie v galerii... za mna dobre riesenie, kedze dalsie pokracovanie R7 povazujem zbytocne na nasledujucich 20 rokov.

horsie, ze sa urcite neznizila cena ..

43742

Re: R7 Dunajská Lužná - Holice

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2020 14:42
od Vlados
neznížila cena... a preto píšem, že to mali postaviť ako bolo požadované a SSC by spravila na 20 rokov dočasné napojenie až za úsekom.