Mesto tunel pod Karadžičovou zatiaľ odsúva

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Mesto tunel pod Karadžičovou zatiaľ odsúva

Odoslaťod doktorandfei » 18. Nov 2013 08:17

Mesto tunel pod Karadžičovou zatiaľ odsúva
Najskôr je potrebné počkať na definitívnu verziu územného generelu dopravy Bratislavy, vraví mesto.

BRATISLAVA. Tunel popod Karadžičovu ulicu v Bratislave, ktorý má byť časťou severojužného koľajového prepojenia hlavného mesta, sa zatiaľ odsúva. Medzi projekty rozvoja dopravy, ktoré môžu byť podporené z eurofondov v ďalšom programovom období, ho ešte nezaradila.

Magistrát už za to kritizuje občianska iniciatíva Za efektívnu a ekologickú dopravu (ZEED). Hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser ale tvrdí, že najskôr je potrebné počkať na definitívnu verziu územného generelu dopravy Bratislavy.

Členovia iniciatívy ZEED Vladimír Šimko, Martin Kugla a Milan Perný pripomínajú, že úsek Karadžičova je kľúčovým úsekom a jeho potrebu konštatujú všetky dopravné štúdie od roku 2003. "Navyše, projekt trate do Petržalky sa práve začína realizovať, úsek pod Karadžičovou je tak posledným dvojkilometrovým úsekom, ktorý chýba pre severojužné koľajové prepojenie Bratislavy," uviedli dopravní aktivisti.

Štúdia uskutočniteľnosti, na ktorú sa vlani v októbri odvolával aj minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) pri zrušení projektu TEN-T, podľa iniciatívy odporučila v rámci prepojenia Petržalky a Filiálky pri Trnavskom mýte práve tunel pod Karadžičovu s vyústením pri Starom moste.

Vlakové prepojenie medzi Petržalkou a Filiálkou sa tak malo dostať do programového obdobia eurofondov 2014 až 2020. Podľa ministerstva to stále platí, TASR to potvrdil aj hovorca rezortu Martin Kóňa.

Šéf dopravnej komisie mesta Jozef Uhler vraví, že magistrát so zastupiteľstvom otázku zaradenie projektov pre financovanie z eurofondov nekonzultoval. "Niektoré základné infraštrukturálne projekty tam chýbajú, napríklad aj časti tohto severojužného prepojenia," podotkol Uhler.

Schlosser ale vysvetľuje, že výsledná podoba zásobníka projektov na realizáciu dopravných projektov bude známa až po vyriešení komplexnej siete rozvoja integrovanej koľajovej dopravy v územnom generele dopravy. "V navrhovaných trasách je aj trasa severojužného prepojenia od stanice Filiálka cez Karadžičovu ulicu smerom do Petržalky," uviedol.

Ak sa však bude čakať na generel dopravy, podľa šéfa dopravnej komisie môže byť neskoro. "Mesto by malo už teraz vedieť, že severojužné prepojenie je dôležité. Neviem, prečo chce hlavný dopravný inžinier čakať. Podľa mňa je to skôr zástierka," povedal pre TASR.

Iniciatíva ZEED pripomína, že náklady na tento úsek boli v štúdii uskutočniteľnosti vyčíslené na 200 miliónov eur. "Pri päťpercentnom spolufinancovaní eurofondových projektov by boli náklady mesta v priebehu štyroch až piatich rokov desať miliónov eur. To je mizivý náklad, ak zaň mesto môže získať chrbticu nosného dopravného systému," poznamenali aktivisti.

Tunel sa však ešte medzi projekty dostať môže. Žiadosti na financovanie projektov sa podľa Kóňu predkladajú priebežne a je ich možné predložiť až do konca programového obdobia.

Zdroj: http://bratislava.sme.sk/c/7007436/mesto-tunel-pod-karadzicovou-zatial-odsuva.html#ixzz2kym75MmZ
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.