Tender na koncesionára pre D4 a R7 po storne opäť zverejnili

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Tender na koncesionára pre D4 a R7 po storne opäť zverejnili

Odoslaťod mirsi » 02. Feb 2015 17:31

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva bolo zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho ministerstvo dopravy poslalo Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

BRATISLAV. Ministerstvo dopravy muselo stornovať oznámenie o začatí verejného obstarávania na koncesionára úsekov diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Ketelec - Holice a vzápätí ho opäť vyhlásilo.

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) bolo totiž zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho rezort poslal na zverejnenie Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

Bolo to v rozpore so smernicou Európskeho parlamentu a Rady z roku 2004 o koordinácii postupov zadávania verejných zákaziek na práce, na dodávku tovarov a služby.

Oznámenie meškalo

Rezort mal podľa európskej smernice poslať oznámenie Úradu pre verejné obstarávanie deň po jeho odoslaní európskemu publikačnému úradu. "Z dôvodu technických problémov pri zasielaní oznámenia o koncesii nedošlo k odoslaniu oznámenia Úradu pre úradné publikácie Európskej únie," informovalo ministerstvo dopravy.

Verejné obstarávanie na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7 bolo v domácom vestníku zverejnené najprv 28. januára a po storne znovu 30. januára.

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,530 mld. eur. Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra.

Projekt za miliardy
Žiadosti o účasť v tendri je možné predkladať do 13. marca. Ministerstvo vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky.

Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi záujemcami, ktorí splnia podmienky účasti.

"Na financovanie projektu môžu byť využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie," oznámil rezort dopravy.

Výstavba D4 a R7 by sa mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 až 151 mil. eur.

Za tridsať rokov by tak zaplatil spolu zhruba 4 až 4,5 mld. eur. Ministerstvo očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť ročne o 5 až 8 mil. eur počas trvania koncesie.

http://ekonomika.sme.sk/c/7623119/tender-na-koncesionara-pre-d4-a-r7-po-storne-opat-zverejnili.html
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Naspäť na 2015

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.