Rok tunelov

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Rok tunelov

Odoslaťod Andrej » 12. Jan 2015 22:37

Rok tunelov (video v odkaze)
http://videoarchiv.markiza.sk/video/tel ... zne-noviny

(10.01.2015; Televízna stanica Markíza; Televízne noviny; 19:00; por. 9/31; Zuzana Glabazňová / Mária Chreneková Pietrová)

Mária Chreneková Pietrová, moderátorka:
"Rok 2014 sa dá nazvať aj rokom tunelov. Aby sa prepojili diaľničné úseky na severe Slovenska, tunelári zavŕtali do zeme až na piatich miestach."

Zuzana Glabazňová, redaktorka:
"K súčasným štyrom tunelom na Slovensku pribudnú v najbližších rokoch nové. Všetky budú na severe Slovenska. Dá sa povedať, že Žilinský kraj bude celý pretunelovaný. Len v tomto roku stavbári prerazili až päť tunelov v celkovej dĺžke takmer sedem kilometrov. K nim čoskoro pribudne tunel Višňové, ktorý poklepkávali už trikrát."

(začiatok archívneho záznamu, 17.06.2014)
Neuvedený:
"My v tejto chvíli oficiálne spustili výstavbu úseku výstavby D1 Lietavská Lúčka - Višňové."

Ján Počiatek, minister dopravy SR:
"Do tretice všetko dobré, preto dnes ja som si istý, že sa to aj naplní."
(koniec archívneho záznamu, 17.06.2014)

Zuzana Glabazňová:
"Tunel budú raziť Taliani. Začať by mali v najbližších týždňoch. Na päť rokov zamestná až päťsto ľudí. Po jeho dokončení zostanú zápchy pod Strečnom minulosťou."

(začiatok archívneho záznamu)
Ľubomír Palčák, riaditeľ Výskumného ústavu v Žiline:
"Z pohľadu času na jedno vozidlo nám pripadá tá úspora okolo dvadsať, dvadsaťpäť minút."
(koniec archívneho záznamu)

Zuzana Glabazňová:
"Vďaka tunelu Svrčinovec, ktorý začali raziť v októbri, sa dostaneme rýchlejšie do Poľska."

(začiatok archívneho záznamu)
Obyvateľ Svrčinovca:
"To už ani sa nedá povedať, že či na nervy lezie. Už hotové."

Obyvateľka Svrčinovca:
"Nedá sa tu zvyknúť. A čo máme robiť? Niekdy sa nedá prejsť ani na druhú stranu."

Obyvateľ Svrčinovca:
"To je stále. To vidíte, to je stále."

Obyvateľ Svrčinovca:
"Buďte tu celý deň a budete vidieť. Mňa to normálne zobudí v noci."
(koniec archívneho záznamu)

Zuzana Glabazňová:
"Koncom júla sa bagre zahryzli do kopcov v obci Skalité. Začal sa raziť tunel Poľana."

(začiatok archívneho záznamu)
František Palko, štátny tajomník:
"Bude oveľa efektívnejšie spájať Poľskú republiku so Slovenskou republikou."
(koniec archívneho záznamu)

Zuzana Glabazňová:
"Je najnáročnejší. Stavbári budú pracovať v zložitých geologických podmienkach."

(začiatok archívneho záznamu)
Milan Veselský, riaditeľ spol. Metrostav (preklad z češtiny):
"Tu je riziko nejaká neočakávaná geológia, ktorá môže ten postup spomaliť."
(koniec archívneho záznamu)

Zuzana Glabazňová:
"Ďalší, kde sa už vŕta, je dvojrúrový tunel Ovčiarsko. Jeho prieskumnú štôlňu dal preraziť ešte pred
šestnástimi rokmi Vladimír Mečiar. No súčasným stavbárom bola nanič. Raziť museli nanovo."

(začiatok archívneho záznamu)
Juraj Androvič, generálny riaditeľ spol. Doprastav:
"Vieme, do čoho ideme, ale samozrejme je to nevyspytateľné. Sme v zemi."
(koniec archívneho záznamu)

Zuzana Glabazňová:
"Rozostavaný je aj dvojkilometrový tunel Čebrať pri Ivachnovej. Ten výrazne odľahčí hlavne Ružomberok. Jeden z posledných, do ktorých sa stroje zavŕtali, je takmer sedemsto metrov dlhý tunel Žilina. Bude súčasťou D1 od úseku Hričovské Podhradie po Lietavskú Lúčku."
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2015

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.