Moderátor: Moderátori
Jozef napísal:Do roka a pol by mal byť postavený krátky úsek z cesty I/18 medzi Strečnom a Žilinou ponad Váh (Vodné dielo Žilina) na novú (zatiaľ) obslužnú komunikáciu popri závode KIA a Mobis. Z plánovanej mimoúrovňovej križovatky na druhej strane Váhu vpravo od závodu KIA a Mobis sa po dobudovaní krátkeho úseku pripojí na cestu 583 do Terchovej. Vľavo, po novej obslužnej komunikácii okolo automobilky sa v Žiline pripojí na Ľavobrežnú. Pôvodne bola cesta plánovaná ako štvorpruh, ale na zásah zvolensko-bystrického ministerstva, lebo je to v Žiline, sa zmení na obyčajnú cestu pre konské povozy o šírke 11,5 metra.
Okrem iného sa už pripravuje aj rozšírenie cesty I/18 cez Strečno po Dubnú Skalu. V odborných kruhoch v Žiline sa kritizuje zámer ministerstva rozširovanie cesty I/18 po Dubnú Skalu, lebo je tu opäť zámer ministra Vážneho oddiaľovať, prípadne aj nestavať, diaľnicu D1 z Hričovského Podhradia cez Lietavskú Lúčku do Vrútok, vrátane tunela Višňové.
Na Územnom pláne sídelného útvaru Žilina je tento prepojovací asi 2 km dlhý úsek plánovanej cesty zakreslený celkom na pravej strane (ponad rieku Váh).
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=400
johhan napísal:Jozef ešte raz ... D3 financuje NDS a Donovaly SSC to sú 2 rozdielne vrecká. A ešte ti poviem že bola to žilinská lobby kto tlačil na riešenie Donovál
Jozef napísal:Podľa ministra Vážneho, výstavba D1 sa uskutoční v pôvodných trasách Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Višňové - Dubná Skala s celkovou dĺžkou približne 25 kilometrov.
Kým začne naplno fungovať diaľničné spojenie Žiliny prostredníctvom Slovenskej správy ciest zdynamizuje 8,5 kilometra úseku cesty 1. triedy Dubná Skala - Strečno. V pláne je aj výstavba nového mosta cez Váh, rozšírenie cesty k závodu Kia Motor Hyundai a úprava križovatky v Žiline.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5970
Pozn.: Pri príchode automobilky KIA Motors Slovakia a dodávateľských závodov MOBIS a HYSCO bolo naplánovaná prepojenie od Ľavobrežnej – výstavba druhého mosta cez Váh, štvorprúdová komunikácia k automobilke a dodávateľským závodom, ktorá bola plánovaná aj ako preložka cesty II/583. Neskoršie „ktosi“ z projektov vyškrtol text preložka cesty II/583, a potom aj štvorpruh. Z cesty sa stala nejaká obslužná komunikácia k závodom. Na druhú etapu, jej pripojenie na cestu II/583 poza Gbeľany pri Varíne už nezostali peniaze. Na túto komunikáciu by teraz ministerstvo chcelo urobiť prepojenie z cesty I/18 (pri Strečne) ponad Váh a odkloniť časť dopravy smerujúcej do Žiliny a previesť ju po Ľavobrežnej. A teraz zistili, že uvedená (obslužná) komunikácia k automobilke KIA v tejto šírke bola vybudovaná na základe zmluvy štátu a spoločnosti KIA pre automobilku. Táto bola otvorená len nedávno 20.9.2006 s investičnými nákladmi 1,050 miliardy korún. V týchto dňoch som sa dočítal, len pár mesiacov po jej otvorení, že sa plánuje rozšírenie cesty k závodu Kia Motors. Teda rozšírenie pár mesiacov novej komunikácie na štvorpruh, ktorá už mala byť postavená. Samozrejme, teraz už s vyššími nákladmi.
Ale to neni chyba tohoto ministra že sa to postavilo úzke. V tomto zlyhala SDKÚ. Tak jako v celej doprave. A može byt ZA rada že sa vobec ide niečo robiť, neviem prečo sa stále niekdo musí navážat do ministra dopravy len za to že je z BB Question Vo vláde sedí aj Slota. Idea
Jozef napísal:Ale to neni chyba tohoto ministra že sa to postavilo úzke. V tomto zlyhala SDKÚ. Tak jako v celej doprave. A može byt ZA rada že sa vobec ide niečo robiť, neviem prečo sa stále niekdo musí navážat do ministra dopravy len za to že je z BB Question Vo vláde sedí aj Slota. Idea
Nikto pána ministra Vážneho z ničoho v tomto prípade neobviňuje, a preto mi to nevkladaj do úst. V príspevku je spomenutý, že sa ide pokračovať vo výstavbe diaľnice D1 ako bolo plánované, teda v pôvodnej trase a ďalšie stavby, ktoré s tým súvisia. Okrem iného vo vláde nesedí nijaký minister Slota.
V príspevku je napísané, že nová komunikácia, ktorá bola odovzdaná len v septembri 2006 sa už po niekoľkých mesiacoch ide rozširovať na štvorpruh, ktorý bol pôvodne pred dvoma rokmi navrhnutý. Poukazujem týmto, ako sa hospodári so štátnymi peniazmi a kto nesie za to zodpovednosť to nechávam na posúdenie každému.
Z príspevkov ktoré si napísal predtým to ale jasné nebolo. Ako sa asi nakladalo so štátnymi peniazami ked mesto ZA muselo vrátiť z KIA projektu 1,3 miliardy Sk štátu Question Najprv si spravte poriadok doma. A o tom že Slota nie je minister .. však ano, on je oficiálne chudobný tak že to aj bezdomovec je bohatší. Slota nemusí byt minister na to aby mal vplyv pre región kde má vplyv. Kedykolvek sa može zdvihnúť a odíst z vlády. Ale to je politika a to sem nepatrí .. až sa ťa moj príspevok dotkol tak sorry. Wink
Jozef napísal:Dúfajme, že medzinárodný kapitál vyvinie tlak na zvolensko-bystrického ministra dopravy a začne sa urýchlene budovať diaľnica D3, a tým aj prepojenie s Ostravskom, namiesto jeho fantazírovaní o nejakom tuneli popod Hliadeľské sedlo.
magnus napísal:Bohuzial, je pravdou, ze minister Vazny zasadnym sposobom tlaci na to, aby sa Visnove nerealizovalo (napriek jeho ostatnemu vystupeniu v mediach). Silou mocou chce presunut prioritu na trasu RK - BB. Ja nespochybnujem potrebu vybudovania vhodnejsieho prepojenia na tejto trase ako je v sucasnosti, myslim si vsak, ze tato investicia by nijako nepomohla v rieseni akutnych dopravnych problemov Slovenska na trase BB - PP - KE. Som zvedavy, ako sa veci budu dalej vyvijat, pretoze pan minister sa sprava velmi cudne a podla mojho nazoru zavadza verejnost, ak vyslovene neklame. Jeho ciny sa vyrazne odlisuju od jeho vyhlaseni.
Honda napísal:magnus napísal:Bohuzial, je pravdou, ze minister Vazny zasadnym sposobom tlaci na to, aby sa Visnove nerealizovalo (napriek jeho ostatnemu vystupeniu v mediach). Silou mocou chce presunut prioritu na trasu RK - BB. Ja nespochybnujem potrebu vybudovania vhodnejsieho prepojenia na tejto trase ako je v sucasnosti, myslim si vsak, ze tato investicia by nijako nepomohla v rieseni akutnych dopravnych problemov Slovenska na trase BB - PP - KE. Som zvedavy, ako sa veci budu dalej vyvijat, pretoze pan minister sa sprava velmi cudne a podla mojho nazoru zavadza verejnost, ak vyslovene neklame. Jeho ciny sa vyrazne odlisuju od jeho vyhlaseni.
Silno pochybujem, že by sa nestavala D1 a uprednostnila sa trasa na R3 alebo na Donovaloch ale keby sa to aj stalo .. nič strašné v tom nevidím. Tástavba už mala stáť a že nestojí a nebude stáť do r. 2010 bolo jasné .. je to smutné ale to je realita na Slovensku. Do r. 2010 bude SVK spokojné až bude D1 súvisle v ZA.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 40 hostí.