Mýto sa rozširuje, dopravcovia protestujú

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Mýto sa rozširuje, dopravcovia protestujú

Odoslaťod plš » 01. Jan 2014 10:37

Mýto sa rozširuje, dopravcovia protestujú

Mýto sa rozširuje aj na cesty druhej a tretej triedy. Dopravcovia hovoria tvrdia, že zmena sa premietne do konečných cien.
BRATISLAVA. Elektronické mýto sa od nového roka zavádza aj na cesty II. a III. triedy. Zatiaľ však s nulovou sadzbou. Súčasne sa rozširuje sieť mýtom spoplatnených ciest I. triedy, upravujú sa sadzby mýta pre ekologické a staršie autá a zvyšujú sa aj pokuty za mýtne prehrešky. Tieto a ďalšie zmeny vyplývajú z novely zákona o výbere mýta a jej vykonávacích predpisoch, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára.
Zavedenie mýta aj na cesty II. a III. triedy zdôvodnilo ministerstvo dopravy záujmom monitorovať nákladné autá na týchto cestách. Pričom následne môže reálne spoplatniť najvyťaženejšie úseky.
Zároveň sa zákonom od januára zvyšujú niektoré sadzby pokút za mýtne priestupky a zavedie sa aj objektívna zodpovednosť. To znamená, že zodpovednosť za mýtne prehrešky bude niesť aj majiteľ nákladného auta, nielen vodič.
To sa nepáči dopravcom, ktorí tvrdia, že s táto zmena môže prejaviť aj v konečných cenách tovarov pre spotrebiteľov. Súčasne je zvýšenie pokút za mýtne prehrešky podľa Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia a Únie autodopravcov Slovenska neúnosné.
"Navýšil sa počet spoplatnených ciest I. triedy, spoplatnili sa prejazdy intravilánmi obcí, dôjde preto k navýšeniu nákladov dopravcov na mýto o 15 až 60 percent," vyčíslil generálny tajomník združenia Česmad Pavol Reich.
Sieť mýtom spoplatnených ciest I. triedy sa rozšíri o 225 kilometrov a zavedie sa aj plošný zákaz pre kamióny na jazdu po cestách III. triedy. "Cieľom tohto kroku je nasmerovať tranzitnú nákladnú dopravu na cesty, ktoré sú na to určené," priblížil rezort dopravy. Čo sa týka rozšírenia spoplatnených ciest I. triedy, podľa ministerstva má ísť o cesty na strednom, severnom a východnom Slovensku, ktoré časť autodopravcov používala na obchádzanie spoplatnených mýtnych úsekov.
V prípade ciest III. triedy sa plošný zákaz prejazdu týka nákladných áut nad 12 ton, výnimka platí len pre dopravnú obsluhu. Na tomto rozsahu sa dohodli vyššie územné celky so zástupcami autodopravcov.
Nárast nákladov o 60 percent sa podľa jeho slov týka najmä menej ekologických áut. Takúto ťarchu podľa združenia nemôžu znášať dopravcovia sami, a preto sa podľa Reicha môže prejaviť v cenách pre spotrebiteľov.
"Autodopravcovia žiadajú okamžité zrušenie monitoringu na cestách II. a III. triedy. Tiež vyjadrujeme nesúhlas so zvýšením pokút," uviedla únia ďalej vo svojom stanovisku. Pokuty totiž podľa UNAS už nemajú represívny význam, ale sú likvidačné.
streda 1. 1. 2014 10:03 | tasr
Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/7054030/myto- ... z2p8cDTWEg
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.