aquila: z toho čo viem, tak obchvaty obcí a miest na niektorých hlavných trasách, ktoré potom zrýchľoval Prokopovič, pritom ich podkopával; Jablonica, Šelpice, Bardejov, Senica, vedľajších trasách v dobe, keď ešte SSC zodpovedala aj za vedľajšie cesty, Skalica, Myjava, Hlohovec, Levice, Vráble a v princípe vždy išlo o to, že komunisti niečo pripravovali, samosprávy sa chytili iniciatív, a výsledok bol, že ale viete čo - my budeme u vás robiť nie SZ ale SV obchvat, nie Z ale V, nie najprv JZ ale JV a podobne, čiže išlo všetko do koša. Väčšinou to ale samosprávam pomohlo v tom, že vyhradený koridor ktorý už majetkovo odkúpili, tak ponúkli investorom a vznikli tam postupne nové štvrte pre developerov.
Dnes sa k tomu nikto nemá toto vyťahovať, lebo to s regio- záležitosti a každý len diaľnice, diaľnice a mosty (ale mosty sú v kolapse lebo nie je alternatíva obchvatu). A niekde sa niečo postavilo, ale v skromnom parametri a nie obchvaty, ale preložky, lebo sa dokonca SSC zdalo, že obchvat je zbytočný "v tej dobe", ale bola ochota, že spravme v tej osi ale len preložku. A aj tak si hovorili, že aj tak to tie samosprávy nedajú. A niektoré dali. Dnes v 2023 sa bavíme o tom, že koridory zostali, ale prepadli dávno štúdie, je nová EIA, čiže zase nanovo sa kadečo robí. A prišlo UHP a robili sa širšie posúdenia, ale výsledky sú otrasné, to len zlepili staré materiály, doklepli pár údajov a formulácii a vlastne sa ani stavať nemusí. No a SSC je z obliga, môže veselo tvrdiť "ale my sme chceli už zakopnúť v období do ´30", ale ekonomické opodstatnenie prinieslo vyššiu prioritu v posúdení. Pritom cestami I. triedy prenášame pol záťaže ... stred SR tam nefiguroval a sever takisto nie. Istý úspech zaznamenala Stará Ľubovňa, ale tam to padlo na financovaní a tak sa mesto rozhodlo postaviť si samo asi 1 kilometer aj s krajom. Proste, keď to ináč nejde ... tam sa jednalo o I/68 JV obchvat, ale bolo to odmietnuté v tom pokračovať, tak si mesto vzalo úver 2 mil. eur a za sedem mesiacov ten obchvat postavili:
https://www.youtube.com/watch?v=siaXRn-MY14 namiesto dovtedy 20 ročného čakania na štát.
Lebo takto to jednoducho je: buď sa snaží samospráva alebo sa načaká a aj tak nič.Ale naspäť k Trnave. Od pokuty v júni sme sa dostali až ku korekcii. MDV zasiahlo a vzalo mestu 1/4 mil. eur, čo v týchto časoch určite nie je málo peňazí.
Trnava prišla o časť eurofondov na inteligentné križovatky, podľa poslanca ide o predražený projekthttps://sita.sk/nasadoprava/trnava-pris ... y-projekt/Mesto Trnava prišlo v prípade eurofondového projektu inteligentných križovatiek o 234-tisíc eur z nenávratného finančného príspevku, ktorý má schválený vo výške 935-tisíc eur. Ministerstvo dopravy ako poskytovateľ rozhodlo o korekcii vo výške 25 percent z eurofondového príspevku po finančnej kontrole tohto projektu.
Dôvodom je osem zistených nedostatkov. Na tlačovej besede opozičných klubov Mestského zastupiteľstva v Trnave o tom informoval poslanec Rastislav Mráz.
Trnava už predtým dostala za tento projekt pokutu 5 000 eur od Úradu pre verejné obstarávanie.„Predražený projekt SMART križovatiek, v ktorom súťažila jedna – jediná firma, bude rozpočet mesta stáť 3 milióny 134-tisíc eur, zatiaľ čo príspevok z fondov sa scvrkol na nevýznamných 701-tisíc eur,“ povedal Mráz.
Nedbalé konanie zo strany mesta
Mestu Trnava podľa neho vznikla škoda nedbalým konaním zo strany vedenia mesta. Trnava už začala so zavádzaním systému inteligentného riadenia križovatiek.
Za kompletné riešenie zaplatí vyše 3,8 milióna eur, dodávateľom riešenia je spoločnosť ALAM. Agentúra SITA požiadala o stanovisko aj vedenie trnavskej radnice.
Do projektu inteligentného riadenia bude zapojených osem križovatiek a priechodov pre chodcov na najviac dopravou zaťažených uliciach v Trnave. Križovatky budú vzájomne prepojené a bude zabezpečené ich dynamické riadenie. Výsledkom prepojenia moderných technológií vplývajúcich na riadenie križovatiek bude väčšia efektivita pri ich prejazde a nadväznosť jednotlivých križovatiek na seba, čím sa vytvorí tzv. zelená vlna.