Stránka 6 z 11

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2010 14:20
od JaNY
To stupanie na Presov myslis Petic? Je zaujimave ze prerabali tam cestu pred rokmi. Teda posunuli ju asi tak o sto metrov severnejsie. Urobyli zarez na vrchole a dost. A to najdolezitejsie, urobyt treti pruh z oboch stran, sa neuskutocnilo. Asi nebolo dost penazi. Takze vylepsenie oproti starej ceste je zanedbatelne. Podobne je to aj z obchvatom Vranova. Urobyli ho v 80-tych rokoch. Uz od zaciatku sa my zdal nejaky " podvyziveny". A teraz sa uvazuje o dalsom? Vychadza my, ze tie obchvaty a vylepsenia v tomto state maju kratku zivotnost.

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2010 22:49
od ELZ
Obchvat Vranova je celkom v pohode - ma len kozmeticke vady - nie je znaceny ako hlavna cesta v trase I/18, takze pri zjazde smer Strazske treba 2x na kratkom useku davat prednost v jazde.

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2010 08:02
od Martin.HE
no kozmeticke ???, minule co som tamat isiel som myslel ze mi dušu vytrasie .... alebo ta križovatka pri tesco vozovka ze kryva , kolaje , a nemozem pochopil ako moze byt dlšia faza zelenej do centra ako von z mesta :!:

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2010 08:49
od i15
Ten obchvat VT by mal v prvej faze prepojit MUK smerom na HE a cestu I/79 smerom na Hriadky pri Lomnici. Takze ked niekto pojde od Secoviec na Humenne, nebude sa musiet trepat po cestach 3. triedy. A pri Dvoriankach bude MUK s D1, takze cely region va vychod od VT bude tadial celkom dobre napojeny na dialnicnu siet (D1,R2) aj bez R9.

Inak krizovatka v strede VT je vazne nejak divne nastavena, ale niekde som cital, ze by sa mala prebudovat na KO.

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2010 08:53
od Martin.HE
no mohla by sa ...... ale zas to budu tam obmedzenia pri vystavbe ..... :(

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2010 12:01
od Milos
Máte na mysli tú "slučku" na východnom konci obchvatu VT smerom na Strážske? Mohli tam postaviť zjazdnú vetvu z mosta, v smere na Strážske by sa jazdilo oveľa jednoduhšie, bez prejazdu slučkou, bez 2x odbočovania vľavo a dávania prednosti v jazde

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2010 20:50
od ELZ
@Milos: hej, mam na mysli tu slucku

@Martin.hejo, povrch sa casom zhorsuje ... samozrejme krizovatka pri Tescu je otras (kolaje + casovanie semaforov), clovek si tam postoji, neviem ci KO by to riesil (KO na ceste prvej triedy nie je velmi dobry napad) Ale zas treba doplnit, ze dalsi prietah mestom zlepsili - zrusili 40-ku a dali hned ako bolo mozne 70-ku (od krizovatky smer PO)

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2010 07:16
od Martin.HE
No kruháč na ceste prvej triedy je napr. v Levoči , planuje sa v prešove , dalej v košiciach ....... a pomohlo by to .. ale ako som uz napisal pri výstavbe by boli obmedzenia a auta by museli puštať jedine cez centrum , lebo inu cestu ako tu okolo tesca a cez centrum nepoznám

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2010 23:11
od duro_z_dediny
porovnanie "D1" KE-MI a PO-VT vychádza jednoznačne v neprospech druhého. Ako tu už bolo spomínané - zle klopené zákruty, nezvládnuté horizonty, úzka cesta, dediny jedna za druhou, traffic o takých 20% menej, ale šanca obiehať skoro nulová + 2 krát svetlá pre opravy. Možno by stačili prekládky, ale okolo celých dedín a s prípadným možným rozšírením na RC. Križovatka za VT smerom na Strážske - s nevybudovaním priameho odbočenia - nepochopiteľné. Za HE traffic klesá na polovicu, ale cesta je ešte horšia - nie je mi jasné, či preložky cesty s obchvatmi dedín by vyšli lacnejšie ako RC v polprofile, ale zákruty a šírka cesty sú ešte horšie. Za SV je cesta poloprázdna až do Uble, či je pracovný deň, alebo sviatok.
Chodím do SSM dosť často, už to môžem porovnávať.

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2010 13:50
od Pista
Vyjadrím sa len k maličkej časti, pretože so zbytkom na 100 percent súhlasím.
duro_z_dediny napísal:Križovatka za VT smerom na Strážske - s nevybudovaním priameho odbočenia - nepochopiteľné.

Stačí krátky pohľad do mapy na to, aby bolo jasné že priame odbočenie nieje úplne dobre možné kôli železničnej trati, ktorá pod mostom vedie. A to tam donedávna bolo aj nadzemné diaľkové vedenie teplej vody.

Inak na stránke Vranova (dal by som päsťou dizajnérovi, ale vďaka pánu aj za toto málo) v odkazoch na územný plán sú odkazy na mapky a v nich navrhované vedenie pár preložiek.

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2010 18:58
od Ondrej
Prvý krok je za nami...dekujeme

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2011 09:57
od Andrej
Ministerstvo dopravy zároveň skúma možnosti lacnejšieho rozšírenia niektorých ciest prvej triedy na štyri pruhy. Jednou z nich by mohla byť cesta Prešov - Vranov nad Topľou - Humenné - Snina - Ubľa.

Tusim kompetentni citaju toto forum :-) . Myslim, ze taketo riesenie by mohlo byt realizovane relativne rychlo, lacno a s pomerne dobrym efektom. A na R9 môzeme uplne zabudnut.

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2011 10:24
od dragon
Myslim, ze taketo rozsirenie nebude realizovane vobec, kedze kompetentni rychlo zistia, ze rozsirovat tuto cestu na 4 pruhy bez toho, aby sa uskutocnili rozsiahle prelozky a obchvaty dedin nie je mozne a teda ani lacne a opat sa vratime k povodnej R9, ktora nebude mat na papieri ziaden vyznam... Medzicasom som sa stihol utvrdit v tom, ze je to na ministerstve a NDS chaos na kvadrat takze seriozne rozmyslat o nejakych "menej podstatnych" cestach na rozdiel od D1 povedzme je zbytocne, ked nevedia ani ako riesit prioritne useky nieto este toto tu....

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2011 10:27
od Andrej
Chaos vznika hlavne preto, ze poradcovia ministra nekomunikuju s kompetentnymi ludmi v NDS a potom vypustaju bludy typu "obchvat PO od r. 2012" a podobne.

Ad rozsirenie - radsej kreslit prelozky cesty I. triedy s vyuzitim niektorych usekov mimo obci a postupne postavit 2+2 cestu I. triedy na spôsob rakuskych ciest pre motorove vozidla.

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2011 16:58
od i15
to su uplne scestne uvahy, ziaden usek v trase R9 sa najblizsich 10 rokov nepriblizi kapacite dvojpruhovej cesty, staci prelozka cesty mimo obci a zlepsenie parametrov

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2011 15:37
od pppoposition
i15 napísal: ... ziaden usek v trase R9 sa najblizsich 10 rokov nepriblizi kapacite dvojpruhovej cesty, staci prelozka cesty mimo obci a zlepsenie parametrov


Áno, s tým asi súhlasím. Bolo by to super mať cestu z Prešova napríklad do Humenného, ktorá by síce bola len jednopruhová, ale stále by viedla mimo obce, bola by dobre upravená, mala široké krajnice, na rovných úsekoch maximálnu rýchlosť 100km/h, občas pruh pre pomalé vozidlá ... prečo nie. Hneď by sa žilo lepšie.

To je na jednej strane. Na strane druhej - to už nie je v kompetencii NDS. Tieto cesty by musel riešiť Prešovský kraj sám. Kopec menších projektov, kopec menších zákazok...

Otázkou je ... prečo ich nerieši?

Často sa spomínajú peniaze - vraj nie sú peniaze.

Blbosť.

To určite nie je ten hlavný problém. Nevravím, že peňazí je prebytok. Ale som si istý, že ak by sa naozaj chcelo stavať, chcelo robiť projekty, chcelo sa niečo vylepšovať ... tak sa tie peniaze nájdu.

Hlavný problém vidím v tom, že peniaze tu sú, ale končia v súkromných vreckách (cez predražené hlúposti). Podľa mňa ... ak by sa peniaze na Slovensku "nekradli", tak by sme tu mali už postavené diaľnice krížom-krážom, všade kde sú naplánované, s tunelmi, so všetkým... Tiež rýchlostné cesty, preložky a vylepšenia ciest 1. triedy... jednoducho by to tu vyzeralo diametrálne inak. A to nielen ohľadom ciest.

Ale je to len môj názor...

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2011 23:48
od ELZ
PO-Strazske je cesta v kompetencii SSC, nie Presovskeho kraja. Isiel som tade nedavno za trvaleho husteho dazda a na niektorych miestach je problem s odvodom dazdovej vody a tak stoji na ceste + kolaje = nebezpecenstvo aquaplanningu.

Minuly a tento rok robia nejake opravy (tusim Hlinne komplet prietah a kdesi este kusok - minuly rok boli na dvoch miestach semafory. Tusim vsetko este dosledok povodni v minulosti.)

V otrasnom stave je napriklad obchvat Vranova, kopec medzi Vranovom a Strazskym tiez - ale tiez to vyzera na nasledok povodni.

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2011 11:08
od Tomas PO
hlinne robia uz styri roky

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2011 19:19
od Lifko22
Zo stavebného hľadiska už Hlinné-prieťah konečne dokončili. Už len to oficiálne otvoriť. :D

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 07:59
od duro_z_dediny
Nemám nič proti prekládke cesty z Nižného Hrabovca do Petroviec nad Laborcom, ale ako to pomôže doprave z Prešova na Vranov, Humenné... ? :arrow: viewtopic.php?f=35&p=137093#p137093

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 17:51
od i15
Brekov - Humenne a Nizny Hrabovec - Petrovce nad Laborcom vytvori velmi kvalitne prepojenie trojuholnika VT-HE-MI. Este by to chcelo dopracovat prelozky Lipniky-VT (hotova EIA) a VT-TV (tu sa zatial pripravuje len obchvat VT a Hriadky-TV) a cely zemplin je pekne napojeny na D1 a R4

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2012 22:05
od Kanky
uz len definovat tie "najblizsie roky", aby sme sa toho velmi kvalitneho prepojenia aj dockali...

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2012 23:01
od expwy
R9 nie je potrebná tak isto ako R8 a časť R7 od DS ani výhľadovo.
R9 a R8 naozaj stačí riešiť preložkami cesty I. triedy s obmedzeným prístupom a pripojením, a to isté platí pre R7 od NZ po Lučenec, trasu DS - NZ stačí taktiež vybudovať ako cestu I. triedy.

R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2013 19:02
od Ondra O.K.
i15 napísal:Poriadna cesta 1.triedy v trase I/73 sa neda postavit lacno.


Pravda, asi jsem se ustrelil v tematu, me slo spis o smer na Vranov tedy I/18, ale to je zrusena R9...spolecny by byl jen zacatek kamsi za Lipniky..

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2013 21:10
od joe
Asi pánom zo Žiliny sa nepáči tak ďaleko ťahať svoje stroje, keď ich kapacity sa sústredia na najbližších 15 rokov okrem Ovčiarska aj na D3-ku. Predseda dozornej rady NDS je zo ZA, Investičná riaditeľka je tiež zo ZA, nový šéf dozorov je akoby náhodou zo ZA. To najsamlepšie kapacity sú tamhore zo ZA. Potenciál zvyšku SR je asi nulový. Problematika výstavby ciest na východe je im cudzia, ako vajcia od kukučky. Keby pani riaditeľa tam mala svoju chatu, určite by to pretiahla až na Domašu :-).