Na kľúčovej diaľnici sa vynoril problémový bod

Moderátor: Moderátori

Na kľúčovej diaľnici sa vynoril problémový bod

Odoslaťod Laco » 29. Nov 2018 07:12

Obrázok

Umožní súkromnému investorovi, aby sa vyhol pokute za meškanie?

Úsek kľúčovej diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou s tunelom Višňové bude meškať minimálne rok (mali by ho po posunutí termínu dokončiť koncom roka 2020), pasáž medzi Hubovou a Ivachnovou (obchvat Ružomberka) sa oneskorí až o približne päť rokov (aktuálne sa počíta s rokom 2022) a črtá sa aj ďalší problém.

S výrazným oneskorením sa šoféri zrejme dočkajú aj križovatky, ktorá by mala pred Bratislavou spojiť D1 s budovaným obchvatom D4.

Súkromný investor budujúci D4 už výrazne pokročil so stavebnými prácami na oboch stranách diaľnice D1, ale popri samotnej ceste sa tiahne „mŕtve“ pásmo:

https://video.azet.sk/embed/3001866

Mešká aj D4

Meškaniu sa nevyhne ani súkromný investor projektu D4R7. Obchvat Bratislavy a rýchlostná cesta smerujúca na Žitný ostrov k Šamorínu mala byť hotová koncom roka 2020. Kedy sa dielo reálne podarí dokončiť, známe nie je.

Budovanie komunikácií sprevádza problém, na ktorý upozornili Aktuality.sk, navyše sa špekuluje, že investor by sa mohol vyhnúť pokutám za oneskorenie. Štát sa príliš zdržal pri vykupovaní pozemkov a taktiež nestíha pripraviť územie na prepojenie D4 s D1.

„NDS zaistí rozšírenie D1 tak, aby umožnila napojenie D1 na D4,“ priblížila pre náš portál hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.

Už teraz je však jasné, že práce nedokončia do spomínaného záveru roka 2020. A práve to môže podľa skeptikov napadnúť súkromný investor D4.

Asi až 2022

„Začiatok stavebných prác je predbežne stanovený na október 2019, ukončenie stavebných prác je naplánované v roku 2022,“ odpísala Michalová k plánovanej spojnici.

Z odpovede nie je úplne jednoznačné, či by samotná križovatka D4 a D1 mohla vodičom slúžiť už skôr. „Prepojenie vetiev križovatky ako aj prepojenie D4 popod D1 podlieha ukončeniu niektorých stavebných prác na D1 v úseku Bratislava-Triblavina,“ dodala hovorkyňa.

Práve spor o Triblavinu sa podľa nej podpísal pod aktuálne meškanie na budúcej križovatke D4 a D1.

Lokalita Triblavina sa nachádza zhruba dva kilometre za výjazdom z Bratislavy a v roku 2015 tam začali stavať inú križovatku. Spojila by s diaľnicou obce, z ktorých v súčasnosti musia šoféri cestovať za vjazdom na diaľnicu do Bratislavy či k Sencu. Práce však na dlho zastavil spor.

„Meškanie projektu rozšírenia diaľnice D1 v úseku Bratislava - Triblavina spôsobilo neustále napádanie povoľovacieho procesu zo strany OZ Triblavina, obdobná situácia je aj na križovatke Triblavina. Od samotného počiatku sú v každej fáze prípravy vznesené na konci odvolacích lehôt námietky, ktoré častokrát nemajú priamy súvis so stavbou, spôsobujú však zdržanie,“ uzavrela Musilová.

zdroj: https://www.aktuality.sk/clanok/645728/ ... emovy-bod/
datum: 29.11.2018
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.