Diaľničnú križovatku v Prešove začali stavať. Obchvat posudz

Moderátor: Moderátori

Diaľničnú križovatku v Prešove začali stavať. Obchvat posudz

Odoslaťod juancarlos » 10. Okt 2016 12:16

Diaľničnú križovatku v Prešove začali stavať. Obchvat posudzujú
Z diaľnice konečne zmizne rarita, semafor.
PREŠOV. Skanska SK už začala vykonávať stavebné práce na križovatke Prešov- západ, ktorá bude pokračovaním 7-kilometrového úseku D1 Svinia - Prešov.

Bude to stáť 2 milióny eur. Z diaľnice konečne zmizne prešovská rarita, semafor.

Podľa hovorkyne spoločnosti Skanska SK, a.s., Márie Halaškovej na stavbe sa začali prípravné práce podľa určeného harmonogramu.

Na stavbe sú už mechanizmy a postupne pripravujú územie na preložky inžinierskych sietí, ako je plynovod a vodovod.

Zároveň sa pracuje na preložke a spevnení koryta potoka Vydumanec. Práve úprava potoka má umožniť dokončenie preložky vodovodu v križovatke.

Neskôr pozdĺž potoka bude postavený oporný múr a odvodnenie vozovky bude zabezpečené 120-metrovým odvodňovacím žľabom.

V ďalšej etape by sa malo začať so zakladaním a budovaním vystuženého násypu telesa vetvy križovatky Prešov-západ. Práce by mali trvať do októbra 2017.

Križovatka má dve časti

Novovybudovaná križovatka Prešov- západ bude mať mimoúrovňovú časť s priľahlými diaľničnými vetvami a vetvami rýchlostnej cesty aj okružnú úrovňovú križovatku ciest I/18 a II/546.

Prvá časť zabezpečí vzájomné prepojenie diaľnice D1, rýchlostnej cesty R4, ciest I/18 a II/546 a napojenie diaľnice D1 Svinia- Prešov, západ na komunikačný systém mesta Prešov.

„Prešov je akoby začarované mesto. Nemá žiadny vonkajší obchvat. Nábrežná komunikácia sa stavala dlho a ešte nie je dokončená. Miniobchvat pri ZVL, čo je 4-kilometrový úsek, sa stavia už 5 rokov a možno sa to ešte rok bude naťahovať. Teraz sa možno za rok dobuduje časť komunikácie v križovatke na konci diaľnice, ktorá už mala byť dávno hotová. Som rád, že sa to deje, ale stále sú to len omrvinky,“ myslí si Prešovčan Ján Balog.

„Mne ten semafor ani tak neprekážal, veď bol pri terajšom riešení nevyhnutný, ale som rád, že sa to už upraví do štandardnej podoby. Jazdím služobne často po Slovensku a môžem povedať, že tu máme asi najhoršiu dopravnú situáciu. Príde mi smiešne, že dve najväčšie mestá na Slovensku nie sú spojené diaľnicou,“ dodal František Kočiš.

Reagoval tak na zverejnené informácie o tom, že projekt juhozápadného obchvatu Prešova, ktorý sa mal začať stavať v novembri, dal nový minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) znova posudzovať cez analýzu Hodnota za peniaze.

Dobudujú takmer 500 metrov komunikácie

Dobudovanie križovatky sa týka najmä cesty I/18, vedúcej z okružnej križovatky do Prešova.

Pôjde o trojpruhovú komunikáciu s jednosmernou premávkou, ktorá má celkovú dĺžku 625,25 m, z toho sa dobuduje 496,94 m.

Súčasťou bude i úprava asfaltových vrstiev diaľničného úseku D1 a cesty I/18 v smere Prešov - Poprad.

V mieste stretu týchto dvoch ciest bude osadený tlmič nárazov.

Projektanti mysleli aj na bezpečnosť chodcov. Pri stavbe križovatky sa vybudujú chodníky v oboch smeroch a kompletnou rekonštrukciou prejde aj chodník popri potoku Vydumanec.

Plánuje sa, že na obrubníkoch budú varované označenia s výstupkami červenej farby a pre zrakovo postihnutých sa zriadi signálny pás. Cez priechod pre chodcov povedie vodiaca línia.

http://presov.korzar.sme.sk/c/20349207/ ... ml?ref=trz
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.