Prvé bagre sa na diaľnici Budimír – Bidovce objavia v ...

Moderátor: Moderátori

Prvé bagre sa na diaľnici Budimír – Bidovce objavia v ...

Odoslaťod duro_z_dediny » 26. Aug 2016 08:20

Prvé bagre sa na diaľnici Budimír – Bidovce objavia v novembri

Aj napriek zhruba trojročnému zdržaniu je to dobrá správa.

26. aug 2016 o 0:00 MARIÁN KIZEK
Obrázok

Nová križovatka pri Budimíre. Takto to tam má v roku 2020 vyzerať. (Zdroj: vizualizácia NDS)



KOŠICE. V novembri tohto roku sa po viacnásobných posunoch termínov definitívne začne s výstavbou „košického“ úseku diaľnice D1 medzi obcami Budimír a Bidovce.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) včera podpísala zmluvu na vybudovanie tohto úseku s víťazom tendra. Ten diaľnicu s celkovou dĺžkou takmer 15,5 km postaví za necelých 237 milónov eur.
Jej začiatok bude tvoriť novovybudovaná mimoúrovňová križovatka Budimír s pokračovaním cez Torysu. Túto rieku pretne nový a na stavbe najväčší, 542 m dlhý most.
Ďalej bude okolo Vajkoviec, Beniakoviec a Rozhanoviec smerovať k najväčšej mimoúrovňovej križovatke diaľnice a rýchlostnej cesty Košické Olšany v km 6,5, kde sa stavba rozdelí na pokračovanie samotnej D1 a na výstavbu krátkeho úseku rýchlostnej cesty R2/R4 po mimoúrovňovú križovatku Hrašovík v dĺžke 1,1 km.



Pokračovanie na východ v nedohľadne


Úsek bude ďalej pokračovať cez miernu pahorkatinu, kde sa v stúpaní rozšíri o tretí prídavný pruh pre pomalé vozidlá. Jeho koniec bude na mimoúrovňovej križovatke Bidovce južne od súčasnej cesty 1. triedy Košice – Michalovce.
Ďalšie pokračovanie D1-ky, vrátane tunela Dargov okolo Michaloviec až k ukrajinským hraniciam, je síce naplánované, ale momentálne bez konkrétneho dátumu.
NDS však predbežne prisľúbila, že ešte do konca tohto roka vyhlási súťaž na výstavbu rýchlocesty R2 Šaca – Košické Oľšany.
Jej vyhodnotenie sa predpokladá na rok 2017, v roku 2018 by sa mohlo začať stavať a páska by sa slávnostne mohla prestrihovať v roku 2021.


Šaca – Košické Oľšany má byť hotová v roku 2021


„V okolí Košíc tak pribudne takmer 40 km diaľnic a rýchlostných ciest. Obidva úseky na seba nadväzujú a skompletizujú juhovýchodný obchvat Košíc, ktorý odľahčí Košiciam od tranzitu na všetky strany,“ povedal generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Róbert Auxt (Sieť).
Na novom diaľničnom úseku bude 23 mostov s rôznymi typmi nosnej konštrukcie a technológiami výstavby. Najväčší most nad riekou Torysa bude mať dĺžku 542 m.
Ďalšie významné mosty sú 311 m most cez rieku Olšava a tri po sebe idúce mosty s dĺžkou 241 m v kopcovitom stúpaní v druhej časti stavby.

Víťazná Skanska sa teší


„Úspešnosť ponuky potvrdzuje našu stratégiu využiť vlastnú konkurenčnú výhodu na 100 %. V každom prípade je to hlavne o ľuďoch, o ich profesionalite, motivácii a veľkej chuti dokázať, že náš spôsob práce má i na Slovensku opodstatnenie a budúcnosť,“ tvrdí generálna riaditeľka spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová.
Pre zamestnanosť na východe je dobré aj to, že asfaltové zmesi, potrebné na výstavbu cesty v celkovom množstve 210 000 ton, dodá prevažne Skanska obaľovňa asfaltových zmesí vo Veľkej Ide.
Na vylepšenie podložia do násypov a do konštrukčných vrstiev sa predpokladá takmer 3,5 milióna ton kameniva, ktoré sa bude dovážať z okolitých lomov..



FAKTY
D1 Budimír – Bidovce v číslach
Dĺžka úseku: 14,40 km
Dĺžka rýchlostnej cesty R2/R4: 1,06 km
Celková plocha vozoviek: 478 020 m2
Počet častí stavby: 138
Mimoúrovňové križovatky na diaľnici: 3
Mimoúrovňové križovatky na rýchlostnej ceste: 1
Počet mostných objektov: 23
Celková dĺžka mostných objektov: 3 452,7 m
Celková dĺžka protihlukových stien: 13 810 m (plocha 48 120 m2)
Zmluvná cena: 236,93 milióna eur
Začiatok výstavby: 11/2016
Doba výstavby: 38 mesiacov




Zdroj: SME, portál http://www.sme.sk
http://kosice.korzar.sme.sk/c/20253689/ ... embri.html
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.