Stránka 3 z 4

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2022 20:42
od IDV
Tusim to nebolo spomenute, tento usek dostal koncom 2020 EIA pravoplatne rozhodnutie, a uz vidiet aj na katastri rozparcelovanu cestu, takze mozme ocakavat vystavbu o par rokov pravdepodobne

https://www.enviroportal.sk/eia/dokumen ... 4b955fa9f3

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2022 21:07
od traverza42
Skorej ako v 2028 určite nie, keďže to nie je v harmonograme priorit.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2022 21:17
od MuelMI
Dokedy nebude Most (SMK) vo vláde, tak sa to stavať proste nebude 8)

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2022 16:43
od badger-FB
Maďari nebudú ani v parlamente, nie že vo vláde, ak narážaš na stranu. Inak Maďari majú svoj vplyv začlenením v hlavných stranách, lebo dávno pochopili, že ísť čisto maďarskou stranou je nezmysel, ibaže sa zameriavajú na iné záležitosti, hoci paradoxom je že infraštruktúra na juhu je fakt zle spravená a mali by sa aj na toto, ale na to by museli vládnuť v niektorom investično-dopravno-hospodárskom sektore a to sa nedeje.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 14:11
od metelesku.blesku
Minimálne také úkony, ktoré zabránia zbytočnému prepadnutiu EIA, by bolo vhodné urobiť.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 18:04
od IDV
Budu s tym pokracovat podla mna, ked vykupuju pozemky, proces ide dalej, ziadne tunely ani velke mosty, takze naklady asi vysoke ani nebudu. Po NZ treba R7 minimalne v plnom profile

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 18:53
od badger-FB
Dnes tam nie je žiadna cesta, takže by stačil aj polprofil, ale s MÚK. Už toto by odľahčilo alternatívne trasy. A ak by narástli intenzity, tak sa zamýšľať nad dostavbou. Teda ale postaviť to inak ako doteraz úseky R3 na Orave, kde si neviem predstaviť lacnú dostavbu na plný.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 20:29
od MuelMI
metelesku.blesku napísal:Minimálne také úkony, ktoré zabránia zbytočnému prepadnutiu EIA, by bolo vhodné urobiť.

Je to absolútne zbytočný úsek, vzhľadom na to, ako je naprojektovany a na to, že nemáme dostávame D1, D3,R2,R4. Náklady na výstavbu sú rádovo vyššie od nákladov na nejakú štúdiu a EIA. A vytvoril by sa tým nebezpečný precedens, že keď nejaký minister "nenápadne" pripravuje úsek pre svojich voličov, tak že sa to potom musí dokončiť, lebo však už to je pripravené...

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 21:03
od IDV
badger-FB napísal:Dnes tam nie je žiadna cesta, takže by stačil aj polprofil, ale s MÚK. Už toto by odľahčilo alternatívne trasy. A ak by narástli intenzity, tak sa zamýšľať nad dostavbou. Teda ale postaviť to inak ako doteraz úseky R3 na Orave, kde si neviem predstaviť lacnú dostavbu na plný.


Ano nieco ako M19 oplotena R s MUK a 110kmh by asi aj stacilo, s tym ze by sa to dalo rozsirit do buducna.. teraz tam nie je ani jednicka. Len okresky

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 21:18
od Vlados
M19 je diaľnica z času keď M1 končila Gyori, len to oplotenie pribudlo neskôr. Úsek Holice - Mliečany nie je vôbec potrebný. Na najvyťaženejšej časti toho úseku nie sú intenzity nad 10 000, takže na R prešla tak polovica. Tento úsek má zmysel zvažovať až po prepojení Baru a NZ.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2022 21:32
od IDV
Kedy boli merane intenzity? Lebo aj R7 pocas covidu a v tomto roku ma uplne ine intenzity.. velka cast smer na NZ uz teraz jazdi po R7 a dalej na Mliecany

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 08:26
od MuelMI
Intenzity narástli všade od 2015. Nerozumiem, ako môže niekto furt obhajovať tuto politickú objednávku naprojektovanu na štýl D3. Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA. R7 nemá zmysel riešiť ďalších 20 rokov.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 09:49
od metelesku.blesku
MuelMI napísal:Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA.


Povedal niekto z MI..
To, že nie je potrebná R7 za Holicami ešte neznamená, že nie je potrebná cesta medzi DS a NZ. Je určite milé, že sa dá ísť cez SA do BA (čo mimochodom prispieva nemalou mierou k večným zápcham na východnej strane BA), ale to nijako nerieši prepojenie NZ so zvyškom juhozápadného Slovenska.
Určite netreba takisto pripomínať, že prepojenie DS a NZ by na seba naviazalo časť dopravy, ktorá teraz buď stojí v kolóne na Starej seneckej, alebo na vjazde do Senca od diaľnice alebo zvyšuje intenzity na úseku R1 Zeleneč-Sereď (to sú tie super vysoké intenzity, ktoré tu často rád spomína devil). Myslím, že 10.000 intenzita na poslednom úseku R7 (slušných pár tisíc ostalo aj na I/63) svedčí o tom, že R7 už na seba časť dopravy smerujúcej na juh, ktorá chodila severom cez Senec a Sereď naviazala a je vysoký predpoklad, že prepojenie DS s NZ tieto intenzity ešte navýši.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 10:19
od IDV
Kde je mozne najst aktualne intenzity na cestnych usekoch?

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 10:31
od KN.SK
MuelMI napísal:...Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA. R7 nemá zmysel riešiť ďalších 20 rokov.
Z Nových Zámkov do Dunajskej Stredy ísť naokolo cez Komárno alebo naokolo cik-cak po dvojkách skrz obce cez Šaľu, či Kolárovo? Čo má Bratislava s týmto prepojením. Nie vždy treba ísť do Bratislavy alebo do Košíc, aj iné ciele sú na Slovensku. 1783

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 10:32
od metelesku.blesku
IDV napísal:Kde je mozne najst aktualne intenzity na cestnych usekoch?

Intenzity na D4R7 zverejnil koncesionár. Bol k tomu článok v HN. Na ostatné cesty si treba počkať do konca tohto roka - do októbra aktuálne prebieha sčítanie dopravy.
Každopádne z bežného jazdenia I/63 vs. R7 možno pozorovať, že napriek relatívne dobrým intenzitám aj na poslednom úseku R7 ostala stále značná časť dopravy na I/63.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 10:58
od MuelMI
metelesku.blesku napísal:
MuelMI napísal:Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA.


Povedal niekto z MI..
To, že nie je potrebná R7 za Holicami ešte neznamená, že nie je potrebná cesta medzi DS a NZ. Je určite milé, že sa dá ísť cez SA do BA (čo mimochodom prispieva nemalou mierou k večným zápcham na východnej strane BA), ale to nijako nerieši prepojenie NZ so zvyškom juhozápadného Slovenska.
Určite netreba takisto pripomínať, že prepojenie DS a NZ by na seba naviazalo časť dopravy, ktorá teraz buď stojí v kolóne na Starej seneckej, alebo na vjazde do Senca od diaľnice alebo zvyšuje intenzity na úseku R1 Zeleneč-Sereď (to sú tie super vysoké intenzity, ktoré tu často rád spomína devil). Myslím, že 10.000 intenzita na poslednom úseku R7 (slušných pár tisíc ostalo aj na I/63) svedčí o tom, že R7 už na seba časť dopravy smerujúcej na juh, ktorá chodila severom cez Senec a Sereď naviazala a je vysoký predpoklad, že prepojenie DS s NZ tieto intenzity ešte navýši.

Neviem prečo, niekto stále nedokáže pochopiť, že diaľnica (nová cesta) generuje novú dopravu. Nemá zmysel stavať široké autostrády do centra BA ,kým nebude spoľahlivo vyriešené dochádzanie do BA pomocou verejnej dopravy. Tí, čo chodia autom musia jednoducho počítať s tým, že budú stáť v zápche, mesto je pre ľudí, nie pre autá. A napr. NZ má dosť dobré vlakové spojenie do BA, EC vlak za 52 minút, ReX 1:20 a OS 1:30. Autom je to 1:30+. Podľa mňa treba ľudí motivovať aby sadli pri každodennej doprave do vlaku/busu, nedá sa, aby sme stále stavali nové cesty a podporovali nárast áut v BA. Keď už, tak aspoň nejaké P+R by to chcelo.
KN.SK napísal:
MuelMI napísal:...Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA. R7 nemá zmysel riešiť ďalších 20 rokov.
Z Nových Zámkov do Dunajskej Stredy ísť naokolo cez Komárno alebo naokolo cik-cak po dvojkách skrz obce cez Šaľu, či Kolárovo? Čo má Bratislava s týmto prepojením. Nie vždy treba ísť do Bratislavy alebo do Košíc, aj iné ciele sú na Slovensku. 1783
Podľa môjho názoru je pre NZ najdôležitejšie spojenie s krajským mestom NR a s hlavným mestom BA. Väzba na DS je rádovo slabšia. Preto by viac NZ pomohla preložka I/64 alebo obchvat Tvrdošoviec a Jatova ako R7. A okrem toho je úsek DS-NZ mimo E koridorov, čiže potenciálne je problém s financovaním. Ale nepoznám miestnu situáciu, taak sa nechcem hrať na experta. Keď k tomu existuje nejaká štúdia/smerový prieskum tak som ochotný zmeniť názor.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 12:40
od devil
Keď k tomu existuje nejaká štúdia/smerový prieskum tak som ochotný zmeniť názor.
to by si vela chcel, take sa velmi nerobia lebo sa to nehodi do konceptu riesenia vybranych tahov a vybranych vacsich resp. akozevacsich miest. jednoduchsie je spocitat intenzity pri vjazde do mesta a ziadat plnoprofilovy obchvat....

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 12:43
od KN.SK
KN.SK napísal:Z Nových Zámkov do Dunajskej Stredy ísť naokolo cez Komárno alebo naokolo cik-cak po dvojkách skrz obce cez Šaľu, či Kolárovo? Čo má Bratislava s týmto prepojením. Nie vždy treba ísť do Bratislavy alebo do Košíc, aj iné ciele sú na Slovensku.
Napríklad: Dunajská Streda — Levice (a ďalej) po úzkych a krivolakých dvojkách a bonus pre bojazlivých 50 - obrázok je z júna 2022 [v starom prevedení IP10 - Odporúčaná rýchlosť; teraz 250-50 ~ najnižšie povolená rýchlosť], cez obce. 1785

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 18:28
od MuelMI
KN.SK napísal:
KN.SK napísal:Z Nových Zámkov do Dunajskej Stredy ísť naokolo cez Komárno alebo naokolo cik-cak po dvojkách skrz obce cez Šaľu, či Kolárovo? Čo má Bratislava s týmto prepojením. Nie vždy treba ísť do Bratislavy alebo do Košíc, aj iné ciele sú na Slovensku.
Napríklad: Dunajská Streda — Levice (a ďalej) po úzkych a krivolakých dvojkách a bonus pre bojazlivých 50 - obrázok je z júna 2022 [v starom prevedení IP10 - Odporúčaná rýchlosť; teraz 250-50 ~ najnižšie povolená rýchlosť], cez obce. 1785

A čo tým chcel autor povedať? Ešte raz, aký silný je smer DS-LV? Podľa mňa je neporovnateľne slabší ako smer DS-BA (kde existuje luxusná R7). Ja tvrdím, že cesta medzi DS-NZ v akýchkoľvek parametroch nemôže patriť medzi priority, lebo je to prinajlepšom spojenie dvoch okresných miest. Na východe nie sú kvalitnou cestou mimo obcí prepojené porovnateľne veľké mestá ako SV, HE, MI s "centrami" východného Slovenska KE a PO. A takáto cesta trvá vyše hodinu.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2022 08:53
od metelesku.blesku
Neviem prečo, niekto stále nedokáže pochopiť, že diaľnica (nová cesta) generuje novú dopravu.

Neviem prečo niekto nedokáže pochopiť, že táto nová diaľnica na seba prevzala hlavne existujúcu dopravu z iných ciest, ktoré značne odľahčila, nakoľko všetky boli vysoko preťažené. Tu máš zoznam ciest, ktoré R7 odľahčila a hlavne tým dokázala vygenerovať svoje intenzity:
D1
I/2 (resp. III/1421)
I/61
I/63
II/527
Vinohradnícka (pre predstavu o akú "tepnu" sa jednalo, pričom bola vyťaženejšia ako cesta I. triedy do SV https://goo.gl/maps/iBUzhVYsAw9Sfyg36)

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2022 09:33
od IDV
MuelMI napísal:
metelesku.blesku napísal:
MuelMI napísal:Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA.


Povedal niekto z MI..
To, že nie je potrebná R7 za Holicami ešte neznamená, že nie je potrebná cesta medzi DS a NZ. Je určite milé, že sa dá ísť cez SA do BA (čo mimochodom prispieva nemalou mierou k večným zápcham na východnej strane BA), ale to nijako nerieši prepojenie NZ so zvyškom juhozápadného Slovenska.
Určite netreba takisto pripomínať, že prepojenie DS a NZ by na seba naviazalo časť dopravy, ktorá teraz buď stojí v kolóne na Starej seneckej, alebo na vjazde do Senca od diaľnice alebo zvyšuje intenzity na úseku R1 Zeleneč-Sereď (to sú tie super vysoké intenzity, ktoré tu často rád spomína devil). Myslím, že 10.000 intenzita na poslednom úseku R7 (slušných pár tisíc ostalo aj na I/63) svedčí o tom, že R7 už na seba časť dopravy smerujúcej na juh, ktorá chodila severom cez Senec a Sereď naviazala a je vysoký predpoklad, že prepojenie DS s NZ tieto intenzity ešte navýši.

Neviem prečo, niekto stále nedokáže pochopiť, že diaľnica (nová cesta) generuje novú dopravu. Nemá zmysel stavať široké autostrády do centra BA ,kým nebude spoľahlivo vyriešené dochádzanie do BA pomocou verejnej dopravy. Tí, čo chodia autom musia jednoducho počítať s tým, že budú stáť v zápche, mesto je pre ľudí, nie pre autá. A napr. NZ má dosť dobré vlakové spojenie do BA, EC vlak za 52 minút, ReX 1:20 a OS 1:30. Autom je to 1:30+. Podľa mňa treba ľudí motivovať aby sadli pri každodennej doprave do vlaku/busu, nedá sa, aby sme stále stavali nové cesty a podporovali nárast áut v BA. Keď už, tak aspoň nejaké P+R by to chcelo.
KN.SK napísal:
MuelMI napísal:...Ani cesta DS-NZ vôbec nie je akútna, z NZ sa dá ísť cez SA po dokončenie obchvatu je to prakticky mimo obci do BA. R7 nemá zmysel riešiť ďalších 20 rokov.
Z Nových Zámkov do Dunajskej Stredy ísť naokolo cez Komárno alebo naokolo cik-cak po dvojkách skrz obce cez Šaľu, či Kolárovo? Čo má Bratislava s týmto prepojením. Nie vždy treba ísť do Bratislavy alebo do Košíc, aj iné ciele sú na Slovensku. 1783
Podľa môjho názoru je pre NZ najdôležitejšie spojenie s krajským mestom NR a s hlavným mestom BA. Väzba na DS je rádovo slabšia. Preto by viac NZ pomohla preložka I/64 alebo obchvat Tvrdošoviec a Jatova ako R7. A okrem toho je úsek DS-NZ mimo E koridorov, čiže potenciálne je problém s financovaním. Ale nepoznám miestnu situáciu, taak sa nechcem hrať na experta. Keď k tomu existuje nejaká štúdia/smerový prieskum tak som ochotný zmeniť názor.


To na vsetko mozes povedat. Nech aj MI jazdia vlakmi do KE, naco im bude dialnica? :D

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2022 10:58
od MuelMI
Áno, mnoho Michalovčanov (aj HE, TV) dochádzajú každodenne vlakmi do KE. Len je to trocha iné ako NZ-BA:
1. Železničné spojenie trvá 1:10 (NZ má najrýchlejšie 0:52) a interval je 2 hodiny (počas celého dňa, aj v špičke), kdežto v NZ ti ide niečo každú pol hodinu v špičke.
2. Na východe zatiaľ nie je úplne zabehnutý integrovaný systém, ako je IDS BSK. To sťažuje prestupy typu bus-vlak-MHD, ktoré su nekomfortné.
3. NZ-BA ide (po dokončení SA) cez 2-3 dediny, súčasná priemerka 68,4 kmh, MI-KE ide 60% trasy cez intravilány, priemerka je 60,6 kmh.
4. Diaľnica sa stavia hlavne pre rozvoj najchudobnejších regiónov SR, kvôli príchodu investorov a kvôli napojeniu UA tranzitu, nie kvôli dochádzaniu MI-KE.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2022 13:14
od MuelMI
metelesku.blesku napísal:
Neviem prečo, niekto stále nedokáže pochopiť, že diaľnica (nová cesta) generuje novú dopravu.

Neviem prečo niekto nedokáže pochopiť, že táto nová diaľnica na seba prevzala hlavne existujúcu dopravu z iných ciest, ktoré značne odľahčila, nakoľko všetky boli vysoko preťažené. Tu máš zoznam ciest, ktoré R7 odľahčila a hlavne tým dokázala vygenerovať svoje intenzity:
D1
I/2 (resp. III/1421)
I/61
I/63
II/527
Vinohradnícka (pre predstavu o akú "tepnu" sa jednalo, pričom bola vyťaženejšia ako cesta I. triedy do SV https://goo.gl/maps/iBUzhVYsAw9Sfyg36)

No veď to neodporuje tomu, čo som ja písal. Nová diaľnica vygeneruje novú dopravu v danej trase tým, že jednak prevezme dopravu z paralelnej cesty, ďalej z ostatných ciest, alternatívnych k tej paralelnej a takisto prevezme aj časť ľudí, ktorí napr. chodili vlakom/busom na tej istej trase (napr. z dôvodu zápch na paralelnej ceste). A ešte aj vytvorí lepšie spojenie, čím motivuje ľudí chodiť práve tu trasu, kde ta diaľnica stojí. Keď to všetko sčítame, tak dostávame, že diaľnica svojou atraktivitou generuje novú dopravu vo svojej trase.

Re: R7 Holice - Mliečany

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2022 18:51
od 4lien
Prevzatie a generovanie dopravy su ale dve odlisne veci. Vo vseobecnosti nove dialnice robia oboje a od konkretneho pripadu uz len zavisi, ze v akom pomere. Tu to bude podla mojho laickeho odhadu viac preberanie uz existujucej dopravy.