Ak sa „neúspešní“ neozvú, môže sa s úsekom D3 začať!

Moderátor: Moderátori

Ak sa „neúspešní“ neozvú, môže sa s úsekom D3 začať!

Odoslaťod juancarlos » 02. Nov 2016 12:49

Úrad pre verejné obstarávanie už vybral úspešného uchádzača, ktorý by mal postaviť diaľničný úsek D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec. Ide o združenie firiem Strabag, Porr a Hochtief, ktoré prišli s cenou 239 112 849 eur. V súčasnosti plynie lehota na definitívne ukončenie tendra.
ČADCA. Je možné, že Kysučania sa dočkajú po mnohých peripetiách pokračovania výstavby diaľnice D3. „V súčasnej dobe je verejné obstarávanie na úsek D3 Čadca Bukov – Svrčinovec v záverečnom štádiu, pričom komisia už vybrala úspešného uchádzača a plynie lehota na definitívne ukončenie tendra. Ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán pre Operačný program Integrovaná infraštruktúra v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) podniká všetky nevyhnutné kroky na urýchlené začatie výstavby a zabezpečenie financovania úseku. Aby sme urobili maximum pre čo najrýchlejšiu realizáciu tohto projektu, zabezpečili sme aj financovanie z finančného nástroja Connecting Europe Facility (CEF), ktorý bude pokrývať časť investičných nákladov,“ informovalo MY Kysucké noviny ministerstvo dopravy. Žiadosť o peniaze z tohto fondu chcú podpísať najneskôr 17. novembra.

Exšéfovi NDS sa nepozdávala cena

Paradoxom je, že zhotoviteľ stavby mal byť známy už v máji, teda celé mesiace. Bývalému vedeniu NDS sa však nepozdávalo, že spoločnosti Strabag, Porr, Hochtief navrhli vybudovať úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec za najnižšiu sumu – 239,11 miliónov eur, čo bolo však o 40 miliónov eur viac ako odhadované náklady (199,12 mil. eur). Bývalý generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt, ktorého odvolal súčasný minister, povedal, že pri stavbe D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec je problém, keďže aj tá najnižšia ponuka je relatívne výrazne nad predpokladanou hodnotou zákazky. „Na to sa sústredíme trochu viac, aby sme prišli na to, kde sa udiala chyba, prípadne pristúpime k ďalším rokovaniam so zhotoviteľským konzorciom,“ povedal. K rokovaniam zrejme už nedošlo, keďže navrhnutá cena sa nijako nezmenila.

Na otázku, kedy sa začne so samotnou výstavbou úseku hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková odpovedala, že proces verejného obstarávania zhotoviteľa sa ešte neukončil a s výstavbou sa začne po podpise zmluvy s úspešným uchádzačom. Môže sa totiž stať, že neúspešní záujemcovia o zákazku Diaľnica D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec sa môžu ešte proti rozhodnutiu Úradu pre verejné obstarávanie odvolať.

Začiatok výstavby bol naplánovaný už vlani

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku sa malo začať už vlani. Bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12- tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50-percentný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselným Ostravskom a poľským mestom Bielsko Biala s priľahlým regiónom. Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie. Pri trasovaní diaľnice sa napriek mimoriadne zložitým podmienkam pre výstavbu vraj vyhovelo požiadavkám dotknutých obcí. Trasa na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1. triedy I/11, železničná trať Čadca – Zwardoň a Čadca – Bohumín.

http://nasekysuce.sme.sk/c/20373266/ak- ... zacat.html
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.