Letmá betonáž na R4

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Letmá betonáž na R4

Odoslaťod Driver » 24. Aug 2013 21:45

Letmá betonáž SO 206 na rýchlostnej ceste R4 Košice – Milhosť
20.08.2013 |


Letmá betonáž predstavuje technológiu zhotovovania mostných nosných konštrukcií, pri ktorých je obmedzené, respektíve úplne vylúčené použitie podperných systémov. Tým možno do značnej miery minimalizovať obmedzenia priestoru a prípadnú prevádzku pod realizovanou konštrukciou. Takýto spôsob výstavby sa použil aj pri budovaní časti mostného objektu v rámci rýchlostnej cesty R4 Košice – Milhosť.

Opis stavby a konštrukcií
Rýchlostná cesta R4, úsek Košice – Milhosť bude po dokončení tvoriť v oblasti východného Slovenska súčasť medzinárodného cestného ťahu sever – juh. Celková navrhovaná dĺžka úseku je 14 175 m. Na začiatku úpravy je trasa napojená mimoúrovňovou križovatkou na cestu I/68, ďalej prechádza v koridore medzi širokorozchodnou železnicou a železničnou stanicou Haniska mierne zvlneným terénom do priestoru priemyselného parku Kechnec a končí sa asi 150 m od existujúceho hraničného priechodu na štátnej hranici s Maďarskou republikou [1]. Rýchlostná cesta R4 v predmetnom úseku križuje železničné trate, vedenia veľmi vysokého napätia a vysokého napätia, štyri tranzitné plynovody, dva tranzitné ropovody, vodovody, rozvodné potrubia plynu, diaľkové a miestne oznamovacie vedenia [2].


Objednávateľom stavby rýchlostnej cesty R4 Košice – Milhosť je Národná diaľničná spoločnosť, a. s. Stavbu realizuje spoločnosť Skanska SK, a. s., na základe projektovej dokumentácie od projektovej kancelárie ­DOPRAVOPROJEKT, a. s., divízia Prešov.

Stavebný objekt SO 206 predstavuje jeden zo 14 mostných objektov na úseku rýchlostnej cesty. Tento most preklenuje širokorozchodnú železničnú trať. Aby sa minimalizovalo obmedzenie prevádzky tejto trate, na výstavbu časti objektu SO 206 sa navrhla technológia letmej betonáže. Konštrukčný systém objektu dilatačného celku 1 (DC 1) pozostáva z dvojtrámovej monolitickej nosnej konštrukcie z predpätého betónu s konštantnou výškou 2,3 m, budovanej na pevnej skruži betonážou po poliach. Dilatačný celok 2 (DC 2) má nosnú konštrukciu s komorovým priečnym rezom s premennou výškou od 4,5 m nad podperami do 2,3 m [3], pričom 80-metrové pole sa realizovalo technológiou letmej betonáže a ostatné polia technológiou na pevnej skruži [2].




celý článok + fotky :arrow: http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/rychlostne-cesty/letma-betonaz-so-206-na-rychlostnej-ceste-r4-kosice-milhost-7065.html
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.