Stránka 1 z 1

Vodičom sa nepáčia nerovnosti na novej diaľnici pri Košiciac

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 09:40
od EmBe
Vodičom sa nepáčia nerovnosti na novej diaľnici pri Košiciach

KOŠICE. Už niekoľko dní je v prevádzke nový diaľničný úsek neďaleko Košíc.

Ide o 15-kilometrovú komunikáciu, ktorá je priamym pokračovaním diaľnice D1 medzi Košicami a Prešovom smerom na Michalovce.

Časť tejto cesty má byť súčasťou plánovaného juhovýchodného obchvatu Košíc.

Motoristi hovoria o zlomoch
Jazda po novom úseku D1, spájajúcom dediny Budimír a Bidovce, za približne 200 miliónov vyvoláva u niektorých motoristov kritiku, ale i obavy.


SÚVISIACI ČLÁNOK
Otvorili nový úsek diaľnice pri Košiciach
Čítajte 
Vodiči nás upozornili na nerovnosti, ktoré sa podľa nich nachádzajú na vozovke. Spomínajú doslova akési zlomy.
Niektorí dokonca napočítali v úseku medzi Rozhanovcami a Budimírom 5 takýchto miest.

„Pri diaľničnom tempe to môže vodiča veľmi nepríjemne prekvapiť,“ spomenul jeden zo sťažovateľov, ktorí sa obrátili na redakciu.

Podľa ďalšieho by malo ministerstvo dopravy alebo Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vysvetliť, či ide o zámer, zlú realizáciu alebo dokonca o poruchu.

„Nová diaľnica by mala byť hladká, nemalo by to s človekom takto nadhadzovať. Ak sú tam tieto nerovnosti urobené schválne, nerozumiem, aký majú význam. Nikde inde som sa s tým nestretol,“ dodal ďalší z vodičov.

Rezort: Riešenie slúži na rýchle odvedenie vody
Ministerstvo v reakcii ubezpečilo, že užívatelia diaľnice nie sú ohrození.

„Ide o klopenie diaľničného pásu medzi smerovými oblúkmi alebo medzi priamym pásom s prechodom do smerového oblúka, ktoré sa zrealizovalo tzv. hrebeňovým klopením,“ uviedol rezort.

VYPNÚŤ REKLAMU

Doplnil, že toto riešenie je veľmi účinné na rýchle odvedenie zrážkovej vody z vozovky a to aj v úseku, kde je veľmi malý pozdĺžny sklon diaľnice.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá bola v tomto projekte investorom, pripustila, že použité riešenie môže mať dopad na komfort jazdy.

„Ale, ako bolo uvedené aj v bezpečnostnom audite, audítor sa 'prikláňa k názoru, že bezpečnosť cestnej premávky by mala byť na prvom mieste'. Hrebeňové klopenia sú bežne realizované a používané aj v zahraničí. Nejde teda o nerovnosti, ani o zlú realizáciu, či poruchu, ale je to zámer. Bezpečnosť užívateľov diaľnice nie je ohrozená, naopak, bezpečnosť je zvýšená tým, že dochádza k rýchlejšiemu odvedeniu zrážkových vôd z povrchu vozovky,“ povedala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/22290835 ... lnici.html