Andrej napísal:Opodstatnenost na trasach R7, R8, R9 je pre prelozky ciest I. triedy, pokial to je nevyhnutne, tak aj 2+2 pruhy, ale naco RC? Vsetky tieto RC su politicke vymysly nepodlozene odbornymi argumentmi.
R7 ma vyznam po Samorin, pripadne po DS, dalej je potrebne postavit cestu I. triedy DS-NZ a prelozky I/75 po LC. R8 a R9 je potrebne riesit prelozkou - v mnohych usekoch to je omnoho lacnejsie, komfort oproti RC iba o malo nizsi a hlavne podstatne skor realizovatelnejsie.
ale tak to potom mozes skrtnut drvivu vacsinu R2 a vsetky R3 a vyssie - pretoze na ich trasach su nizsie intenzity ako medzi PO a VT (I/18) az VT - HE (I/18+II/558)...
a nebudovat komfort len tam, kde je E koridor...
podla mna sa malo zrusit pokracovanie D1 od KE smerom na MI...D1 mala pokracovat od PO smerom na vychod v koridore I/18 (je to prakticky dalej stredom republiky - od juhu aj severu cca rovnaky pocet km)...pri Hanusovciach sa mala napajat R4 smer PL....D1 mala pokracovat popri VT az po Strazske, kde mohla kludne koncit a kde by sa rozdelila na 2 cca 15km privadzace k HE a MI - dvom najvacsim okresnym mestam od PO resp. od KE na vychod...
tym by sa vyriesilo napojenie aj H. aj D. Zemplina na D1, odlahcilo by sa spojenie MI - KE, odlahcilo by sa spojenie KE - Zapad, odlahcila by sa dialnica PO - KE, naopak D1 od Strazskeho do PO by bola paradne vytazena...I/50 medzi MI a KE by s malymi vylepseniami mohla ostat a vtedy by sa dalo zabudnut aj na RX
Dialn. PO-KE by bola napr. D5 a koridor E50 by sa presunul na D1 MI-Strazske-PO
Slovensko ma teren aky ma, preto aj D1 - nasa kostra, vedie prakticky nedaleko zapadnej a severnej hranice, preto je tu potreba dalsich ciest vyssieho radu... od SN smerom na vychod by sa ale D1 dala kludne tahat pekne stredom..ako je to od SN do PO...a je to prakticky riesenie pre cestovanie na zapad aj pre KE aj pre SB napr....
tolko moj nesplneny sen..mozem snivat dalej, ale bez naroku... hihi