Na trati Bratislava – Komárno od dnes jazdí nový dopravca.

Moderátor: Moderátori

Na trati Bratislava – Komárno od dnes jazdí nový dopravca.

Odoslaťod devil » 13. Dec 2020 11:28

Na trati Bratislava – Komárno od dnes jazdí nový dopravca. RegioJet po deviatich rokoch končí

Martin Domček, SITA 13.12.2020 09:35

Zmluva na dopravu v úseku medzi Bratislavou a Komárnom bude platiť dva roky. Od od januára 2023 by ju mala na ďalších desať rokov zabezpečiť spoločnosť, ktorá zvíťazí vo výberovom konaní. Zapojí sa do neho aj RegioJet.

Súčasnému dopravcovi, ktorým je RegioJet k 12. decembru skončila zmluva a bolo potrebné nájsť adekvátnu náhradu, pretože ide o jeden z vôbec dopravne najvyťaženejších regionálnych vlakových úsekov. V rečí čísiel to znamená približne 25 miliónov cestujúcich, prepravených za necelých deväť rokov.

Tou náhradou sa napokon stala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá bude na danom úseku dopravu zabezpečovať v spolupráci s rakúskym národným prepravcom ÖBB. ÖBB takto ponúka svoje služby v zahraničí vôbec prvýkrát.„Sme radi, že v úzkej spolupráci s naším partnerom ZSSK sa nám podarilo presvedčiť ministerstvo dopravy našou kvalitou, cenou a službami,“ tvrdí Michaela Huber, členka predstavenstva ÖBB Personenverkehrs AG. Cestovné lístky, ktoré majú cestujúci kúpené v RegioJete na obdobie aj po 13. decembri, zostávajú na základe dohody oboch dopravcov aj naďalej v platnosti, takže ich netreba vracať a ani vymieňať.
Zmluva s RegioJetom podľa ministerstva nepokračuje preto, lebo predstavitelia tejto spoločnosti ponúkli rovnakú cenu, avšak horšiu kvalitu, napríklad prepravu bez klimatizovaných vozňov.

„Navyše pri novom dopravcovi, predbežne s dvojročnou zmluvou, bude prevádzka na tomto úseku stáť Slovensko ročne rádovo približne o 200-tisíc eur menej,“ hovorí minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).

Kvalita pôjde podľa vyjadrení ministerstva dopravy vyššie a počet spojov zostane zachovaný. Navyše dve tretiny vlakov budú mať vyššiu kapacitu, než v súčasnosti, aj keď poschodové už jazdiť nebudú. Práve kvôli dlhším súpravám sa predlžujú aj niektoré nástupištia.

Prvou lastovičkou je nástupište v Kvetoslavove, ktoré bolo na začiatku decembra predĺžené z pôvodných 120 na 150 metrov.

V úseku budú jazdiť rôzne typy jednotiek od ÖBB aj ZSSK
Na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno s maximálnou rýchlosťou 80 km/h budú jazdiť vozidlá HKV 2016 (ÖBB) plus dvakrát osobný vozeň Bdteer (ZSSK) plus dvakrát vložený vozeň Bmpz-I (ÖBB) plus riadiaci vozeň Bmpz-s (ÖBB). Celková prepravná kapacita súpravy je 372 miest na sedenie.

Dieselmotorové jednotky 840 od ZSSK budú mať celkovú prepravnú kapacitu jednotky 110 miest na sedenie. Vozidlo HKV 754 (ZSSK) plus dvakrát osobný vozeň Bdteer (ZSSK) plus dvakrát osobný vozeň Bdtmeer (ZSSK) bude mať celkovú prepravnú kapacitu 364 miest na sedenie.

Vozne Bdteer, ktoré budú na tejto linke tiež využívané, sú vybavené klimatizáciou, vákuovým WC, wi-fi pripojením na internet a možnosťou prepravy bicyklov. Celkovo bude na tejto linke približne 60 – 70 percent prepravnej kapacity zabezpečenej jednotkami s klimatizáciou.

https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... och-konci/

Okrem toho ZSSK ako bonus na tejto trati pridala program Supergarancia. V rámci neho, ak bude z rôznych dôvodov vlak meškať viac ako hodinu, preplatí cestujúcemu úplne alebo čiastočne cenu lístku. „Bude sa čiastočne meniť aj cena lístkov. Pri úsekoch s dĺžkou do 60 km zlacnejú o 15 percent, pri dlhších sa tarifa nemení,“ upresnil Doležal.

Aktuálne prebieha súčasť na 10-ročné zabezpečenie dopravy v tomto úseku, víťaz by mal od 1. januára 2023 nadviazať na súčasnú dvojročnú zmluvu. RegioJet avizoval, že sa tiež do výberového konania zapojí a na túto trať by sa chcel v budúcnosti vrátiť.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Naspäť na 2020

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.