NOVÚ CESTU NA ŠARIŠSKOM ŠTIAVNIKU REKLAMUJÚ
Za pár mesiacov sa cesta „rozpadáva“ a vznikajú na nej veľké diery. Hromžia aj šoféri, ktorí sú zo vzniknutej situácie nešťastní
Nedávno rekonštruovaný úsek na Šarišskom Štiavniku má prvé trhliny. Neprešlo ani pol roka od jeho dokončenia a už ju treba reklamovať!
Stavebná akcia "Stavebné a bezpečnostné opatrenia na zníženie nehodovosti medzinárodného cestného ťahu E 371 na ceste I/73 Šarišský Štiavnik - Hunkovce" je podľa slov hovorkyne Slovenskej správy ciest Zuzany Hromcovej v štádiu realizácie. „Je potrebné si uvedomiť, že v rámci predmetnej stavebnej akcie je plocha rekonštruovanej cestnej komunikácie vo výmere takmer 300-tisíc m2. Predmetom rekonštrukcie cesty je okrem úpravy živičných vrstiev vo-zovky v mnohých prípadoch aj úprava, sanácia resp. výmena podložia.“ Stav cestného telesa, hlavne v miestach pôvodne deformovanej a poškodenej komunikácie, je po odstránení živič-ných vrstiev a podkladných vrstiev vozovky podrobne mapovaný za účasti stavebného dozo-ru, projektanta a objednávateľa stavby. „V mnohých prípadoch sú prijímané operatívne opat-renia na základe zmapovania skutkového stavu v podloží, ktorý v čase prípravy stavby nebolo možné podrobne zmapovať.“ Tvrdí, že činnosť stavebného dozoru, ktorý je zabezpečovaný externe, ako aj Objednávateľa stavby je smerovaná hlavne k zaisteniu požadovanej kvality stavebných prác. „Napriek maximálnemu úsiliu je prakticky nemožné pri ploche takmer 300-tisíc m2 rekonštrukcie vozovky, kontrolou postupu stavebných prác zaistiť, že na stavbe sa žiadna skrytá chyba, resp. nedostatok po uvedení diela do užívania neprejaví. Spomínané po-ruchy už boli Objednávateľom stavby riadne reklamované v súlade so Zmluvou o dielo.“ Úsek na Štiavniku by počas tohto obdobia uzavrieť nemali.
ZATIAĽ TO RIEŠIA PROVIZÓRNE
Špecialista komunikácie zhotoviteľskej spoločnosti Skanska SK a.s. Daniela Simanová objas-nila, že vzniknutá situácia medzi obcami Šarišský Štiavnik a Rakovčík sa momentálne rieši ako reklamácia u subdodávateľa. V priebehu týždňa sa na úseku vykonávala provizórna oprava. „Po ukončení prác zimnej údržby bude možné vykonať monitoring, určiť príčinu narušenia asfaltového krytu a následne, podľa zistení, zrealizovať definitívnu opravu.“ Ďalej sa na spomínanom úseku podľa jej slov budú realizovať doplnkové opatrenia, ktoré vzišli z kolaudačného konania. Ako príklad uviedla doplnenie cestných zvodidiel či dopravných značiek za účelom zvýšenia bezpečnosti. „Obmedzenia spojené so spomínanými prácami budú pre vodi-čov len čiastočné v mieste úprav. So stavebnými prácami sa bude pokračovať po aktuálne prebiehajúcej zimnej údržbe ciest, ktorá končí v mesiaci marec.“ Ostatné úseky projektu re-konštrukcie sú v štádiu rozpracovanosti. „Aj naďalej sa budú realizovať výmeny podložia a asfaltové kryty, výmeny zvodidiel či rekonštrukcie mostných objektov,“ dodáva. (mc)
http://www.e-dukla.sk/?page_id=1013&act ... le_id=8509