Kilometer za mesiac

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Kilometer za mesiac

Odoslaťod duro_z_dediny » 02. Okt 2012 08:01

Je len málo projektov, ktoré tak dobre fungujú v boji proti kríze, ako výstavba ciest. Okrem toho, že štát investuje do svojej budúcnosti, hlavným prínosom je práve to, že tieto zákazky dávajú prácu ľuďom, veľakrát priamo z regiónov, kde sa cesty stavajú.

Preto sa za prvej vlády Roberta Fica, okrem iného, rozpracovali projekty, na základe ktorých sa ešte dnes stavia viac ako 40 kilometrov diaľnic medzi Martinom a Prešovom a rýchlocesta R4, ktorá spojí Košice s maďarskou hranicou.

Ak sa však dnes stavbári sťažujú, že je málo štátnych zákaziek, majú do istej miery pravdu. Za viac ako rok a pol úradovania Jána Figeľa boli naši predchodcovia schopní vydať stavebné povolenia len na 18 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. To je v priemere menej ako kilometer mesačne, čo určite nestačí.

Robíme všetko pre to, aby sa táto nelichotivá bilancia zmenila. Okrem toho, že staviame, tendrujeme alebo pripravujeme podklady na výstavbu jednotlivých úsekov, musíme navyše vysvetľovať v Bruseli, ako chceme znížiť dosahy výstavby na životné prostredie na kľúčovom úseku severnej vetvy diaľnice D1 medzi Turanmi a Hubovou. To je tiež robota, na ktorú si predchádzajúce vedenie nenašlo poriadne čas.

Výsledkom našej snahy budú rozostavané desiatky kilometrov diaľnic, ktoré dajú prácu ľuďom a zároveň prinesú rozvoj a kvalitné cesty do regiónov, ktoré to najviac potrebujú. Ak všetky naše súčasné aktivity dopadnú tak, ako očakávame, budem na konci funkčného obdobia tejto vlády odovzdávať svojmu nástupcovi všetky dnes chýbajúce úseky diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami buď v prevádzke, alebo vo výstavbe. V takom dôležitom rezorte, ako je doprava, totiž potrebujeme úplne iný „drive“, než aký tu so svojím priemerom kilometer na mesiac predvádzal môj predchodca.

To, že chceme teraz čo najviac stavať, má však ešte jeden dôvod. Očakávam, že ceny, ktoré štát za cesty zaplatí, budú odrážať situáciu na trhu. Štátne zákazky sú totiž na to, aby vytvorili priestor na férovú súťaž pre najlepších stavbárov. Kto to pochopí, bude mať čo robiť. Kto nie, nemôže sa na cestné tendre spoliehať.

Autor je ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja

Ján Počiatek, 00:00 2. 10. 2012
Zdroj:Hospodárske noviny, portál http://hnonline.sk
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-5771060 ... -za-mesiac
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Naspäť na 2012

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.