rastislav5 napísal:Argument o vzdialenosti dialnicnych priechodov sa da pouzit aj naopak, tzn. v prospech Sturova a proti Saham. Sam pises, ze Madarsko vyradilo zo svojej siete M81 a dialnicny priechod v Komarne (ako to vidno aj na plane madarskych dialnic z wikipedie
http://en.wikipedia.org/wiki/Motorways_ ... 7_2014.png ), preto Sturovo je vhodny dialnicny priechod, aby susedny dialnicny priechod (Rusovce- Rajka) nebol prilis vzdialeny (144 km).
Naopak, Madarsko uvazuje o rychlostnej ceste Salgotarian - Lucenec ako pokracovanie M21
http://www.gazdasag.sk/index.php?option ... a-tarsasag **. Potom by prave Sahy boli nadbytocne a zostali by 4 dialnicne hranicne priechody s Madarskom vzdialene od seba priblizne rovnako: Rusovce, Sturovo, Salgotarjan a Milhost.
Na maďarskej verzii stránky
*:
http://hu.wikipedia.org/wiki/M21-es_aut ... rsz%C3%A1g :
... Elvetett tervek: Déli autópálya ·
M21 ·M76 ·
M81, čiže
Odmietnuté (zrušené) plány. Ani M21 neplánujú.
Takže sa tiež neuvažuje o prepojení Lučenca so Šalgotarjánom (Šalgov-Tarjany), aspoň z maďarskej strany. (
**M21 bola len spomínanou možnou alternatívou k M2, ktorá bola uvedená na stránke
gazdasag.sk, a to z prednášky odborného asistenta Istvána Loránda Szakáliho z veľkovaradínskej
Partiumskej kresťanskej univerzity (Oradea), ktorú mal 27. mája 2010 v Šamoríne.) [Ani na anglickej verzii stránky nefiguruje M21.]
(
* Ktorá je podstránkou tejto hlavnej:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz ... 1ly%C3%A1i .)
rastislav5 napísal:Ale samozrejme, s kazdym hranicnym priechodom musi suhlasim Slovenska republika a nam zatial viac vyhovuju Sahy.
Šahy vyhovujú nielen Slovensku, ale i EÚ, lebo ležia na trase, ktorá je súčasťou siete
TEN-T (M2: Budapešť (M0) – Vacov – Rétság – Hont / R3 Šahy - ...
E77).
M10 ani M11, ktoré by mohli "nadväzovať" ďalej niekde pri Štúrove (ST), nie sú v sieti TEN-T. Len treba dúfať, že im neustúpime (zástupcovia SR), ako, žiaľ, už mnohokrát.
PODSTATA BOLA KDE TRASOVAŤ
R7. K "ŠAHÁM".
Približne rovnaká dĺžka úsekov BA - DS - NZ - SH/BA - DS - NZ - ST, lenže šahanský je lepšie a efektívnejšie zosieťovaný so slovenskou sieťou D/RC, neostane ako
chvostík. Pri Dunaji.