Tunel Višňové sa nepodarí sprejazdniť v pôvodne avizovanom t

Moderátor: Moderátori

Tunel Višňové sa nepodarí sprejazdniť v pôvodne avizovanom t

Odoslaťod DrX » 13. Dec 2021 17:14

Tunel Višňové sa nepodarí sprejazdniť v pôvodne avizovanom termíne

V tuneli je aktuálne dokončených 170 nových klenieb.

TASR
Tlačová agentúra
Práce na tuneli Višňové, október 2021.
Práce na tuneli Višňové, október 2021. (Zdroj: visnovebude.sk)
Písmo:A-|A+
diskusia (8)
[ Nechajte si posielať Výber článkov z MY Žilina na e-mail.
Aktivujte si odber jedným klikom. ]
Tunel Višňové - október 2021 (11 fotografií)

VIŠŇOVÉ. Diaľničný tunel Višňové pri Žiline sa nepodarí sprejazdniť v pôvodne avizovanom termíne, teda do konca roka 2023.

Dôvodom sú zistenia z detailnej diagnostiky stavby tunela, ktorá preukázala, že je nutné urobiť opravné práce vo veľkom rozsahu.

Podľa predsedu predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti Juraja Tlapu by bolo nekorektné sa po zistení závažných defektov zaviazať, že bude stavba sprejazdnená v termíne.

"Nevidím to reálne. Netrúfam si povedať, kedy bude stavba sprejazdnená, bude tam určite posun," uviedol na pondelňajšej on-line tlačovej konferencii Tlapa.

Zhotoviteľ úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala, spoločnosť Skanska SK, aktuálne ešte nevie vyhodnotiť, koľko opravy budú stáť.

Zástupcovia zhotoviteľa informovali, že pracujú na aktualizácii harmonogramu s diaľničnou spoločnosťou a posudzujú možnosti akcelerácie prác.
Prečítajte si tiež Do žilinskej kafilérie smeruje 25-tisíc ošípaných. Pre africký mor likvidujú dánsku farmu Čítajte

Detailná diagnostika sa podľa zhotoviteľa týkala troch oblastí - primárneho ostenia, sekundárneho ostenia tunela a drenážneho potrubia na odvod horninovej vody.

"Čo sa týka primárneho ostenia tunela, je potrebné vykonať dokončovacie práce vo veľkom rozsahu. Pri sekundárnom ostení je absolútne nutné nové statické posúdenie klenieb. Je tam veľký nárast ostatných chýb, nachádzame tam trhliny, hniezda a povrchové chyby, presvitajúcu výstuž. Drenážne potrubie na odvod horninovej vody má enormný počet jednotlivých chýb, vo veľkej časti má obmedzenú alebo žiadnu funkčnosť," konkretizovala Magdaléna Dobišová zo spoločnosti Skanska SK s tým, že je nutné vybudovať doplnkový systém na odvedenie horninovej vody.

Ako doplnila, sedem mesiacov od prebratia staveniska pracuje denne nepretržite na stavbe 300 až 400 pracovníkov a od 60 do 80 veľkých mechanizmov. Rozostavaných je 27 nových mostných pilierov.

"Budujú sa zemné telesá, kanalizácie, intenzívne sa pracuje na projektovej dokumentácii. Projektové a stavebné práce napredujú v súlade s harmonogramom," skonštatovala.

V tuneli je aktuálne dokončených 170 nových klenieb v požadovanej kvalite.

"Zhotovujeme celkovo 478 klenieb, spolu je v tuneli 1257 klenieb. Práce v tuneli sú rozvinuté po celej dĺžke oboch tunelových rúr," uviedla Dobišová. Spresnila, že sa pracuje v priečnych prepojeniach a v odvodňovacej štôlni.

NDS podpísala v apríli zmluvu so spoločnosťou Skanska, ktorá je novým zhotoviteľom úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala. Zmluvná cena na dokončenie 13,5-kilometrového úseku D1 vrátane 7,5 kilometra dlhého tunela Višňové je 255 miliónov eur.

Čítajte viac: https://myzilina.sme.sk/c/22802792/doko ... ml?ref=trz
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2021

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.