Remeta napadol Počiatkove megatendre

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Remeta napadol Počiatkove megatendre

Odoslaťod Andrej » 31. Júl 2013 11:42

Remeta napadol Počiatkove megatendre

Doprava. Známemu prešovskému veľkopodnikateľovi sa nepáčilo jeho vylúčenie z tendrov za vyše miliardy eur.
Bratislava - V minulosti pôsobil v známej skupine Istrokapitál. Neskôr sa zaujímal o Novácke chemické závody. Šťastie okrem toho skúša v stavebnom biznise, a to cez spoločnosť Dúha. A najnovšie prešovský veľkopodnikateľ Miroslav Remeta začal blokovať päť štátnych diaľničných tendrov za vyše miliardy eur.
Práve v týchto zákazkách, na ktoré čaká celý stavebný sektor, sa pred časom rozhodol uspieť. Narazil však na Národnú diaľničnú spoločnosť, ktorá ho hneď v prvom kole vylúčila. To sa Remetovi nepáči. "Národná diaľničná nás zo všetkých päť súťaží vylúčila. Nesúhlasili sme s tým, podali sme preto námietky
na Úrad pre verejné obstarávanie," povedal pre HN Remeta. V praxi to znamená jediné - cesty, ktoré mali začať stavať v tomto roku, sa môžu oneskoriť.

Ohrozené termíny
Presný dôvod vylúčenia Remeta nespresnil. Konštatoval len, že ide o zložitý problém. Podrobnosti nechcel špecifikovať ani samotný tendrový úrad. Ten cez svojho hovorcu Jána Mažgúta potvrdil, že námietky dostali. Celú situáciu nekomentovali ani samotní diaľničiari.
Posudzovanie Úradu zvyčajne znamená blokovanie samotných súťaží. Štát pritom ešte v marci prisľúbil, že tendre bude chcieť vyhodnocovať na jeseň, aby mohol začať stavať čo najskôr. Ide totiž o dôležité úseky. Medzi nimi napríklad jeden úsek diaľnice D1 Hričovské Pohradie - Lietavská Lúčka pri Žiline, ale napríklad aj rýchlostnú cestu zo Zvolena do Košíc.
"S najväčšou pravdepodobnosťou je možné očakávať, že sa asi nepodarí všetky tieto tendre uzavrieť s uchádzačmi v deklarovanom jesennom termíne. S hodnotením situácie by som počkal až na koniec jesene," vraví riaditeľ divízie výskumu a vývoja Výskumného ústavu dopravného v Žiline Pavol Kajánek.
Podobný názor má aj bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti z čias Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) Juraj Čermák. Ako upozorňuje, ak by tendrový úrad rozhodol v Remetov neprospech, veľkopodnikateľ má možnosť obrátiť sa na súd. Tým by sa mohli termíny výstavby posunúť výraznejšie.

Pociťujú dno
Zákazky čaká celý stavebný sektor. Málo zákaziek pociťujú aj najväčší hráči na trhu, medzi nimi Doprastav aj Váhostav. Podľa CEEC Research, veľká časť stavbárov je pri slabom dopyte ochotná brať aj zákazky s nulovou maržou. Reálne teda na nich prerábajú. Väčšie projekty mohli znamenať úľavu.
"Stabilizáciu a dno môžeme očakávať po spustení všetkých piatich projektov. Taký bol prísľub zo strany ministerstva dopravy," povedal prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Zsolt Lukáč.
----
Päť štátnych tendrov za miliardu eur
D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka
Odhadovaná cena: 487,6 milióna eur
D3 Žilina Strážov - Brodno
Odhadovaná cena: 283,9 milióna eur
R2 Zvolen - Pstruša
Odhadovaná cena: 136,9 milióna eur
R2 Pstruša - Kriváň
Odhadovaná cena: 226,6 milióna eur
R2 Ruskovce - Pravotice
Odhadovaná cena: 104,9 milióna eur
Zdroj: Ministerstvo dopravy
----
Text k obr.: Miroslav Remeta (na snímke) v súčasnosti spolupracuje na diaľnici D1 na východe Slovenska. Šťastie skúšal aj v ďalších diaľničných tendroch.

http://hnonline.sk/ekonomika/c1-6034332 ... megatendre
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.