Stránka 3 z 11

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2007 16:38
od Dialniciar
Plány sú len po r. 2040. Potom je práv výhľadov do r. 2045.

Čo bude o 50 rokov do 100 rokov je nereálne a nezmyselné plánovať.

Cesta sa stavia na 40 rokov. Asfaltová sa musí po 15 rokoch opraviť a potom každých 7 rokov. CB kryt sa opraví po 25 rokoch a potom zase vydrží na 20 rokov. Ale ako cesta samotná (podložia, zemné práce, odvodnenia, mosty) sa stavajú na 40, max. 60 rokov. Výnimočne na viac, ale už musia potom objekty prejsť rozsiahlymi rekonštrukciami.

Diaľnica sa postaví (trasa atď.) hneď na 60 rokov. Ale sa musí 4x vymeniť povrch a po 2x aj vrstvy pod ním sa musia upraviť.

Panelový dom sa postaví na 75 rokov. No jeho životnosť sa dá dnes predĺžiť na 120 rokov.

Rodinný dom sa postaví na 50-60 rokov, ale dá sa jeho životnosť predĺžiť v podstate na viac, len sa potom zásadne opravujú obvodné múry, mení strecha atď.

Auto sa vyrobí na 150-300 tis. km, resp. na 10-15 rokov používania. Potom už jeho vlastnosti nevyhovujú novým technickým normám, resp. ,usí prísť k výmene motora.

Priemerný Američan postaví dom a má ho 40 rokov. Auto má 5 rokov. Diaľnice existujú 50 rokov a dnes sa výrazne opravujú, aby to boli ďalších 50 rokov. Priemerný Slovák zdedí starý 50 ročný dom, predĺži jeho životnosť o ďalších 40 rokov, auto má 8-12 rokov a diaľnice prakticky neexistujú. A opravy starších sa tiež nerobia.

Plánovanie je veľmi dôležitá úloha, no nie všade musí stáť diaľnica alebo rýchlostná cesta, to je omyl. SR je malá krajina, veľa obcí a malých miest, málo skutočne veľkých miest. 4-prúdová cesta sa stavia bežne pre 50 tis. áut, 8 prúdová pre 200 tis. áut (horné hranice). Cesta I. triedy alebo klasická highway znesie bez problémov 20 tis,. áut, pokiaľ sú spravené obchvaty a MÚK.

Napríklad už dnes sa vie, že počet pruhov na hlavnom hraničnom priejazde s UA mal byť vyšší. No nebude, ale predpokladá sa rozvoj nových hraničných priechodov a možná výstavba novej rýchlostnej cesty, ktorá "zrovná" cestný ťah PO-UA. Ale príde to až vtedy, keď aj región PO-KE-MI bude priemyselne rozvinutý, nezamestnanosť nízka a silný potenciál ďalšieho rozvoja tiež kontinuálne v Poľsku a Maďarsku. Potom je reálne stavať letisko v MI typu toho v ZA. A tiež novú RC.

Otázka, kedy to bude, je ťažká. Pretože dnes ani nevieme, kedy bude dostavaná celá D1. A keď hovorím celá, tak tým myslím, na plný profil po ukrajinsko-slovenské hranice. Dnes je rok 2007. Keď Boh dá, bude v r. 2010 v ZA a v r. 2014 v KE. A možno v r. 2020 v MI, súvisle na plný profil a možno v r. 2025 v SO na 1/2 profil až plný profil a bude sa zrejme čakať na kroky Ukrajiny, pretože tie budú dôležité.

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2007 17:03
od Jurislav
Až sa dostaajú všetky D a RC, čo sú na pláne, začne sa stavať niečo dosť pri BA a na Maďarov a na strednom Slovensku. Potom asi NO väčších miest a tak dojde aj na túto RC.

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2007 17:47
od Rio13.zm
dialniciar vycerpavajuca odpoved, vdaka

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2007 20:13
od Dialniciar
Jurislav napísal:Až sa dostaajú všetky D a RC, čo sú na pláne, začne sa stavať niečo dosť pri BA a na Maďarov a na strednom Slovensku. Potom asi NO väčších miest a tak dojde aj na túto RC.


Až sa dostavia D1-D4 a R1-R7, tak bude vyvolaný tlak na nové RC v blízkosti BA, to je pravda a potom prepájanie Hornej Nitry s južným Slovenskom a na Maďarsko, ďalšie severo-južné ale hlavne vnútroprepravné cestné riešenie. Samotné stredné Slovensko v regióne: na východ od R3, na sever od R2, na západ od D1 PO-KE a na juh od D1 RK-PO sa nebude stavať žiadna RC/D, pretože ani dnes nie je žiadna vo výhľade. Len sa tu predpokladá rosiahla investičná výstavba do cestných tunelov, do prestávb ciest II. triedy na cesty I. triedy, tie sa opravia a spravia sa MÚK a cesty III. triedy sa v niektorých prípadoch prestavajú na cesty II. triedy. To tomuto riedko obývanému regiónu bohate postačí, o ochrane ŽP ani nehovorím.

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2007 16:00
od kvalitná dialnica
Táto R ako už Diaľničiar uviedol je do ďalekej bud...., no ako som už niekde písal je potreba spojiť MI, VT, SO, TV RK a to súmerne so stavbou D1.

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2007 19:13
od haluska
tato rc je ale potrebna pre region.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2007 09:21
od mel
haluska,

to nikto nepochybuje, ale samotna RC bez toho, aby boli vyriesene aj napojenia nepomoze. Preto nie je medzi prioritami a dlho nebude. Tomuto regionu pomoze, ked sa dokonci suvisle D1 do PO a bude realizovat severny obchvat Presova ... potom sa mozme zacat bavit o tejto RC, ze by bola vhodna.

Takisto tie vzdialenosti nie su az take tragicke, ak bude D1 po MI a severny obchvat PO, bude napojenie na dialnicnu siet relativne dobre ... Ja osobne by som bol za to, aby sa spravila os TV - MI - HE (pripadne TV - Secovce - VT - HE) ako nova cesta I. triedy, pretoze by to vlastne vytvorilo privadzace k D1 a skompaktnilo region Zemplina co sa tyka napojenia na dialnicnu siet aj vztahy v ramci samotneho regionu. Toto ma u mna vacsiu prioritu ako spominana RC z PO na Ublu.

Problemom by zostalo, ze by sa region automaticky viac viazal na KE ako na PO, ale region by mal rozhodne vacsi potencial pri takomto napojeni na D1.

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 11:02
od Jurislav
Osobne by som bol radšej za "R18" R4 PO-VT-MI-D1. VT doslova kolabuje na semaforoch pri Tescu, tam sa tvoria fakt zabité kolóny a to hlavne zo smeru MI-PO. A vystavanie by odľahčilo jednak starú cestu I/18, a aj D1 KE-PO, ktorá by sa nemusela tak skoro rozširovať na 3+3 pruhy. Je zbytočné k Ukrajine ťahať ďalšiu D/RC. Nie som moc nadšený ani z tých privádzačov, skôr by stačili len obchvaty. Veď aj Ožďany a Tornaľa v pohode stačia, netreba žiadnu R2...

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 12:24
od kvalitná dialnica
Netreba žiadnu novú RK až po UKr. lebo cesta Ubĺa - PO nieje až tak katastrofálne vyťažená.... mne by stačilo po postavení D1 spojiť RK Trebišov, Humenné, Vranov, a až po Sninu... Do Prešova a na UKr, je to podľa mňa zbytočné... možno v ďalekej ale veľmi ďalekej budúcnosti :)

Tento plán som už viackrát uvádzal....

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 11:52
od mel
Jurislav,

i tak še da :)

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 12:29
od Jarda
Prřo zajímavost: Tam, kde podle rozhodnutí československé vlády z podzimu 1938 měla být vybudována první slovenská dálnice (Stakčín - Velykyj Bereznyj), se zatím neplánuje ani RC.

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 12:34
od Andrej
Jarda napísal:Prřo zajímavost: Tam, kde podle rozhodnutí československé vlády z podzimu 1938 měla být vybudována první slovenská dálnice (Stakčín - Velykyj Bereznyj), se zatím neplánuje ani RC.

Myslis uz po uprave planov po Viedenskej arbitrazi? Alebo povodny variant?
Stavat sa malo zacat v r. 1939?

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 12:49
od Jarda
Andrej napísal:
Jarda napísal:Prřo zajímavost: Tam, kde podle rozhodnutí československé vlády z podzimu 1938 měla být vybudována první slovenská dálnice (Stakčín - Velykyj Bereznyj), se zatím neplánuje ani RC.

Myslis uz po uprave planov po Viedenskej arbitrazi? Alebo povodny variant?
Stavat sa malo zacat v r. 1939?


Ano. Rozhodnutí o výstavbě dálnice Stakčín - Velykyj Bereznyj bylo přijato na základě Vídeňské arbitráže, kterou Československo přišlo mj. o železniční spojení Podkarpatské Rusi se zbytkem státu. Mělo se začít stavět už v létě 1939, ale od výstavby bylo upuštěno když Podkarpatskou Rus zabralo v březnu 1939 Maďarsko.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2008 17:48
od Thomas
Této cesty se nedožijeme. Já ale ani nejsem přesvědčen, že by teď k něčemu byla.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2008 21:00
od Dialniciar
Thomas napísal:Této cesty se nedožijeme. Já ale ani nejsem přesvědčen, že by teď k něčemu byla.


Ale pevne verím, že moji vnuci 16-18 rokov sa dožijú aspoň 1/2 profilu.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2008 12:16
od Lubo
Dialniciar napísal:
Thomas napísal:Této cesty se nedožijeme. Já ale ani nejsem přesvědčen, že by teď k něčemu byla.


Ale pevne verím, že moji vnuci 16-18 rokov sa dožijú aspoň 1/2 profilu.



Mal som moznost vyskusat si tuto cestu minuly tyzden cez pracovne dni niekolko krat a myslim si, ze polprofil (minimalne v useku PO-VT) si zasluzi tato cesta aj dnes. Kamiony tuto cestu dost spomaluju. Predbiehanie je nebezpecne, cesta uzka, dedin vela.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2008 12:40
od dragon
No kto vie co s tou cestou bude, mozno sa s tym nieco spravi ked sa podari vybudovat ten velky zabavny park Vtacie udolie pri Humennom. :wink:

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2008 17:09
od expwy
Táto cesta je podľa mňa v úseku Humenné - UA totálne zbytočná a nemá opodstatnenie. Namiesto toho by som ju trasoval z PO do MI a z nej by som do Humenného plánoval privádzač...

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2008 18:49
od i15
MH napísal:Táto cesta je podľa mňa v úseku Humenné - UA totálne zbytočná a nemá opodstatnenie. Namiesto toho by som ju trasoval z PO do MI a z nej by som do Humenného plánoval privádzač...


tak by to bolo najlepsie...

a v najblizsich desiatkach rokov staci stavat cestne obchvaty v trase buducej RC

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2008 21:01
od Thomas
MH napísal:Táto cesta je podľa mňa v úseku Humenné - UA totálne zbytočná a nemá opodstatnenie. Namiesto toho by som ju trasoval z PO do MI a z nej by som do Humenného plánoval privádzač...


Moje řeč. mimochodem už o tom řeč na této stránce myslím byla.

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2008 11:04
od sven
dragon napísal:No kto vie co s tou cestou bude, mozno sa s tym nieco spravi ked sa podari vybudovat ten velky zabavny park Vtacie udolie pri Humennom. :wink:


Tu su nejake info k vtaciemu udoliu...
http://www.zivotpo.sk/portal/?c=12&id=11040

Predseda PSK chce od vlády, aby projekt Vtáčie údolie bol strategický!

je to zbytečné

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2008 19:43
od kraken
Tato rychlostní silnice je úplně zbytečná v úplně celém úseku. Myslím, že Slováci by po dokončení cest D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a R7 měli přestat. Na další dálnice pak pravděpodobně NEBUDOU MÍT MÍSTO! A podle mě do Hummeného stačí pouze 2-pruhový přivaděč. Na Ukrajinu stačí jen jedna dálnice - D1. Hranice Slovenska s Ukrajinou je poměrně krátká. Pozor! Pokud ale chceme mít přímé spojení nach L'viv, tak myslím, že soustava tunelů přes Poloniny je lepší, než to, aby na Slovensku byla samá dálnice, dálnice, dálnice, dálnice a dálnice. Jenže ukrajinská M8 asi bude jen užhorodským obchvatem. To bych tedy jel přes Polsko (využití R4).

Re: je to zbytečné

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2008 20:00
od konstrukt
kraken napísal:Tato rychlostní silnice je úplně zbytečná v úplně celém úseku. Myslím, že Slováci by po dokončení cest D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a R7 měli přestat. Na další dálnice pak pravděpodobně NEBUDOU MÍT MÍSTO! A podle mě do Hummeného stačí pouze 2-pruhový přivaděč. Na Ukrajinu stačí jen jedna dálnice - D1. Hranice Slovenska s Ukrajinou je poměrně krátká. Pozor! Pokud ale chceme mít přímé spojení nach L'viv, tak myslím, že soustava tunelů přes Poloniny je lepší, než to, aby na Slovensku byla samá dálnice, dálnice, dálnice, dálnice a dálnice. Jenže ukrajinská M8 asi bude jen užhorodským obchvatem. To bych tedy jel přes Polsko (využití R4).
Zapamätaj si, žiadna diaľnica a rýchlostná cesta nie je zbytočná a miesto sa vždy nájde.

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2008 20:41
od i15
Ak ma byt RC len na papieri, tak je zbytocna...

Realne plany su na prelozky Humenne-Strazske-Michalovce a Vranov-Strazske. A dalsie mensie rekonstrukcie na I/18

Re: je to zbytečné

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2008 20:56
od Cestár
kraken napísal:Tato rychlostní silnice je úplně zbytečná v úplně celém úseku. Myslím, že Slováci by po dokončení cest D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a R7 měli přestat. Na další dálnice pak pravděpodobně NEBUDOU MÍT MÍSTO! A podle mě do Hummeného stačí pouze 2-pruhový přivaděč. Na Ukrajinu stačí jen jedna dálnice - D1. Hranice Slovenska s Ukrajinou je poměrně krátká. Pozor! Pokud ale chceme mít přímé spojení nach L'viv, tak myslím, že soustava tunelů přes Poloniny je lepší, než to, aby na Slovensku byla samá dálnice, dálnice, dálnice, dálnice a dálnice. Jenže ukrajinská M8 asi bude jen užhorodským obchvatem. To bych tedy jel přes Polsko (využití R4).


Pozor! :lol: Aj hranica Slovenska a Rakúska je krátka a predsa Rakúsko plánuje do 2020 postaviť na Slovensko aj druhú diaľnicu. :wink: