Kedy pod Strečnom platí sedemdesiatka a kedy deväťdesiatka
Vodiči vraj nevedia, akou rýchlosťou smú jazdiť pod Strečnom v mieste, kde sa spájajú jazdné pruhy.
Na úseku cesty pod Strečnom, v smere jazdy, pre ktorý sú určené dva jazdné pruhy, smú vodiči v ľavom jazdnom pruhu jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h, v pravom 70 km/h.
Dopravné značenie tam tiež určuje, že pravý jazdný pruh je určený pre pomalé vozidlá a preto sa ľavý považuje za priebežný a zároveň za "pravý". Prakticky tam neplatí všeobecné pravidlo, podľa ktorého musia vodiči mimo obce jazdiť v pravom jazdnom pruhu.
"Značka Zvýšenie počtu jazdných pruhov pre pomalé vozidlá (č. C 22c) označuje v smere jazdy prídavný jazdný pruh určený pre vozidlá, ktoré svojou pomalou jazdou obmedzujú," uvádzajú predpisy.
Z tohto dôvodu smú vodiči vozidiel, ktoré nie sú "pomalé" jazdiť beztrestne v ľavom z vyznačených jazdných pruhov.
Kde prestáva platiť 70 km/h
Rýchlostné obmedzenie na značke, ktoré platí v pruhu pre pomalé vozidlá, prestáva platiť od miesta, kde sa nachádza dopravná značka označujúca spájanie jazdných pruhov.
"Ak sa úsek platnosti obmedzenia končí mimo križovatky, a ak nie je skôr skončený inak, platnosť obmedzenia
v jazdných pruhoch sa končí umiestnením príslušnej značky, ktorá vyjadruje počet a usporiadanie jazdných pruhov zodpovedajúce skutočnej dopravnej situácii na ceste, počtu a usporiadaniu jazdných pruhov a ktorá už neobsahuje symbol zákazovej alebo príkazovej značky," spresňuje definícia dopravnej značky.
Od miesta s dopravnou značkou (prvá na obrázku) smú vodiči jazdiť rýchlosťou 90 km/h. Táto značka zároveň označuje koniec jazdného pruhu pre pomalšie vozidlá. Umiestňuje sa na začiatku výjazdového klina.
znacky_pruhy.jpg
Príčinou kolón ne je rýchlosť
Pod Strečnom sa však netvoria kolóny z dôvodu, že vodiči nevedia, ako rýchlo tam smú jazdiť. Vznikajú na mieste, kde sa jazdné pruhy zbiehajú do jedného. V tomto bode sa pomalšie vozidlá nezmenia na rýchlejšie. Vozidlá za nimi nemôžu ísť rýchlejšie, ak nákladiak ide napríklad len 70 km/h.
Okrem toho, spájanie premávky z dvoch rôznych pruhov zvyčajne kdekoľvek spomaľuje premávku.
http://auto.sme.sk/c/7021240/kedy-pod-s ... z2ogAEpOP9