Na južný obchvat sa chce Bročka pýtať na najvyšších miestach

Moderátor: Moderátori

Na južný obchvat sa chce Bročka pýtať na najvyšších miestach

Odoslaťod Krampus » 20. Okt 2016 18:40

Južný obchvat s a skloňoval na poslednom zasadnutí mestských poslancov vo viacerých bodoch. Jeho potrebu už pociťuje čoraz viac obyvateľov Trnavy.

19. okt 2016 o 12:56 PETER BRIŠKA

TRNAVA. Potreba výstavby južného obchvatu, ktorý by sa napojil na juhovýchodný a severný, sa na poslednom zasadnutí mestského zastupiteľstva skloňovala asi najviac. Objavila sa vo viacerých bodoch.
Poslanci schválili zmenu územného plánu v miestach napojenia Bratislavskej ulice na plánovaný južný obchvat. Požiadala ich o to Slovenská správa ciest (SSC), obchvat je podľa návrhu trasovaný podľa územného plánu okrem pripojenia na Bratislavskú.
Pomaly ale isto
„Vzhľadom na to, aby mohol začať proces usporiadavania pozemkov pod komunikáciami, v prípade potreby aj ich vyvlastnenia, je nutné, aby dokumentácia bola v súlade s územným plánom mesta," píše sa v dôvodovej správe.
Z tohto dôvodu ho bolo potrebné v tejto lokalite zmeniť. Poslanci zmeny jednohlasne odsúhlasili. Najbližšie sa spracuje návrh, ktorý verejne prerokujú, prebehne posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Jeho závery znova predložia poslancom.
Južný obchvat sa preberal aj v súvislosti s plánovaným komerčno-obchodným centrom vedľa Linčianskej, ktoré poslanci nakoniec nepodporili. Hlavne pre absenciu južného prepojenia. O situácii na Linčianskej sme už viackrát informovali. Odklon tranzitov po Nerudovej a Golianovej a ďalej na Mikovíniho obťažuje hlavne obyvateľov vedľa stojacich činžiakov.
Počas špičky tú bývajú pravidelné zápchy. Oprava hrboľatej cesty situáciu o niečo zlepšila, minulý rok tam aj pribudla dopravná značka obmedzujúca rýchlosť. Nákladiaky či kamióny dostane zo sídliska až južné prepojenie.
Pôjdu na ministerstvo
Problém navštíviť ministerstvo a obhajovať výstavbu obchvatu na ministerstve dopravy vraj radnica nemá. V blízkej budúcnosti sa tam jej vedenie chystá. „V prvej fáze sa budeme snažiť navštíviť ministerstvo dopravy a pýtať sa na najvyšších miestach," povedal na tlačovej konferencii po zastupiteľstve Peter Bročka, primátor Trnavy.
Podľa jeho slov sa bude zaujímať o reálne šance jeho výstavby a na čom majú tieto šance stáť. „Budem chcieť vedieť nápočet a nemám problém do toho zapojiť aj veľké firmy, čím väčšia páka, tým lepšie," dodal.
Reč je o veľkých podnikoch ako Johns Manville, Sachs či Boge, ktorých zamestnanci dochádzajúci do práce autom, denne „visia" v dopravných kolónach.
Nehovoriac o obyvateľoch Linčianskej, zaradiť sa do premávky býva hlavne v čase špičky komplikované. Veľké fabriky sa už skladali na výstavbu okružnej križovatky na Bratislavskej. Tá bola jednou z podmienok Slovenskej správy ciest (SSC) na vybudovanie obchvatu.
Kedy začnú, j e ešte otázne
„Horizont štúdie, ktorá má povedať, aké bude poradie jednotlivých miest, má byť hotová v júli budúceho roku," doplnil Bročka.
Kontaktovali sme aj SSC, aby sme zistili, v akom štádiu sa obchvat momentálne nachádza. „Verejná súťaž na zhotoviteľa štúdie bola ukončená. V súčasnosti prebieha kontrola verejného obstarávania na Ministerstve dopravy SR. Po jej úspešnom ukončení a po udelení súhlasného stanoviska bude zmluva podpísaná a práce na štúdii bude možno začať," napísala Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC.
Termín vyhotovenia štúdie je pol roka od podpisu zmluvy. Štúdia realizovateľnosti je súčasťou žiadosti o eurofondy. Aj napriek vládnym sľubom spred dvoch rokov, ktorá na svojom výjazdovom rokovaní v Horných Orešanoch uložila ministrovi dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja zaradiť do investičného plánu SSC výstavbu južného obchvatu, doteraz sa s prácami na jeho výstavbe ešte nezačalo.
JUŽNÝ OBCHVAT TRNAVY
Nové prepojenie sa malo podľa SSC začať stavať v tomto roku, termín sa však stále odsúva. Na rozdiel od severného ide o podstatne kratšiu trasu a jednoduchšie technické riešenie vzhľad om na profil terénu. V rámci jeho výstavby bolo potrebné prerobiť križovatku Bratislavská - Strojárenská na okružnú. Ďalej sa bude musieť premostiť krajská cesta do Zelenča a tak isto aj potok Trnávka. Problematickým sa javí vyššie spomínané prepojenie Bulharskej ulice s miestnou časťou Modranka. Podľa odhadov by obchvat dokázali postaviť v priebehu dvoch rokov.


Čítajte viac: http://nasatrnava.sme.sk/c/20360911/na- ... z4NeFi8pIG
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.