Stránka 1 z 1

Druhá tunelová rúra sa začne stavať v roku 2022 (pravdepodob

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2019 18:07
od plš
Druhá tunelová rúra sa začne stavať v roku 2022 (pravdepodobne)
Uverejnené: 18. marec 2019

tunel horelica Začatie výstavby druhej tunelovej rúry v časti Horelica na D3 je plánované v druhej polovici roka 2022

Štvorkilometrový úsek diaľnice D3 Oščadnica - Čadca, Bukov je aktuálne v procese prípravy a vypracovania dokumentácie pre stavebné povolenie. V rámci projektu dostane tunel Horelica druhú rúru. Vďaka tomu sa v oblasti zlepší plynulosť premávky. Momentálne sa pravidelne počas dopravných špičiek tunel Horelica priebežne uzatvára, čo výrazne komplikuje dostupnosť do Čadce.

Podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti Michaely Michalovej, NDS v súčasnosti zabezpečuje pre stavbu diaľnice D3 Oščadnica - Čadca, Bukov - 2. profil v zmysle platnej zmluvy o dielo vypracovanie všetkých potrebných podkladov ako dokumentácie na stavebné povolenie, oznámenia o zmene navrhovanej činnosti, dodatok stavebného zámeru, dokumentácie na ponuku, výkon autorského dozoru a výkon koordinátora dokumentácie.

Na otázku kedy je plánované spustenie samotnej výstavby a razenie druhej tunelovej rúry nám hovorkyňa odpovedala, že v zmysle aktuálne platného harmonogramu prípravy stavby je plánované začatie výstavby v druhej polovici roka 2022 a ukončenie o 3 roky neskôr. Závisí to však od zabezpečenia finančného krytia.

To ako bude prebiehať samotná realizácia a ako to ovplyvní dopravu už v spustenej časti tunela budeme vedieť až po prevzatí projektovej dokumentácie:
"Aktuálne prebiehajú práce na DSP, ktorého súčasťou bude aj návrh plánu organizácie výstavby s cieľom minimalizovať obmedzenia dopravy počas výstavby druhej tunelovej rúry tunela Horelica. Až po prevzatí dokumentácie na stavebné povolenie bude možné poskytnúť detailnejšie informácie o tom ako bude prebiehať realizácia tunela a jej dopady na premávku už v existujúcom tuneli Horelica." hovorí p. Michalinová

Z uvedeného teda nevyplýva presná informácia či a ako dlho bude počas výstavby existujúca časť tunela uzavretá. Dnešné technológie ale umožňujú kontinuálnu výstavbu s prevádzkou existujúceho tunela, veríme teda, že dopad bude naozaj minimálny.

Animácia úseku diaľnice D3 v úseku s tunelom Horelica, dostavby na plný profil z roku 2012 (Zdroj NDS)

https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... -roku-2022