od Qwert » 24. Sep 2016 23:39
Vďaka Jaguaru už R8 nie je až taký veľký nezmysel, akým pôvodne bola, ale stále platí, že dopravná situácia v regióne by sa dala dostačujúco a podľa mňa aj lepšie riešiť cestou prvej triedy NR - TO - BN, ktorá by bola nepomerne lacnejšia než RC, čiže aj reálnejšia, lebo by sa na ňu skôr našli peniaze v štátnom rozpočte (s eurofondami sa tu už nedá počítať). Navyše pri rozumnom trasovaní by sa táto cesta I triedy dala pekne fázovať, nebolo by treba stavať celú naraz a dali by sa uprednostniť najpotrebnejšie úseky. V rámci výstavby závodu Jaguar je plánovaná preložka I/64 v úseku NR - Čakajovce (obchvat Drážoviec), čo je možné považovať za zárodok novej I/64.
Pokiaľ ide o priority, tak úsek NR - TO je asi najznámejší ako maximálne otravný prieťah nekonečnými, bezprostredne na seba nadväzujúcimi dedinami, ale nie je to ani zďaleka najhorší úsek I/64. Jazda tadiaľ je síce zdĺhavá, ale intenzity sú tam stále aj o polovicu (ak nie viac) nižšie než na prieťahu Krušovce - Chlebany - Rajčany a na prieťahu Partizánskym. Ak pominiem už v podstate vyriešené Drážovce, tak práve tieto dva prieťahy je potrebné riešiť prioritne, teda nie úsek NR - TO. Presne tieto dva problémové úseky by sa vyriešili novou cestou TO - BN s napojením na R2 a stále si myslím, že to vôbec nemusí byť RC. Cesta I. triedy by mohla mať napríklad viac križovatiek a dokázala by na seba stiahnuť viac dopravy z ostatných ciest. Samozrejme prieťah Partizánskym sa tým nevyrieši úplne, lebo tam je aj veľká cieľová a vnútromestská doprava a nejaký tranzit na Žarnovicu, to by sa muselo riešiť inak, ale to tu nejdem rozoberať. Čo najskoršia výstavba cesty TO - BN by bola žiadúca aj z takého hlúpeho dôvodu, že ako všetci vieme, tak v rámci "šetrenia" nebola realizovaná križovatka R2 a II/592 medzi BN a Dolnými Našticami, ktorá by sa týmto nahradila.
Pokiaľ ide o II/593, to nie je, ani nikdy nebude "nová I/64". Táto cesta má úplne zlé parametre, ak by mala byť prestavaná na cestu I. triedy, musela by byť postavená nanovo, lebo neunesie nákladnú dopravu a jej výškové a smerové vedenie je doslova nebezpečné. Ja ju tiež považujem za nebezpečnú nie preto, že by sa nedala z pohľadu konkrétneho vodiča bezpečne prejsť (ak opomeniem safari, ktoré tam je niekedy v noci), ale nebezpeční sú hlavne niektorí tiežvodiči, ktorý tadiaľ letia ako po diaľnici a často to nezvládnu, pričom toto je taký typ cesty, ktorý chyby neodpúšťa a hrozí, že si ich odnesú aj nevinní. Toto na I/64 nehrozí, tá je pre vodiča dosť bezpečná. Nebezpečná je ale I/64 z toho hľadiska, že vedie obcami, kde je veľký pohyb chodcov a cyklistov, niekde dokonca ešte stále nie sú chodníky.