I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod michaelse » 07. Jún 2018 15:59

no mas pravdu je to prilis optimisticke ten rok 2025 ale tunel nebude nikdy a rekonstrukcia je pravdepodobnejsia

inak obec jablonica nedavno dostala vyjadrenie z SSC ze obchvat je neopodstatneny nakolko tam su vraj nizke intenzity

noo to je aj tak jedno teda aspon v senici, tam sa tak ci tak eia bude robit nanovo
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod aquila » 07. Jún 2018 18:37

Takze v jablonici su nizke intenzity aj na prelozku jednotky, pritom je to bodova zavada, polmiliardy na kysuce pre 2 tisocove intenzity su v pohode. Des tato krajina.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod aquila » 17. Dec 2019 11:52

toto mi pripada absurdne, ze I/51 je v zlom stave, tak ju preventivne nebudeme ani odhrnat ...

viewtopic.php?f=35&t=24581
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod Miro » 17. Dec 2019 13:12

Ja som to pochopil tak, že sa tá cesta ani nedá odhŕňať. Asi sú tam také nerovnosti, že by im poškodzovali pluhy.

Ale máš pravdu, absurdné to je.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod aquila » 17. Dec 2019 14:05

ano mas recht, nenapisal som to uplne spravne. myslel som to ako si aj ty napisal. proste na viacerych dlhych usekoch su uz aj podla definicie tazke poruchy vozovky. tie vyjazdene kolaje su miestami sialene. a to dokonca uz aj na usekoch, kde este stale su tabulky, ze boli zrekonstruovane z eurofondov ..

na to ako je to vytazeny tah (v podstate jedna z najvytazenejsich jedniciek, kde ani nehrozi, ze bude coskoro co i len nejaky obchvat, nieto dialnica), tak to je absurdne ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod metelesku.blesku » 18. Dec 2019 00:01

absurdné je taktiež to, že aj primitívne výmeny obrusnej vrstvy asfaltu musíme označovať tabuľkami s vďakou eurofondom namiesto toho, aby z tých peňazí rovno opravovali aj podložie, keď už nie sú schopní urobiť ani jeden poriadny obchvat.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod michaelse » 20. Dec 2019 16:16

tak uz to neplati bude sa odhrnat sneh :-D ,narychlo frezovali kolaje :-D ale len tak jemne po povrchu lebo tam sa asfalt vacsinou nedaval novy a asi 8 rokov tam bola prax ze vzdy pred zimou sa asfalt zbrusi aby tam neboli take kolaje avymol jeden vedla druheho, je az fascinujuce ze aka tam musela byt hrubka ked na niektorych miestach 8 rokov frezovali a stale bolo co frezovat a nepolozli novy koberec, ja som to nikde inde nevidel podobnu prax ze sa take dlhe roky frezuje asfalt ale nepolozi novy

ale evidentne uz nieje co frezovat lebo len jemne po popovrchu kolaje zbrusili , v nedelu pozrem jablonici a bielu horu tam vraj tiez cosi nudzove vystrajali

toto vsetko sa malo opravovat v 3. stvrt roku 2019,bolo verejne obstaravanie ale aj napriek tomu ze boli upozornovany na to ze ak neupravia podmienky obstaravania tak ze im to UVO bude nutene zrusit a aj sa tak stalo myslim v novembri, a peniaze sa presunu na doslova predvolebne asfaltovacky v juznych okresoch,doslova sa priamo minister dopravy vyjadril ze do volieb sa nove verejne obstaravanie nestihne a peniaze sa presunu na ine opravy,a dokonca som sa nedopratral ci chystaju nove verejne obstaravanie aby sa aspon po zime mohlo opravovat,jednoducho ersek to zahral uzasne, aby preniesol peniaze na opravy z okresov kde nema volicsku zakladnu tam kde volicsku zakladnu most-hid ma a uz aj v nitre sa nejaky tender uzavrel a ma sa nieco uzavret na juhu trnavskeho kraja

takze biela hora namiesto z eurofondov co sa mala trocha komplexnejsie opravovat ,hlavne zosuvne miesta, a nakoniec opravili iba jedno miesto kde uz zosuv zacal a uz vazne hrozilo zosunutie svahu kazdym dnom a to narychlo ale z penazi ssc namiesto eurofondo a potom sa uz zmohli len na zbrusenie kolaji a to len trocha povrchovo,v senici sa mala robit pri tescu renovacia kruhaca, zvacsenie jeho priemeru a betonova vozovka, hlbkove vyfrezovanie vozovky a novy koberec odolnejsich parametrov od toho kruhaca po svetelnu krizovatku a nebude sa robit nic lebo volby su asi len na juhu
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 13. Mar 2022 12:08

Hodnota za peniaze projektu I/51, I/61 Hranica SR/ČR – Holíč – Senica – Trnava – Hrnčiarovce nad Parnou, február 2022

https://www.mfsr.sk/files/archiv/10/hod ... 220217.pdf

Z uvedeného vyplýva viac negatív, než pozitív. Ak sa niečo postaví do 2028, tak to bude časť obchvatu Holíča. Potom možno po tomto roku obchvat Senice. Nič iné sa neplánuje postaviť. Štúdia uskutočniteľnosti je navyše zastaralá.

Udivilo ma, že po ceste prechádza len 6 až 12 tisíc vozidiel. Neviem, či sú to seriózne údaje.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod aquila » 13. Mar 2022 22:47

tie udaju nie su uplne ustrelene, tam je len dost vysoky podiel nakladnej dopravy, co aj uvadzaju.

je tam vidno aj nieco pozitivne na tej studii, a to spojenie obchvatov trstina a binoviec

aj ked v UHP zabudli, ze obchvat trstina sa realne neda robit bez bud dalsieho mostu cez zeleznicu, alebo rovno tunela biela hora
a to je ozaj vo hviezdach, aj ked ten vrcholovy tunel by mohol byt lacnejsi ako 152,9 mio euro...

9813

resp tu je to vidno

9812

dalej prerobenie vsetkych dokumentov na spojenie tych obchvatov posuva spojeny obchvat do uplneho stratena, kym samotny obchvat binoviec by mozno siel az bez toho.. a v trsti

dalej neviem preco tam stale spominaju rozsirenie cesty, kedze vacsina useku cesty je v parametroch polprofilu RK 11,5/80/100, miestami aj sirsie. tam su ozaj problmaticke bodove zavady prechodu cez dediny.

divim sa, ze sa tam ani neuvazuje aspon vyhladovo aj s radosovcami.

kazdopadne je tu zase raz obrovska skoda, ze SSC na to dlabe, aj projekty, ktore ako tak boli pripravane maju prepadnut EIA, o nejakych dalsich krokoch je aj skoda hovorit.

uz sme tu spominali, ze kriticka je jablonica, kde bude musiet SSC aj tak postavit novy most v dedine, pricom by bolo logicke daleko lepsie, keby bol uz davno postaveny obchvat, ktory sa realne mal zacat stavat este za komunistov. vsak doteraz je tam sikana pred jablonicou smerom od senice ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod michaelse » 16. Mar 2022 09:26

UHP k obchvatuJablonice povedalo ze na zaklade studie realizovateknosti povazujeme obchvat Jablonice za spolocensky a financne nenavratny, navrhuju prestavanie mosta na dvojpruhovy a to ma stacit

Obchvat Senice nebude stat ani do 2035, priprava EIA je zastavena 4 roky a UHP ziada po 4 rokoch platnosti studie realizovatelnosti urobit novu
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod jarino » 16. Mar 2022 09:41

Tá štúdia realizovateľnosti je pamflet...
Narážame na to, že v minulosti sa tieto štúdie považovali iba za formalitku a nutnosť v jednom.
Je zaujímavé, že až teraz po x rokoch SSC predložila túto CBA na hodnotenie. To asi naznačuje, aká je to priorita.

Obchvat Jablonice nie je vôbec pripravený. Nič zásadné sa nepripravovalo pred CBA a ani po nej. SSC tak rozhodla na základe tejto CBA snáď ešte predtým, ako vzniklo ÚHP.
Na základe tej štúdie sa nedá povedať nič.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 22. Mar 2022 13:59

michaelse napísal:UHP k obchvatuJablonice povedalo ze na zaklade studie realizovateknosti povazujeme obchvat Jablonice za spolocensky a financne nenavratny, navrhuju prestavanie mosta na dvojpruhovy a to ma stacit
Obchvat Senice nebude stat ani do 2035, priprava EIA je zastavena 4 roky a UHP ziada po 4 rokoch platnosti studie realizovatelnosti urobit novu
K mostu v Jablonici len toľko: SSC realizuje výkup pozemkov pre nový most. Má sa rozšíriť alebo postaviť nový most, tlačí na to kraj (Viskupič, OĽANO), ten istý kraj zabezpečil opravu zdemolovaných dlhých úsekov na tejto ceste. Cez to politické tlačenie, čo musíme len oceniť. Most sa má pripraviť v tomto a ďalšom roku sa má tendrovať. Inak len pre zaujímavosť: jeho stav už nie je najlepší. Znížili na ňom aj maximálnu hmotnosť aj na nápravu. Oprava vozovky na ňom by mala znížiť otrasy, vibrácie a predĺžiť životnosť o tie posledné roky, než príde k jeho výmene, ale nikde ho v dokumentoch na výmenu nevidno. Ak bude odstavený ešte aj tento 1 pruhový most, kde sa tvoria kolóny z tohto dôvodu, tak obchádzka prakticky vedie až cez D2, čo aj bola trasa, keď sa most opravoval. Iba osobné autá mohli použiť alternatívu dlhšiu o 5 km. Je to žalostné. Vedľa mostu visí transparent ako Jablonica čaká 30 rokov na obchvat.
Ale aby sa tu nedokázal postaviť ďalší obchvat na sever od Trnavy je na smiech. Prejazd cez tie dediny je aspoň plynulý, hoci často sa ide 40, reálne 40. Prejazd Senicou je zdržanie 15 minút na 3 kilometroch. Prejazd Holíčom ďalších 10 minút, pretože v poslednej sa tie kolóny predlžujú.
U obchvatu Senice je markantné to vyjadrovanie, kedy sa prehadzujú termíny raz sa povie, že sa zakopne do zeme 2024-2025 a inokedy, že pred 2028 sa určite nezakopne. Mal dávno stáť.
Holíč plánuje megalomanskú dopravnú investíciu, má tam byť najväčšie prekladisko kontajnerov na kamióny a nemá obchvat. Stav je taký že MH aj MF sú za, MK je proti a MŽP sa myslím ešte čaká na vyjadrenie. To mesto dopravne padne. Za výstavbu obchvatu oboch týchto miest sa myslím už spojil región, ale nejak sa to v skutočnosti neposúva dopredu. Zastupiteľstvo v Senici pritom rezervuje rozsiahle pozemky pre trasu a vyplynulo, že ani nevedia úplne naisto kadiaľ naozaj pôjde, v ponímaní 200 metrov to netušia. Dodnes nie je úplne zrejmé ani to kde sa obchvat napojí na 1/51, pretože sa z oboch strán mesto zväčšuje, z jednej strany obchodná zóny a z druhej priemyselný park, už aj tá nová investícia, o ktorej napíšem nižšie.
Radošovce a obchvat, tam je problém, že niet kadiaľ. Samotné Radošovce ležia mimo hlavnú cestu. Tam je problematickým len ten centrálny uzol, ktorý spája hlavnú časť obce s vedľajšou (Vieska) a obidve časti potom stúpajú do terénu, čiže hlavná cesta ide v jame na rovine, ale obec v jame neleží. Obchádzať Radošovce si potom žiada veľké peniaze. Priestorovo sa nedoporučilo prestavať križovatku na KO. Ale Radošovce nie sú brzdou na trase, pokiaľ ide o hlavnú cestu. Občas je zdržanie z tých vedľajších pri spojení oboch častí prejsť cez hlavnú. To je dôvod, pre ktorý sa vrátila naspäť aj maximálka na 50. Radošovce, len aby sme dodali fakt 21. storočia: až v tomto roku stavajú vodovod. Tá obec nemala a nemá dodnes funkčný vodovod. Oni o obchvate nesnívajú.
Osobne som sklamaný z výsledku hodnotenia tohto ťahu. Ak by sme sa vrátili do obdobia ex maďarského ministra, hovoril jasne, že uprednostnené budú tie cesty 1. triedy, ktoré nemajú ako paralelnú diaľnicu ani výhľadovo, ale opak je pravdou, pre 1/51 to zjavne neplatí. Pritom Senica dostane teraz (už sa stavia) investíciu za 120 mil eur na tepelné čerpadlá, budúcnosť energetického konceptu EU. Tiež to nebude asi uľahčovat dopravu v meste. No nedali si podmienku ako zlepšenie dopravy v regióne, takže smola.
SSC nemá na to, aby posúdila celé cestné ťahy, svedčia o tom aj iné zo severnej časti stredného a južnej časti stredného Slovenska a tento ťah s hodnotením nesklamal. Ako ste uviedli niektorí, je to nič nevypovedajúce hodnotenie.
A ak by aj UHP chcel, aby sa tu stavalo niekde niečo, tak nemôže, lebo SSC to nemá pripravené.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 17. Máj 2022 11:39

Pokračovanie rekonštrukcií ciest. Vlani sa toho urobilo veľa od Holíča po Bielu Horu, prakticky všetko zdemolované bolo opravené. Teraz sa pokračuje na južnom okraji horského priechodu, tvoria sa tam kolóny. A potom o niečo ďalej. V tomto prípade už je to ale okres Trnava:

Veľkoplošné opravy ciest I.triedy v správe SSC,časť I - Cesta I/51 Biela Hora
Skanska
Celková čiastka: 1 061 221,52 €

https://www.crz.gov.sk/zmluva/6396509/
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod aquila » 17. Máj 2022 14:51

ono by bolo uz dobre zacat s reko ciest aj pred holicom, aj ked niektore boli zrekonsturovane a dost velke usky ciest su podla mna uz s kolajami aj od trstina smerom do TT ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 17. Máj 2022 16:19

Tak to je fakt. Vidieť, že to poznáš. :) Za sucha to neprekáža, ale keď naprší, tak je fakt, že od Trnavy ďalej na sever je to s koľajami. Tieto úseky nie sú zdemolované ako tie, ktoré sa robili doteraz, to si dovolím tvrdiť, že tá Biela Hora je posledný takýto, ale tie koľaje sú fakt neskutočné. Rozprával som sa s inžiniermi - cestármi a bolo mi povedané, že tu sa môže urobiť tiež výmena na viac vrstiev, ale od Bielej Hory až po Trnavu je slabé podložie. Že sa tam nenavozilo až toľko kameňa a pritom je tam už iná geológia. Vychádzalo sa v minulosti z toho, že od Trstína existuje viac alternatív pre cestovanie aj pre nákladné autá a čím viac na juh (Trnava), tak tým viac možností ako keby, takže sa tu nekládol až taký dôraz. Pritom v Trstíne je zrovna najväčší kameňolom široko ďaleko, ďalší celkom známy je v Bukovej a na dosah týchto ciest je cementáreň Rohožník, takže je tu zvýšený pohyb ťažkých vozidiel, k tomu pre potreby vojenských území ťažkotonážne prepravy iných vozidiel a všetko v kruhu 50 km. Takže tu na tieto úseky od Bielej Hory po Trstín, ďalej Boleráz až Trnava by sa malo ísť do väčšej hĺbky, aby tie úseky vydržali podobne dlho. Na druhú stranu, nemal by byť problém so stavebným materiálom na tie cesty. (už len logika sedliaka) No ale tým pádom, aj keby sa tu spravili takéto doterajšie vozovkové rekonštrukcie, tak za 7-10 rokov sú zase vyjazdené koľaje. Teraz majú tie nové opravené úseky na Záhorí 1 rok a sú ako nové. Majú podľa zmlúv záruku 5 rokov. To je vidno aj voľným okom, ale to aj bola kvalitná práca (Skanska) alebo MBM (asi?, v Senici). A vydržia hádam viac. To sa necháme prekvapiť.

Neviem ale čo je na tom až tak pravdy, že by ten "sever I/51" bol na tom lepšie, pretože ako hovoríš od hraníc cez Holíč až po jeho výjazd to nie je o moc lepšie. A vyjazdené koľaje sú aj v časti Lopašov až Senica a ten sa robil pred asi 10 rokmi za myslím ministra dopravy Figeľa. Bol eurokomisár a vie, akú agendu rieši EU a viem, že presunul financie z rýchlociest do opráv jedničiek. Než postaviť pár kilometrov tak pár sto jedničiek opravil. A momentálne najhoršie sú práve tie úseky okolo Holíča a asi 3 km severne od SE až po mesto SE, respektíve tesne pred ňu, kde začína nový vlani rekonštruovaný úsek. A aj to, čuduj sa svet, v samotnom meste sa vynechal pás pri čerpačke OMV, kde ani len nenaviezli novú vrstvu štrku, ktorý tam je, lebo že to je iný pozemok (asi tej čerpačky), čím ale tam stojace nákladné autá spôsobujú ulamovanie nového ... také slovenské.

Úsek Lopašov - Senica sa robil rovnako keď sa robil úsek Senica - Jablonica (Nový Dvor). To druheje zaujímavé, že sme dávali požiadavku na spevnenie križovatky (odbočka na Hlboké, na VTSÚ a na pieskovňu) a spravilo sa to. To sa dá voľným okom pozorovať, že samotný priestor križovatky aj keď je tu veľká frekvencia nákladných áut, ktoré tu spomaľujú vytáčajú sa a tým viac ničia povrch, tak ten povrch je tu fajn, ale hneď za križovatkou do malého stúpania je to už niekoľkokrát opravované (v opačnom smere je klesanie a tam problém samozrejme nie je, fyzika) ALE ďalej u chovu ošípaných kde je pohyb pár nákladných áut denne je celý asi 600 m úsek už viditeľne deformovaný. Tým chcem povedať, že tie rekonštrukcie sú evidentne robené aj v rámci tých úsekov v rozličnom prevedení. A teda Senica až Jablonica koľaje nemá, ale Senica až Lopašov ich má. (zase v samotnom Lopašove odbočka Oreské, kde máme stavbu ochrany, rezervoár ala polder a v Lopašove je vidieť voľným okom veľká vyjazdená koľaj) A má ich rovnaké ako tie úseky od Bielej Hory po Trnavu, takže ani tvrdenia cestárov nie sú úplne ... - neodpovedajú skutočnému stavu. A to je určite viac áut od Senica po Trnavu než od Senice po Holíč. Ide určite aj o to aká firma aké stroje aké asfalty, a aké zadania.

Také reko aké sa robia občas v Slovinsku, často v Maďarsku atď. že sa ide do hĺbky sa určite na Slovensku robiť nebudú. Takže ak tam nestačí len vymeniť vrchné vrstvy, ktoré sa menia teraz tam, kde je to popraskané, ulámané, celé už sfrézované a už nie je čo frézovať, tak toto sa tým nevyrieši a asi k tomu teraz pristupujú takto. Aj keď určite aj nové vrstvy by to zrovnali, ale otázka je na ako dlho. Opraviť chcú 700km zo zlých 1500, takže osobne som rád, že robia najprv tie úplne zničené a tie ako tak dobré vynechávajú. Že vynechali aj tie úseky pri Holíči a Lopašove a spravili Radošovce, Senicu, Bielu Horu. Možno urobia aj niečo po Trnavu.

Blbé je, že momentálne robia I/51 a zároveň robia reko na železnici. Čítal som na FB, že sa to robí naraz. Jeden štát a naraz vyklobuje všetky možnosti prepojenia. (na železnici sa presadá do náhradnej bus dopravy a tá stojí na Bielej Hore, takže úžas cestovanie). Vraj EU presadá na pojem MOBILITA, tak takto presne nie. :D

Keď sme u Holíča, tak tam sa bude musieť robiť viac vecí. Tam sa má zdvihnúť most nad železnicou, pre tento dôvod stále nie je elektrifikácia trate Holíč Skalica, preto len motorové vláčiky tam jazdia. V tejto súvislosti se bude musieť ale urobiť veľká reko nadjazdu nad traťou v rámci I/51. Doteraz sa robili hraničné mosty: aj hraničný nad Moravou, aj predtým mosty. Ale nie tento v Holíči. Hlavná trasa štátu a takmer nepoužiteľné cesty pre nákladnú dopravu. Zase, aby som bol férový, tak Hodonín je na tom podobne, tiež im chýba obchvat, ale aspoň spravili širší prieťah a odklonili premávku z centra. A obchvat plánujú bratia v ČR za 6 rokov. (ako aj pre Senicu :D )

V Holíči sa pripravuje 1/4 obchvatu. (tak nejak to je, 2 etapy a každá na 2 časti no a jedna sa pripravuje). Tam je to ozaj zúfalé, je to malé mesto, ale na jednej križovatke sa stretávajú I/2 s I/51 a hlavným ťahom na okresnú SI, si nespomeniem číslo. Na jedinom kruhovom objazde. A tesne u neho je z jednej strany centrum a z druhej akože autobusová stanica (Holíč ich má viac). Plánuje sa tam stavať kapacitné prekladisko, ale stopli to MK a MŽP. To už by úplne dopravne padlo. Ale zase Holíč to je dopravné zdržanie 10 minút, to nie je kritické. Ono by bolo fajn, keby sa ale stále staval na každých 100 km aspoň 1 obchvat a stále plynule 1. A nie, že sa postavil v etapách obchvat Trnavy (boli to etapy, to si pamätám) a odvtedy sa nestavia smer ČR nič. Vlastne sa sotva rekonštruuje, to je tá bieda Slovenska. Okresy MA, SE, SI absorbovali hromadu priemyslu a firiem a služieb, ale štát to dopravne nerieši ani neopravuje čo by mal.

Ja ešte čakám, kedy naozaj vymenia-rozšíria most v Jablonici. V 21. storočí na hlavnej ceste je jednopruhový most! A ani ten nie je v najlepšom stave, má zhoršený stupeň v diagnostike. Vraj už vykupujú pozemky a plánujú tendrovať ... pred Jablonicou je dobré, že cestu fyzicky rozšírili. To boli tiež naše pripomienky ešte z 2014 ( :D ), tak sa konečne zapracovalo. Pri Kútoch sa to nezapracovalo, tam je to len optického charakteru dosypané. To je totiž časovo pomaly toľko čo ten Holíč, keď je špička. Pretože ten most je priamo pred-po kopcom, ako sa to vezme :D a celá nákladná doprava tam pred stúpaním zastaví a aj tak sotva prejdú a už je oproti vozidlo. Oproti z klesania je maximálka 30 (!), ktorú nikto nedodržiava (aj keď tam merajú dosť často) a tým pádom každý doletí na most, kde prechádza vozidlo a musí zastaviť. Pred asi 2 mesiacmi tam bola čelná zrážka nákladného auta ktoré zostalo nepojazdné. Obchádzková trasa je potom vedená buď cez Bukovú alebo Osuské, ani jedno nestojí za nič a hlavne to demoluje cesty ... tá I/51 nie je ani tak preplnená (okrem špičiek), ale je na nej vysoký podiel nákladnej dopravy. Takže obchvaty, mosty, to by mala byť priorita. Pre mesto Senica sa robí už 2. EIA a 2. štúdie, lebo 1. prepadli. Tým chcem povedať, že aj keby zajtra boli peniaze, tak sa nemôže stavať.

Ja radšej niekedy (podľa cieľa) ani nejdem po tejto osi, radšej prejdem cez lesy do MA a idem po týchto trasách S-J. Či D2 (radšej, než smer TT a potom stará senecká alebo D1) ak idem do BA alebo aj regionálne komunikácie ak chcem byť na severnom Záhorí. Sú síce užšie, ale keďže tam nejazdia nákladné autá alebo minimum a sú rovnejšie, pretože terén a sú tam dlhé rovné úseky, tak je to často lepšia a priaznivejšia alternatíva, aj keď najazdím o 10-15 km navyše, tak časovo získam. Viem, že nie sme Nemecko, to by už I/51 a aj väčšina jednočiek dávno boli 2+1 alebo aj 4 pruhy, také regionálne s kruhovými objazdami, ale jazda by bola plynulá, obzvlášť na rovine, kde nie sú kopce. To len tu to nejde, ani Záhorie ani Nitriansko ani juh.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 23. Jún 2022 21:12

Bol opravený úsek od obce Jablonica po Bielu Horu a bol opravený aj úsek od okresu Trnava na Bielej Hore po obec Trstín. Takže sa to pekne posunulo, je to súvislé od časti pred Jablonicou až po Trstín. Od mesta Holíč po mesto Senica je to porobené tiež, i keď na úsekoch, ktoré sa robili pred 10 rokmi, tak sa lokálne vyskytujú trhliny a nerovnosti, ale trhliny boli aj tento rok znovu zaliate špeciálnou metódou.
Trstín samotný až po križovatku na Smolenice/Modru by to chcelo opraviť, sú tam neskutočne vyjazdené koľaje. (v dosahu výjazd kameňolomu)
Potom až po Trnavu je tá cesta obstojná, ale to sú tiež úseky porobené asi 10 rokov dozadu. Občas tam sú tiež vyjazdené koľaje. V obci Boleráz je to rozbitejšie, ale nie je to taká katastrofa ako to bývalo kedysi.
I/51 v úseku Trnava - Holíč bola aj nepísaná priorita TT VÚC ako základné napojenie Záhoria na Trnavu. Takže určite si to niekde župa pretlačila, aby sa tu vlastne opravilo všetko. Za 2 roky solídny výkon.
Nižšie sa opravovali tiež dlhé úseky, takže táto cesta si s týmto balíkom na veľkoplošné opravy zásadne polepšila. :)

Stavby: možno časť obchvatu Holíča (1/4 sa pripravuje viac do skutočnej prípravy, ale výstavba?), obchvat Senice je v plienkach príprav, tam sa pred 2025 nemôže zakopnúť aj keď by si to želal celý región, ktorý spísal petíciu a dopravné a priemyselné firmy ... most v Jablonici sa má realizovať, ale pred 2024 sa to nestane, takže naďalej jazda jedným pruhom a kolónami deň čo deň, tunel Biela Hora - nie sme v Nórsku. Ale vie sa, že by mal mať asi 1 km. Ďalej je zbytočné písať, lebo obchvaty obcí až po Trnavu nie sú dobre pripravené čo sa týka trasy. Obchvat Trnavy, ktorým to ukončím, tam by sa mala robiť jedna OK ako prestavba dnešného stavu. Inak ten obchvat je čo sa povrchu týka teda nič moc na to že tiež má asi 10 rokov a je to novostavba ... preto sa treba tešiť dobrým stavom tej cesty. :D
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod aquila » 07. Júl 2022 08:44

dam to aj sem, z oficialnej odpovede ministerstva, by ma zaujimalo, ze ci sa DP ozaj podarilo v tom marci dodat, ale bude uspech ak bude stavebko do konca roka na obchvat Holica

Územné rozhodnutie: vydané dňa 01. 12. 2008 / právoplatné dňa 09. 06. 2009, platnosť predĺžená do 09. 06. 2024, rozhodnutie o predĺžení platnosti ÚR vydané dňa 04. 05. 2021.
Prebieha aktualizácia DSP (dokumentácia pre stavebné povolenie), plán dodania 03/2022.
Prebieha aj majetkovoprávne vysporiadanie, plán ukončenia 12/2021:
• trvalý záber vybavený na 100 %
• dočasný záber vybavený na 95 %

Plánovaný termín získania stavebného povolenia 09/2022.

Vypracovanie DP (dokumentácia pre ponuku pre účely vyhlásenia VO) 11/2022.
Vyhlásenie VO a následne realizácia projektu 2023-2025, z toho lehota výstavby 24 mesiacov.
Výdavky investované na prípravu stavby k dnešnému dňu 1,04 mil. EUR.

Financovanie:
Projekt je zaradený v zásobníku národných projektov OPII 2014 – 2020, čo znamená, že investičné výdavky na stavbu môžu byť hradené z Prioritnej osi č.6 : Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE).
Výdavky, ktoré vzniknú po 31. 12. 2023, bude mať SSC možnosť čerpať z programového obdobia 2021-2027 v rámci Operačného programu Slovensko.

Predpokladaná hodnota stavebných prác je cca 14 mil. EUR s DPH.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 07. Júl 2022 16:46

Ale to sa bavíme len o časti obchvatu, že? (má 2 etapy a každá 2 časti). Muselo by sa všetko podariť riadne vyhlásiť a vybrať víťaz. Nevidím reálne, aby sa do konca 2023 všetko stihlo aj s nejakým zakopnutím do zeme, aby bolo za čo tie fondy minúť v tejto tak životne dôležitej spojnici I/51 a I/2. Z uvedenej odpovede vyplýva, že z 3 rokov počítajú s 1 na proces VO. :D Ale fandím tomu ...
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod aquila » 08. Júl 2022 18:02

to je vlastne len vychodna cast. spajajuca I/51 a II/426 na skalicu. aj ked ten kusok juzneho obchvat co je spojka I/2 a I/51 az taka kriticka nie je, ale potesila by aj ta ;)

na katasterporale je uz presne vidno kadial to pojde
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 08. Júl 2022 22:03

Ten obchvat mohol byť postavený už skôr, keď sa stavala preložka II/426 v Skalici. Lenže si vtedyvraj pre trasu postavil hlavu susedný Kátov a boli tam potom problémy. Dnes sa aj tak musel prispôsobiť, ibaže sa posunula realizácia o 2 dekády a aj to bude postavených menej v jednom záťahu, než malo byť.

Je jasné, že Holíč aj keď je veľkostne malé mesto, tak je to hlavný ťah Česko - Trnava, zároveň hlavný ťah na Bratislavu a zároveň síce vedľajšia cesta ale napojenie na okresné mesto. Samotný Holíč potom trpí tým, že najväčšie firmy ležia v dosť zlej napojenosti, zase treba preliezť cez hlavné cesty, aby sa dalo dostať do ex konopných závodov, dnes tam sídli automotive firma s 1200 zamestnancami a vedľa je rakúsky majiteľ spracovania kovov ... a zase hromada ľudí aj z priľahlej moravy z hodonína jednak cestuje sem a jednak na tú Skalicu, kde je tých prac. príležitostí široko ďaleko najviac. K tomu tranzit vyplývajúci z tej polohy. Obchvat dnes pretína podstatné územie, takže SSC dlho riešila len pozemky. SSC funguje na báze, máme peniaze a tak vykupujú aj celé roky, lebo oni nemajú systém práce že vykúpia za rok, lebo majú pridelené peniaze na akciu a tých majú more. Holíč by potreboval 3/4 okruh.
A to ešte nemá toto mesto jednu centrálnu bus stanicu. Majú ich v 3 lokalitách. A blokujú tým aj premávku, lebo sú len popri tých hlavných ťahoch. Potom taká klasika, v dôležitej križovatke na severe je Lidl, smer Bratislava zase Billa a to sú hlavné obchody Holíča. Väčšie sú len v Skalici alebo Senici, s čím súvisia úrady, takže ľudia dosť cestujú.
Inak Holíč má pre štát strategickejší význam, než má Skalica z pohľadu časti MVSR. Už len centrálny HaZZ je v Holíči, nie v Skalici, je to dané práve tou lepšou dopravnou nadradenosťou; vlak, letisko. Finančne toto dvoj-mestie prispieva štátu na daniach pekné peniaze, ktoré sa sem nedávajú naspäť. Za obchvat Holíča a Senice sa spisovali petície regiónov a nič z toho, lebo to takto nefunguje. Samozrejme, zbytok je v okresnom meste. Tam hasičov kompenzuje najväčšia firma v regióne, ktorá ich má.
Inak, pre zaostalosť trate, sa tu stále jazdí motorákami. Nedá sa tu natiahnuť trakčné vedenie. Zaostalosť by sa dala vyriešiť, ale v trase stojí mostný objekt, ktorý nejde za lacné prestavať. Jedna z mála lokalít motoráčikov, a pomerne využívaných. Bohužiaľ teda pretína trať vstup do priemyselného areálu v Holíči aj Skalici a nie je rok, aby tam vlak nezrazil osobák ...
Hodonínsko sem cestuje za prácou autami; a cestuje, pretože Hodonín je zapadlá diera ČR. Stovky ľudí z ČR pracujú aj v Holíči aj v Skalici.
Tá Skalica disponuje preložkou, takže sa napojila priemyselná zóna na ťah na Holíč a je nový priechod na Sudoměřice, širší význam má mať úprava II/426 napojená na I/51, ale blokuje to práve chýbajúci obchvat. Toto je celkový problém, že okolie mesta Holíč je pomerne obstavané tými závodmi, traťou, bývalým kúpaliskom, cintorínom, kopcovitým sídliskom. A komplikovanosť viacerých hlavných ciest, kde aj vedľajšia má význam ako keby bola hlavná nepridáva na tomto riešení.
Poteší všetko. :) Oproti dnešnej nule ...
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod metelesku.blesku » 14. Júl 2022 13:21

Neviem, či sa mi to len marí, ale niekde som kedysi videl nakreslené pokračovanie obchvatu medzi II/426 a I/51 severozápadom popri železničnej trati.

Bolo to vôbec niekedy aktuálne, resp. je, keďže práve priamy prejazd po I/51 využíva najviac tranzitu NAD.

Teda, mne to je jedno, ja chcem (chcem Chcem CHCEM) prepojiť I/2 s II/426. Ostatné ma nezaujíma :D
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 15. Júl 2022 11:55

Toto je časť, o ktorej vyššie písal aquila: https://www.ssc.sk/files/documents/vere ... loha_2.pdf . Teda spojnica I/51 a II/426, časť obchvatu pre I/51.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Júl 2022 16:26

Áno to viem. Moja poznámka smerovala k pokračovaniu toho obchvatu od Kátova, t.j. od II/426 popri železničnej trati späť k I/51.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod badger-FB » 15. Júl 2022 20:33

Tak potom máš na mysli trasu, ktorú má územko TTSK: https://www.enviroportal.sk/eia/dokumen ... d66b6510e9 tam to ani nemá moc kadiaľ inokadiaľ ísť, iba pri trati.

Obrázok
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Júl 2022 21:08

Jj, to bude ono. Dík. Väčšinu parciel tam má tak či tak SR, takže by to ani nemusel byť do budúcna problém, keby chceli dobudovať 3/4 obchvat aj týmto smerom a zakázať NAD prejazd mestom.
Keby navyše bola spojená výstavba obchvatu so zúžením tej diaľnice krížom cez mesto, čo sa volá Bernolákova ulica, na normálnu 7m cestu s parkovacími zálivmi a stromovou alejou, tak by bol konečne Holíč snáď aj pekné mesto :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.