Trať do Zlatoviec možno nezaplatia končiace eurofondy,uvažuj

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Trať do Zlatoviec možno nezaplatia končiace eurofondy,uvažuj

Odoslaťod Viktorius » 05. Feb 2015 17:51

Trať do Zlatoviec možno nezaplatia končiace eurofondy,uvažuje Počiatek

Zdroj: http://www.teraz.sk/ekonomika/trat-do-z ... lanok.html

Ministerstvo dopravy uvažuje nad tým, že projekt modernizácie železničnej trate z Trenčianskej Teplej po Zlatovce stiahne z financovania z práve končiaceho eurofondového obdobia.

Bratislava 5. februára (TASR) - Ministerstvo dopravy uvažuje nad tým, že projekt modernizácie železničnej trate z Trenčianskej Teplej po Zlatovce stiahne z financovania z práve končiaceho eurofondového obdobia. Vyhlásil to dnes v Národnej rade (NR) SR šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

Spravil tak v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok, keď reagoval na otázku opozičného poslanca Pavla Zajaca (KDH) týkajúcu sa práve tohto projektu. Dôvodom takýchto úvah ministerstva sú podľa Počiatka dlhotrvajúce vnútroštátne súdne spory, ktoré súvisia s verejným obstarávaním na tento projekt a tiež aj proces takzvaného infrigementu, ktorý vedie Európska komisia (EK) voči Slovenskej republike.

"Po ukončení týchto sporov môže byť tento projekt rekonštrukcie železničnej trate prefinancovaný z peňazí v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra (OPII) na roky 2014 a 2020," doplnil minister. Zároveň zdôraznil, že EK nezastavila eurofondy na túto modernizáciu trate, a Slovensko tak o žiadne peniaze neprišlo.

Voľné peniaze, ktoré by ostali po vyňatí tejto trate z aktuálneho eurofondového balíka, by sa podľa Počiatka využili na iné železničné projekty. "Projektov, ktoré by mohli nahradiť tento projekt, má ministerstvo dopravy pripravených niekoľko," opísal.

Ak by sa tento úsek nakoniec teoreticky nepodarilo preplatiť z eurofodov z OPII na roky 2014 až 2020, zmodernizuje sa podľa ministra z týchto zrojov iný úsek, ktorý by sa skôr či neskôr musel financovať zo štátneho rozpočtu. Zmodernizovať celú železničnú sieť totiž podľa ministra nie je možné len z eurofondov.

Projekt modernizácie trate z Trenčiaskej Teplej po Zlatovce sa tiahne už niekoľko rokov. Samotnú súťaž sprevádzalo niekoľko sťažností na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) a jeho rozhodnutia a tiež aj súdne spory.

Aktuálne sa trať modernizuje na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu a zákazku realizuje spoločnosť TSS Grade. Tá ponúkla v súťaži druhú najnižšiu cenu vo výške 245 miliónov eur. Najnižšiu ponuku dala firma Skanska, a to 200 miliónov eur. Z tendra však bola vylúčená. Keď ÚVO rozhodol o vrátení spoločnosti Skanska do tendra a opätovnom vyhodnotení ponúk, Železnice Slovenskej republiky už mali podpísanú zmluvu so spoločnosťou TSS Grade.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Naspäť na 2015

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.