Poslanci dali zelenú zmenenej trase diaľnice D1 Hubova Ivach

Moderátor: Moderátori

Poslanci dali zelenú zmenenej trase diaľnice D1 Hubova Ivach

Odoslaťod Ister » 11. Dec 2018 15:08

Na poslednom riadnom rokovaní bývalého zastupiteľstva rozhodovali poslanci aj o zmene územného plánu mesta. Schvaľovali v ňom lokalitu nového variantu diaľnice v úseku Hubová – Ivachnová.
Hoci na diaľnici D1 pri Ružomberku po troch rokoch opäť razia oba tunely pod Čebraťom, papierové povolenia na zmenenú trasu cesty začínajú vybavovať len teraz.
Jedným z kľúčových dokumentov je Územný plán mesta, ktorý hovorí, kde mesto pripúšťa stavbu cesty. Doteraz v ňom bola zakreslená len stará trasa, ktorá je oficiálne od leta minulosťou, nakoľko bola potvrdením štúdie vplyvov na životné prostredie (EIA) schválená nová.
Poslankyňa verzus Dopravoprojekt
„Chcem poprosiť kolegov, aby sme tento doplnok územného plánu neschválili alebo stiahli a nechali ho prepracovať. Portál je v zosuvnom území a hrozia nenávratné škody na obyvateľoch Hrboltovej,“ protestovala proti novému trasovaniu poslankyňa za Hrboltovú Anna Šanobová.
Viac o téme čítajte tu.
„Existuje k tomu aj geologický prieskum, ktorý na desať rokov utajili a nechcú ho sprístupniť. Všetci by sme sa vedeli lepšie rozhodnúť, ak by sme ho mali k dispozícii. Napriek vyjadreniam primátora, ministra a diaľničiarov, EIA pripúšťa staveniskovú dopravu aj cez Hrboltovú. Hovorí len o vylúčení, úzkych, obecných komunikácií´, ale čo bude s tými ostatnými cestami? Tadiaľ môžu chodiť? Nemôžeme s takouto formuláciou súhlasiť,“ pokračovala vo vymenúvaní výhrad Šanobová.
Na jej obavy priamo na zasadaní zastupiteľstva reagoval Marián Šípoš z Dopravoprojektu, ktorý pre staviteľa vybavuje potrebné povolenia pre stavbu diaľnicu.
„Portál nie je v zosuvnom území. To začína v kilometri 2,3, ale on je v kilometri 2,1. Pokiaľ ide o dopravu, navrhujem vypustiť slovko ´úzkych´ a explicitne bude vylúčená celá nákladná stavenisková doprava z Hrboltovej,“ argumentoval Šípoš.
„Ale v kilometri 2,3 je samotný tunel, jemu zosuvné pásmo neprekáža? Prečo nechcete portál a tunel predĺžiť mimo rizikovej oblasti a ochrániť tak definitívne obyvateľov mestskej časti,“ pokračovala Šanobová.
„Tri nezávislé posudky, správa EIA aj SEIA hovoria, že je to v poriadku, Hrboltová nie je ohrozená. Rizikovým oblastiam sa vyhýbame. Ak to neschválite, bude treba spustiť nový proces doplnkov územného plánu a výstavbu diaľnice zastavíte minimálne na rok,“ argumentoval Šípoš.

Neprítomný primátor
Poslancovi Miroslavovi Zubercovi počas diskusie prekážalo, že v rokovacej sále nie je prítomný primátor, ktorý sa z časti zasadania ospravedlnil zo zdravotných dôvodov. „Stále sa chváli touto témou a teraz pri najzásadnejšom hlasovaní nie je,“ kritizoval Zuberec.
„My nie sme geológovia, musíme veriť tomu, čo odborníci píšu. Našou úlohou je ukázať, kadiaľ má diaľnica na území mesta ísť. Nič viac. S odbornými faktami sa musia vysporiadať odborníci,“ uviedol Zuberec k samotnému obsahu diskusie.
Poslankyni Šanobovej odkázal, aby si pripomienky nechala na územné a stavebné konanie, ktorého budú účastní aj obyvatelia Hrboltovej. „Nemôžeme teraz zablokovať stavbu diaľnice, lebo to tomuto dokumentu ani neprislúcha,“ konštatoval Zuberec.
Poslanci napokon potvrdili úplné vymedzenie nákladnej dopravy z hrboltovských ciest a celý doplnok osemnástimi hlasmi za a jedným proti schválili.
Dopravoprojekt tak môže začať vybavovať územné a stavebné povolenia na nový variant diaľnice. Hrboltovčania môžu vzniesť pripomienky ako účastníci konania.

https://rmagazin.sk/poslanci-dali-zelen ... -dialnice/
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 11
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.