od BoroZA » 11. Júl 2016 21:57
Dnes som po niekoľkých rokoch absolvoval trasu ZA-PD-NR a späť, a môžem nestranne prehlásiť, že dôležitosť vybudovania R8 podľa môjho názoru postupne narastá. V minulosti som vôbec nechápal význam tejto rýchlostnej cesty, keďže intenzity boli v porovnaní s D3 prakticky smiešne, avšak ako som dnes videl, v priebehu niekoľkých rokoch sa situácia výrazne zmenila - toľko nákladnej dopravy na úseku Nováky-Partizánske-Topoľčany som tam nikdy predtým nestretol.
Dôvodov na vybudovanie R8 je čoraz viac - od Topoľčian do Nitry je hlavný ťah vedený takmer nepretržite cez centrum obcí, a na celom úseku je počas letných mesiacoch množstvo poľnohospodárskych strojov, ktoré úplne brzdia dopravu. Zároveň by sa tým dobudoval severozápadný oblúk okolo Nitry a Horného Ponitria, ktoré si s ohľadom na svoj historický význam zaslúži zníženie vplyvu emisií na prírodné i kultúrne pamiatky. Predpokladám, že po vybudovaní závodu Jaguar-LandRover sa dokonca intenzita nákladnej dopravy v tejto časti regiónu ešte zvýši, a zatiaľ nemám vedomosť o tom, že by sa v súvislosti s výstavbou tohto závodu plánoval vybudovať obchvat dotknutých obcí, resp. iné relevantné pripojenie priemyslného parku a okolitých ciest na budúcu R8. Nebolo by teda od veci začať reálne uvažovať o výstavbe R8 aspoň v polprofile, ako aj nadväzujúceho úseku R3 Pravotice-Nováky (kľudne i v plnom profile). Kým celý zámer a jednotlivé procesy prebehnú, bude už najvyšší čas (a v kalendári minimálne rok 2025).