video: cesta II/519 Nitrianske Pravno (krizovatka s I/64...pri napojeni je II/519 ako hlavna cesta) - Pribovce (krizovatka s I/65) ... (v obci Pribovce 45 min. prestavka)
cesta cez Vysehrad...sympaticka spojnica TN a ZA kraja, resp. okresov PD,TR a MT...a cesta II. tr. s velmi slusnym povrchom
video: lesna cesta alebo off-road alternativa k useku I/18 Trusalova - Sutovo (Rieka)...
doslo aj na mna a neplanovane som sa ocitol na useku Turany - Sutovo, kde 1.8. asfaltovali pri Sutove a nasledny meander a na tomto useku bolo zdrzanie az 1 hod a to aj vecer pred 20 hod... tak som skusil taku adventuru upozornenie..len pre vyssie podvozky...feliska, ktoru som stretaval v 0:39 mala dvihnuty podvozok, zrejme stavana na tuto trasu
trasa z Martina na horský prechod Šturec alternatívou po II/519 a III/06538 za účelom vyhnutia sa panelovke. Na ceste I/14 na Šturec je zopár úsekov opravených je stále je tam hodne takých ktoré potrebujú rekonštrukciu.
ale len pre osobné autá a v obciach na tejto trase zvyknú občas merávať tak pozor na rýchlosť.. a ešte taká malá nevýhoda, rampy v malom čepčíne, možné zdržanie
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Podľa mňa dobré riešenie. Kruhový objazd resp. semafór by bola somarina, to som rád, že vôbec také niečo neprešlo. Len rozmýšľam, či by na 1/18(samozrejme aj inde na Slovensku) v úseku ZA - RK nemohli vyriešiť viac križovatiek takýmto spôsobom(zvýšilo by to určite bezpečnosť a možno, aj keď nepoznám normy, by na niektorých úsekoch potom bolo možné zvýšiť rýchlosť z 90 na 100), keďže niekedy vyjsť na 1/18 je trochu problém(treba si niekedy hodnú chvíľu počkať). Myslím, že vo Vrútkach bola už predtým minimálne jedna križovatka riešená týmto spôsobom.
V obci je to relativne bezpecne riesenie. Hodilo by sa to ciastocne oodelit barierami, napr. tak ako su pruhy oodelene pod Strecnom, aby to chytraci nevyuzivali na predbiehanie, ale len na zaradenie sa do priebezneho pruhu.
toto je relativne lacne a rozumne riesenie, ktore je bezne aj na zapade, a takto to urobit na par dalsich odboceniach na hlavnych tahoch a sme vysmiaty ..
s prvou veto súhlasím. s druhou nie. 5 svetelných križovatiek bez zelenej vlny na obchvate je presný opak toho čo si predstavujem pod plynulou premávkou. väčšinu času na semaforoch v pravom pruhu kamión(y) a v ľavom 5 áut z toho minimálne jeden z nich, čo sa nikam neponáhľa lebo ide len na nákup do tesca. ak sa zbavíme tých kamiónov a tranzitu, tak potom to bude výrazne plynulejšie (nakoľko martinský obchvat je skôr prieťah). ale to je úlohou R3 a nie tohto východného obchvatu.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Pekne si vystihol lokálku medzi "Tescom a sídliskom", takáto doprava vie radikálne znížiť priepustnosť na obchvate MT, pri každom prejazde sledujem menší a menší počet áut, ktoré tú zelenú stíhajú, "veď do tesca sa nemusím ponáhľať"...
ved ale tych 5 semaforov je tam presne pre to aby neboli zápchy v meste to ze si tranzit postoji zopar minut mesto netrápi skôr je problém keď sa do mesta naraz vyrúti XYZ aút tak vznikajú zápchy obmedzujú sa chodci atď ... ide o to že sa to postupne rozpustí nie nárazovo . v každom meste je signalizácia tak nastavená že v čase špičky neprejdete od jedného k druhému bez zastavenia ... a vec druhá tým že autá znižujú svoju rýchlosť tak aby došli na zelenú vlnu znižuje aj hlučnosť aj prašnosť
na martinskom obchvate nie je zelená vlna, keďže semafor pri slimáku, je riadený podľa premávky.
inak ale typický malomeštiacky pohľad, netrápi ma, že nejaký tranzit musí stáť na semafóroch a vliecť sa po obchvate, dôležité je, že okolo môjho domu je plynulá premávka. to je ako s trasovaním diaľnice, nechcem diaľnicu okolo domu, ale privádzač najlepšie rovno do garáže a ideálne dva, Moja garáž - sever a Moja garáž - juh.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Ten blábol, že so znižovaním rýchlosti úmerne klesá aj hlučnosť a prašnosť máš odkiaľ prosím ťa? Plynulosť premávky vo väčšine prípadoch hlučnosť práve naopak znižuje, ruka v ruke s nižšími emisiami a tým aj nižšiou prašnosťou. A čo sa týka plynulosti premávky počas špičky v mestách, tak si očividne ešte neopustil hranice Martina. Úplne nádherným príkladom je priaťah cez intravilán Uherského Hradišťa, kde je možné prejsť za predpokladu dodržania rýchlostných limitov úplne celým mestom (asi 10 semafórov) na zelenú vlnu. A tie intenzity dopravy tam sú mnohonásobne vyššie ako na obchvate v Martine..
pardon som z BB ... poprve je to obchvat mesta pre obyvateľov nie pre tranzit pre ten sa stavajú diaľnice a RK ! proste pokiaľ nevyhovieš obyvateľom budeš mať h.vno a nie tranzit . cesta je v správe mesta . podruhe dam ešte jednu proti otázku kde sa stavajú PHS ? kde sú potrebné ? keď auto preletí cez napríklad most cez mostný záver je to dostatočná šajba . a prašnosť to hádam nemusíme preberať že rýchlosť zvyšuje rozptyl po okolí . a zelená vlna je nastavená vždy tak ako som písal všade ! počas špičky je niečo iné ako cez deň ... kto si vie naplánovať cestu ušetrí tým viac času ako tým že letí .
V Martine na obchvate pred par mesiacmi pribudli (akoby na skusku) na dva semafory displeje s odpocitavanim casu (). jeden na semofor pri Tescu a druhy na semafor pri OC Tulip, ale na semafore pre chodcov.
pred par dnami pribudli dalsie dva (ak sa nemylim)
zatial som nespozoroval nejaky vyznamny prinos v tom, ze by sa vodici na semaforoch skor rozbiehali (bohuzial). ale to je len moj subjektivny dojem.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Myslím, že nie je. Ak zákon takéto odpočítavadlo nepozná, tak to odporuje ustanoveniu, že sa na dopravné zariadenia nesmie umiestňovať nič okrem dopravného značenia.