Nové šachy pri košickom Auparku: Autá nepôjdu cez Fejovu

Moderátor: Moderátori

Nové šachy pri košickom Auparku: Autá nepôjdu cez Fejovu

Odoslaťod DrX » 20. Jan 2016 00:22

Nové šachy pri košickom Auparku: Autá nepôjdu cez Fejovu
Vydané dnes o 0:00 Autor: Peter Jabrik
Zdieľať Zdieľať na Diskusia (0) Nahlásiť chybu

Najprv odpustili investorovi Auparku plánovanú štvorprúdovku a drahé pootočenie pamätníka. Kľúčovým argumentom bolo chystané zjednosmernenie centra Košíc. Ako náhrada sa mala urobiť aj križovatka pri Dome umenia. Zjednosmernenie nebude a križovatku medzitým urobili iní.

KOŠICE. Motoristami kritizovaný neštandardný prejazd od Auparku cez Južnú trieda a Fejovu na Štúrovu (smer Steel Aréna) sa má zrušiť.

Informácie Korzára potvrdila v pondelok hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Na Štúrovej vznikne protipruh

„Zatiaľ sa začne pripravovať realizácia protipruhu na Štúrovej medzi Južnou triedou a Fejovou. To by malo značne pomôcť doprave na dlhší čas bez nutnosti realizácie nultého okruhu,“ uviedla.

Po novom by teda mali autá premávať od Auparku po jednopruhovej ceste, vybudovanej medzi protismernou dvojprúdovkou na Štúrovej (smer od Steel Arény) a Pamätníkom neznámeho vojaka. Napojiť sa má na už existujúcu cestu, ktorá teraz slúži na prejazd z Fejovej.

Podľa našich informácií by sa mohlo s jej výstavbou začať v najbližších mesiacoch. Šnajdárová neodpovedala na otázku, kedy by mohla naozaj odštartovať.

Kliknutím zväčšite
Dopravné riešenie zmenili počas výstavby

Ešte vo februári 2011 v čase rozbehnutej výstavby HB Reavis ako investor hovoril o štvorprúdovej ceste na južnej strane Auparku (dva novovybudované pruhy v smere Palackého – Štúrova). Na severnej strane (pri Hiltone) stále avizoval vylúčenie dopravy okrem MHD a vytvorenie pešej zóny.

Len o pár mesiacov sa zrazu pešia zóna z plánov škrtla a cesta na strane Hiltonu zostala. Na južnej strane Auparku v smere od Palackého vznikol iba jeden nový pruh, navyše sa namiesto priameho napojenia na Štúrovu urobila odbočka cez Južnú triedu a Fejovu.

Tieto zásadné zmeny umožnil dodatok k zmluve. Za mesto ho podpísal primátor Richard Raši (Smer), ktorý bol vo funkcii pol roka.

HB Reavis tak nemusel podľa kritikov investovať do pootočenia plánovanej ceste zavadzajúceho pamätníka na Námestí osloboditeľov zhruba 500- až 700-tisíc eur ani ďalšie milióny do cestnej infraštruktúry, k čomu sa zaviazal v zmluve.

Investor oponoval, že si všetky záväzky splnil. Sľúbil tiež, že v súvislosti s chystaným projektom mesta na jednosmerný nultý okruh (Štúrova – Štefánikova – Továrenská/Bačíkova – Moyzesova) pridá 1,6 milióna na križovatky pri Jumbe a Dome umenia.
Raši v roku 2011: Prioritou je jednosmerný okruh

Vedenie mesta vtedy odmietlo kritiku, že ide „po ruke“ investorovi.

„Zrealizujú sa úpravy križovatiek, ktoré by inak muselo v budúcnosti platiť mesto,“ zdôraznil Raši.

„Nejde o žiadny ústupok investorovi. Aupark neušetrí nič, zmena dopravy je rozumný kompromis v prospech Košičanov,“ argumentoval vtedajší viceprimátor Ladislav Lazár (Smer). Dodal, že sa aspoň nebudú nezmyselne míňať peniaze na otáčanie pamätníka.

Mesto tiež informovalo, že jednosmerný okruh a dodatok zmluvy neinicioval Aupark, ale samospráva.

Raši sľúbil, že vzniknutá situácia okolo Auparku (aj s prejazdom cez Fejovu) je dočasná, lebo už na jar 2012 nultý okruh spustia.

To sa však dodnes neudialo a podľa aktuálneho vyjadrenia Šnajdárovej sa to „dlhší čas“ ani nestane.

Včera nevysvetlila prečo, keď Raši obhajoval zmeny plánov v prospech HB Reavis práve tým, že zjednosmernením centra sa okrem iného zvýši „plynulosť a bezpečnosť“ cestnej dopravy.
Sľúbili, že urobia, čo je už hotové

HB Reavis zhruba pred rokom predal Aupark realitnej investičnej spoločnosti New Europe Property Investments.
Kuriózne je, že ešte aj v Dohode o úprave niektorých práv a povinností zo 6. februára 2015 medzi mestom a HB Reavis sa stále uvádza povinnosť investovať do križovatiek pri Jumbe a pri Dome umenia.

Pritom práve v čase podpísania tejto dohody križovatku pri Dome umenia rekonštruovalo konzorcium Dúha – ZUE v rámci modernizácie električkovej trate prevažne z eurofondov.

Otázne teda je, čo by tam HB Reavis vlastne ešte mal za státisíce eur vylepšovať. Nehovoriac o tom, že sa podľa pravidiel pri investíciách z eurofondov nemôže do hotového diela päť rokov zasahovať.

Keďže ani križovatku pri Jumbe nemá teraz zmysel rekonštruovať pre „odpískanie“ nultého okruhu, HB Reavis sľúbených 1,6 milióna eur investovať nemusí.

Hovorkyňa mesta ani to včera Korzáru nevysvetlila.

2_judy-uprava_r5380_res.jpg

Odbočovať doľava sa už v smere k Steel Aréne nebude. Autá budú premávať od Auparku rovno na Štúrovu po budúcej novej ceste medzi protismernou dvojprúdovkou (smer od Steel Arény) a Pamätníkom neznámeho vojaka. Foto: Judita Čermáková
Tento text ste mohli čítať vďaka tomu, že platíte za obsah. Vážime si to.

Čítajte viac: http://kosice.korzar.sme.sk/c/8122026/n ... ejovu.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.