Tento rok otvoria 46 kilometrov D1, na ceste ušetríme 26 min

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Tento rok otvoria 46 kilometrov D1, na ceste ušetríme 26 min

Odoslaťod Viktorius » 09. Jan 2015 22:00

Tento rok otvoria 46 kilometrov D1, na ceste ušetríme 26 minút

Zdroj: https://dennikn.sk/19183/tento-rok-otvo ... e/?ref=tit

Cesta z Bratislavy do Košíc, ktorá dnes za bežných podmienok trvá severnou trasou štyri hodiny aj 50 minút, by sa mala skrátiť asi o 26 minút.

Zatiaľ čo vlani nepribudol na hlavnej tepne D1 ani jediný nový úsek, v predvolebnom roku bude strihanie pásky na ňom častejšie. Cesta z Bratislavy do Košíc, ktorá dnes za bežných podmienok trvá severnou trasou 4 hodiny aj 50 minút, by sa mala skrátiť asi o 26 minút.

Zrýchlite na týchto úsekoch:
D1 Dubná Skala – TuranY (blízko Martina)

Dĺžka: 16,4 kilometra
Úspora času oproti pôvodnej trase: 11,4 minúty
Kto cestu stavia: Váhostav
Za koľko: 138 miliónov eur

Zaujímavosti: Úsek mal byť hotový už minulý rok. Dokončenie oddialili záplavy a s najväčšou pravdepodobnosťou aj faktúry, ktoré Váhostav nevyplácal svojim dodávateľom. Tí potom neboli ochotní posielať ľudí do práce na stavbe.
Jánovce – Jablonov (blízko Levoče)

Dĺžka: 18,5 kilometra
Úspora času: 11 minút
Kto ju stavia: Polovicu Eurovia spolu s firmou Stavby mostov Slovakia, druhú polovicu Váhostav v spolupráci s firmou Bögl a Krýsl
Za koľko: 186 miliónov eur

Zaujímavosti: Približne 9 kilometrov cesty mali vodiči používať už minulý rok. Ide o úsek pod patronátom Váhostavu a Bögl a Krýsl, na ktorom sa počas betonáže zrútil most a zahynuli štyria ľudia. Na časti diaľnice, ktorú má pod palcom Eurovia, zasa museli zbúrať tri mostné piliere pre nevyhovujúci betón.
Fričovce – Svinia (pri Prešove)

Dĺžka: 11,2 kilometra
Úspora času: 4 minúty
Kto ju stavia: Doprastav a Strabag
Za koľko: 115 miliónov eur

Zaujímavosti: Úsek mal byť hotový na jar tohto roka, ale dostal sa do niekoľkomesačného sklzu, napokon ho majú otvoriť ešte tento rok.

Za omeškaním je nielen počasie a hroziace zosuvy pôdy, ale aj nepreplácanie faktúr dodávateľom. Doprastav odpisuje veľkú časť dlhov, ktorú má voči svojim obchodným partnerom.

Podobne ako Váhostav tvrdí, že ho k tomu donútila nezvládnuteľná finančná situácia. Obe firmy budú aj naďalej stavať diaľnice pre štát.

Názor odborníka

“Nový úsek D1 pri Martine pomôže najmä tým, že výrazne skráti prepravnú trasu aj odkloní významnú dopravu z miest a obcí. Úsek medzi Jánovcami a Jablonovom znamená tiež zásadnejší prínos, pretože odbremení Levoču od premávky vyše 15-tisíc vozidiel za deň,” hovorí Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného v Žiline.

Kľúčovým chýbajúcim prvkom, kde sa budú robiť lieviky, zostane tunel Višňové, ktorý stavajú pri Žiline, či zatiaľ neexistujúca druhá rúra tunela Branisko.

Mimo neho má byť celá D1 hotová najskôr v roku 2019. Realita bude zrejme siahať za rok 2020.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Naspäť na 2015

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.