Cestári začali podopierať náhle uzatvorený most v Seredi (s fotkami)viewtopic.php?f=35&t=26637Most, ktorý rozdelil Sereď nečakaným spôsobom pre všetkých, okrem zainteresovaných, ktorí vedeli v akom stupni most je.
Most, ktorý spustil vyňatie úseku zo spoplatnenia a ktorý zapríčinil, že sa zaviedlo nové pravidlo vynímania pre podobné prípady.
Je v havarijnom stave, ale v prevádzke bude náhradný až v 2025 - nie skôr. Dovtedy ho spevnili, aby chodci po ňom mohli chodiť a pod ním jazdili vlaky.. chodci aj tak chodili, lebo s prepáčením posilniť MHD a tvrdiť, že veď sme urobili čo sa dalo je skutočne nehodné riešenie. To tak do Afriky, kde cena života je 0, kde lode namiesto žeriavov nakladá tisíc robotníkov s košom na hlave a počet odnesených košov je počet žetónov ktoré na konci dňa vymenia za prašule. To vážne niekto skúša také praktiky na ľudí v mestách ako novú prax? A teraz tú ruku na srdce, že koľko mostov je v VI. stupni STS a blíži sa havarijný stav - uzavretie mosta pre dopravu. A o 5-6 rokov sa polovica z nich aj uzatvorí, ale dovtedy sa ešte zníži zaťaženie. Blbé je, že väčšina ľudí to nevidí: cestári natrú horné zábradlia, vymení sa vozovka a koho trápi zospodu ako to vyzerá, ešte často zarastené burinou?
A to práve v tomto meste je podstatný turisticko-edukatívny bod našej histórie. Čo to spôsobuje za komplikácie pre dosť ľudí, ktorí zbytočne dvakrát zaťažia iné cesty, "aby to obišli" z tej správnej strany.. jedna tisícka mostov potrebuje väčšie opravy a pre zabezpečenie bezpečnosti zásobovania až 1600 a ďalších 900 čaká lepšia obhliadka, na ktorú nemáme dosť odborníkov, čiže sa ani nevie v akom stupni sú a keď sa tie obhliadky robia tak preto medziročne prudko ide moc mostov aj o dva stupne dole, čo most to priemerne 102 tisíc (sú aj miliónové a keď sa musia postaviť úplne nové tak moc miliónov - takže než dať 5 tak radšej za to spraviť 50 so stredným poškodením, ale ani toto sa nerobí, to sa sanuje fondami v balíkoch a štát hľadá zdroje na havarijné situácie a ten zbytok pláve v štatistike a v znížení osovej záťaže, max. hmotnosti etc.), takže sme na miliarde aspoň a optimálne dvoch a koľko tam ide? a toto tlačíme pred sebou (PPP hovorilo o 500 mostoch)