Budú bojovať o diaľničný privádzač

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Budú bojovať o diaľničný privádzač

Odoslaťod pecik » 25. Nov 2014 14:14

Budú bojovať o diaľničný privádzač
V Kysuckom Novom Meste sa naďalej usilujú o skoršie vybudovanie diaľničného privádzača. Napriek zápornému stanovisku ministerstva dopravy.

 KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto predčasom ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.

„Bol by obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy zo stredu mesta.Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor Ján Hartel.

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal.

O situácii informovali aj prezidenta, ktorý v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.

„Téma privádzača je pre mesto stále veľmi aktuálna. Bola predmetom rozhovorov pri návšteve prezidenta v Kysuckom Novom Meste. Bohužiaľ, zatiaľ nedošlo v riešení tejto problematiky k nejakému viditeľnému posunu. Začiatkom budúceho roka budeme iniciovať stretnutie zástupcov mesta a našich najväčších podnikov s cieľom vypracovať novú žiadosť,“ informoval Hartel. Ministerstvo dopravy totiž zatiaľ svoj postoj nemení.

 Podľa ministerstva by privádzač problém nevyriešil
„Vzhľadom na aktuálne prebiehajúce procesy pri príprave výstavby kľúčových úsekov diaľnice D3 smerujúce k získaniu stavebného povolenia, v súčasnosti nie je vhodné túto stavbu rozdeľovať na menšie samostatné časti. Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si to zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Podľa jeho slov by výstavba privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 neriešila odklon dopravy z cesty I/11 ako celku, ale len potreby Kysuckého Nového Mesta. „Snahou rezortu dopravy, ako aj Národnej diaľničnej spoločnosti je riešenie tranzitnej dopravy v celom regióne, čo bude splnené výstavbou celého úseku diaľnice D3, vrátane privádzača v Kysuckom Novom Meste,“ dodal.

Počas prác vylúčia dopravu z mosta
„Zo zatiaľ dostupných informácií o harmonograme by počas výstavby D3 mala byť v Radoli vylúčená doprava z mosta cez Kysucu, pričom diaľničný privádzač Kysucké Nové Mesto – Juh by sa mal odovzdať do užívania spolu s celým úsekom diaľnice D3 Brodno - Kysucké Nové Mesto. Verím, že sa podarí nájsť riešenie, ktoré pomôže aj v čase výstavby minimalizovať negatívne dopady na život na Dolných Kysuciach,“ hovorí starosta Radole Anton Tkáčik. Vylúčenie dopravy z mosta Radoľa – Kysucké Nové Mesto bude mať podľa jeho slov viacero následkov, pričom každý z obyvateľov Dolných Kysúc bude ako najväčší problém vnímať niečo iné. Pôjde napríklad o

presmerovanie celej cestnej dopravy na povinský most, dopravné preťaženie celého Kysuckého Nového Mesta, v ktorom sa tvoria zápchy vždy ráno a popoludní. Navyše do už dnes veľkej frekvencie nákladných vozidiel pribudnú ďalšie,ktoré budú pracovať na stavbe.

„Samozrejme, diaľnicu potrebujeme čo najskôr, budeme však určite v spolupráci s predstaviteľmi samosprávy a priemyslu z dotknutého územia, ako aj s predstaviteľmi štátu hľadať možnosti, ako tieto negatívne dopady zmierniť. Najväčšou pomocou by určite bola urýchlená výstavba privádzača Kysucké Nové Mesto „Juh“, ktorá by odbremenila územie mesta predovšetkým od nákladnej dopravy,“ dodal Tkáčik.

Doprava vedie stredom mesta
Primátor Hartel informoval, že s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta. Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3

http://kysuce.sme.sk/c/7512197/budu-boj ... adzac.html
pecik
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 38
Založený: 30. Mar 2014 14:21

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.