Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 21. Apr 2006 20:49

Dy napísal:Petícia proti zmenám v doprave - Žilina. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3482

Z obsahu aspoň názov petície: Nespokojnosť občanov so zmenami v mestskej hromadnej doprave sa stupňuje. V týchto dňoch dokonca občianske združenie Za krajšiu Žilinu (OZ ZKŽ) rozbieha petičnú akciu „Proti novému systému MHD, ktorý zhoršil podmienky cestovania v meste Žilina“.


Jozef pridal do tohto odkazu http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3482 hodnotné články, ktoré reálne opisujú súčasnú situáciu.

Ja vnímam tento protest OZ skôr ako preventívny, aby sa MHD v ZA nezhoršila.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Zmeny v trolejbusovej doprave

Odoslaťod Jozef » 21. Apr 2006 20:49

Dy napísal:
aquila napísal:dopravny podnik mesta zilina je spomedzi siestich najvacsich miest s DP jediny ziskovy a s najmladsou flotilou

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=3497


Ja som ani netvrdil opak, ale na druhú stranu, tentokrát chápem aj tých, ktorí protestujú, pretože dopravný podnik by nemal hľadieť na zisk za každú cenu (alebo min. stratu), ale skôr na to, aby sa v meste, ktoré sa neuveriteľne rýchlo zapĺňa autami a novými ulicami a veľa sa tu aj stavia nových ciest či diaľnic atď., tak aby sa rozširovali linky MHD alebo posilňovali tie súčasné a v žiadnom prípade by sa nemali rušiť.


DPMŽ zaviedol od januára 2006 Novú koncepciu trolejbusovej dopravy (NKTD), kde pripraveným riešením sa podarilo bez nároku na nárast dotácií a prevádzkových nákladov okrem zjednodušenia liniek a zavedenia hustého 5-minútového intervalu v špičke a 10-minútového v sedle zo sídlisk a centra naviac aj:
- zvýšiť počet ponúkaných miest v špičke z VL-Matice Slov. z 2 322 na 2 700,
- zvýšiť počet ponúkaných miest v špičke z Obchodnej z 1.770 na 1.968,
- posilniť počet spojov v špičke zo Spanyolovej z 11 na 20 a zvýšiť kapacitu z 1.452 na 2.472 miest,
- posilniť počet spojov z Hájika v špičke z 9 na 14 a zvýšiť kapacitu z 1 350 na 1 740 miest,
- posilniť počet spojov pri Žilinskej univerzite zo 128 na 138 za deň a zvýšiť kapacitu z 552 na 900 miest v špičke.

DPMŽ "nehľadí na zisk za každú cenu", ale efektívne hospodári s vlastnými prostriedkami a dotáciami, ktoré dostáva len od mesta. Tento DP si vytvorilo mesto samo, mesto samo si vybudovalo trolejbusovú dopravu za takmer jednu miliardu korún, zatiaľ čo iným mestám dopravné systémy vybudoval štát. Zmeny MHD sa týkali len trolejbusovej dopravy, kde je stále ten istý počet trolejbusov, pod tými istými trolejovými drôtmi, čiže premávajú len po tých uliciach, kde sú natiahnuté troleje. Už nepostačuje v špičke interval do centra zo sídliska každých 5 minút a v sedle 10 minút? Táto "aktivistka" má v Žiline veľmi široký záber od vyrezaných stromov, nepohrabaného lístia, zvolávania okrúhlych stolov miestnych politických strán, obliepanie mesta plagátmi a zvolávania mítingov. Jej posledné výlevy sú ohľadom MHD. Len zatiaľ nezodpovedala, kto finančne podporuje už nie občianske aktivity, ale jej politickú činnosť v meste.

Pozn.: Každá zmena v linkovom vedení vyvolá nespokojnosť, aj oprávnenú aj neoprávnenú, medzi cestujúcou verejnosťou. Napríklad aj minuloročné zmeny v MHD v Bratislave. Pre lepšiu informovanosť doporučujem prečítať aj stanovisko DPMŽ na:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=21306#21306
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Re: Zmeny v trolejbusovej doprave

Odoslaťod Dialniciar » 21. Apr 2006 21:04

Jozef napísal:DPMŽ "nehľadí na zisk za každú cenu", ale efektívne hospodári s vlastnými prostriedkami a dotáciami, ktoré dostáva len od mesta. Tento DP si vytvorilo mesto samo, mesto samo si vybudovalo trolejbusovú dopravu za takmer jednu miliardu korún, zatiaľ čo iným mestám dopravné systémy vybudoval štát. Zmeny MHD sa týkali len trolejbusovej dopravy, kde je stále ten istý počet trolejbusov, pod tými istými trolejovými drôtmi, čiže premávajú len po tých uliciach, kde sú natiahnuté troleje. Už nepostačuje v špičke interval do centra zo sídliska každých 5 minút a v sedle 10 minút? Táto "aktivistka" má v Žiline veľmi široký záber od vyrezaných stromov, nepohrabaného lístia, zvolávania okrúhlych stolov miestnych politických strán, obliepanie mesta plagátmi a zvolávania mítingov. Jej posledné výlevy sú ohľadom MHD. Len zatiaľ nezodpovedala, kto finančne podporuje už nie občianske aktivity, ale jej politickú činnosť v meste.

Pozn.: Každá zmena v linkovom vedení vyvolá nespokojnosť, aj oprávnenú aj neoprávnenú, medzi cestujúcou verejnosťou. Napríklad aj minuloročné zmeny v MHD v Bratislave. Pre lepšiu informovanosť doporučujem prečítať aj stanovisko DPMŽ na:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=21306#21306


Jozef,

myslím si, že mňa nemusíš presviedčať o MHD v ZA a už vôbec mi nemusíš písať o tom, ako mesto výrazne dotuje MHD a ako mesto reálne investuje do vypracovávania dopravných a iných plánov a zámerov.

Ja nemám kedy sledovať aktivistov OZ ZKŽ, nepoznám ich a neobhajujem ich, ale naopak som častým kritikom, pretože zavádzaju, ale skús pochopiť pre zmenu ty, že zase nie všetko je úplne v poriadku. Napríklad treba pochopiť, že mesto a región Žilina dnes dostávajú a dostávali od štátu veľkú finančú podporu, takže ja by som nespomínal MHD a iné MHD v tomto štáte, pretože niekto môže spomenúť D1, D3 a severnú vetvu R3 a ešte aj stredná sa týka ZA. Takisto je tu KIA, ktorá keď spustí výrobu, tak ZA musí byť pripravená na nápor cestujúcich aj autami, aj MHD a ja osobne akýkoľvek štrajk alebo protest podporujem v prípade, ak chce na niečo poukázať a v prípade OZ ZKŽ tomu tak podľa mňa v tomto prípade bolo.

Nechcem hodnotiť, kto koho financuje, nie je to podstatné, pretože by sme "skĺzli" do inej témy a ja to tu nechcem mať v tejto téme, v tejto sekcii. Táto téma sa bude riadiť tým, čo platí aj v iných témach a platí, žiadne osočovanie a urážania a napádanie konkrétnych ľudí, ktorí tu ani nie sú prítomní, čo netvrdím, že robíš (robili to iní, tí tu dnes nie sú) a ja nedovolím, aby táto téma skončila ako táto téma: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=545 , (to radšej nech sa sem nepíše nič) pretože sa budem vždy snažiť oddeliť diaľnice a železnice od tejto sekcie a spomínam ich ja len okrajovo v rámci regiónov. Žilina je dnes kontroverzná pre veľa regiónov, dokonca až vyvoláva averziu v niektorých regiónoch, ale ja nedovolím ani reklamu týmto stranám a už vôbec nie reklamu Žilinčanom, ktorí sú pomaly rasisiti.

Ja som uviedol článok, ktorý bol len informatívneho charakteru, neznamená to, že ja sa s ním stotožňujem, nie je a nebolo potrebné na to reagovať niekoľkými príspevkami a ešte v smere na mňa.

Ďakujem za pochopenie a odporúčam nereagovať na to, čo som napísal, pretože požadujem splnenie týchto pravidiel v tejto sekcii a to sa týka každého od Luda cez Jozefa až po Adoasa vrátane seba samého samozrejme a ďalších. Ak mi niekto niečo chce napísať osobného charakteru, tak len takýmto spôsobom: http://www.dialnice.info/privmsg.php?folder=inbox - napísať mi IS.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Všeobecný oznam

Odoslaťod Dialniciar » 21. Apr 2006 21:15

Nemýľte si prosím, informovanie o dopravnej situácii s obhajobou politikov alebo občianskych združení, pretože ja som sa ešte nestretol s tým, aby mala vždy len jedna strana pravdu.

Môžu sa napísať názory, ale nie 10x to isté - konkrétne "za Slotu" a "proti Slotovi". Lebo o ničom inom to tu prakticky ani nie je. Ano, vedie Žilinu dlho, ale je to "len" primátor, rozhodujú poslanci MsZ.

A ešte chcem požiadať, aby sa tu všeobecne čo najmenej písalo o diaľniciach, železniciach atď. ako je železničný koridor, žilinské letisko a diaľnice D1 a D3 a rýchlostná cesta R3 - na všetky tieto oblasti sú tu na fóre založené témy.

Môže sa to zdať, ako nejasné pre niektorých, môže sa to zdať aj niektorým, že to tu v tejto téme píšem už viackrát to isté, ale cieľ je stále ten istý, ... zachovať tejto téme slušnosť a normálny štandard. Je to región, nie celý kraj a je to sekcia Cestná sieť, nie Diaľnice.

Ďalej - verejne ďakujem Jozefovi za príspevky a fotografie, ktoré dáva na toto fórum. Píšem to v tejto téme, pretože má prehľad o tejto oblasti a doprave v nej. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 21:00

Obchádzková trasa nie je dostatočne VYZNAČENÁ. Žilina-Rajec :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3551
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 21:02

Do konca apríla rozhodnú, ktoré cesty po zime opravia

Žilina - Po tohtoročnej dlhej zime sú niektoré cesty, ktoré má v správe Žilinský samosprávny kraj (ŽSK), v mimoriadne zlom stave. Aj napriek tomu, že ŽSK v minulom roku do ciest preinvestoval 800 miliónov korún, na ktoré si zobral úver. Za ne položili na cesty nové asfaltové koberce. Podľa hovorcu ŽSK Petra Kubicu sú tieto cesty väčšinou v dobrom stave. „Našlo sa aj zopár výtlkov, na ktoré však bola na základe zmluvných podmienok uplatnená reklamácia u firmy Doprastav. Tá reklamácie akceptovala,“ uviedol Kubica. Doprastav teda vyreklamované cesty dá do poriadku. Najviac peňazí z 800 miliónového balíka, viac ako 102 miliónov v našom regióne preinvestoval ŽSK v okrese Žilina. Je to aj z dôvodu, že v okrese je najväčšia hustota ciest. Najviac, až 7,6 milióna stál nový koberec na ceste v Lietave. V Čadci stáli nové koberce 85 miliónov, do okresu Kysucké Nové Mesto smerovalo viac ako 43 miliónov a v bytčianskom okrese sa preinvestovalo 37,3 milióna korún.

Horšia je ale situácia na úsekoch, na ktorých v minulom roku nepokladali nové koberce. Katastrofálny je stav vozovky na viacerých úsekoch, napríklad v Bytči-Hliníku či v Lutišiach. Jednotlivé Správy a údržby ciest (SaÚC) v týchto dňoch ešte stále mapujú situáciu. „Termín je do 30. apríla, kedy zozbierajú a vyhodnotia dokumentáciu o stave vozoviek,“ povedal Kubica. Na základe toho potom jednotlivé SaÚC rozhodnú, ktoré cesty budú opravovať. Záležať bude aj od financií. Podľa schváleného rozpočtu majú jednotlivé SaÚC na kapitálové výdavky vyčlenených spolu 20 miliónov korún. Ich požiadavky by mali byť zahrnuté už v prvej úprave schváleného rozpočtu ŽSK, o ktorej bude rokovať májové krajské zastupiteľstvo. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3552
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Mesto Žilina - celkový rozvoj

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 15:02

Byty zdraželi a stavajú sa najmä v husto obývaných sídliskách. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3616

Primátor Ján Slota sa v súčasnosti pýši rozmáhajúcou sa výstavbou bytov v meste. Najmä v súvislosti s príchodom kórejského investora, automobilky Kia, sa výstavba bytov v meste zrýchlila. Zvýšila sa však aj ich cena. Mnohí občania a architekti upozorňujú na to, že mesto povoľuje výstavbu bytov v už zastavaných územiach. Investori totiž často pri takzvanom zahusťovaní likvidujú zeleň a ihriská. Primátor Ján Slota vyhlásil, že v meste nie je kde stavať, a tak sa bude v zahusťovaní pokračovať. Odporcovia naopak tvrdia, že takáto hustota obyvateľov je sociálny zločin.

Za sochy a fontánu zaplatíme okolo 54 miliónov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3617

Asi 54 miliónov korún budú stáť Žilinčanov sochy a fontána, ktoré slávnostne odhalí v máji a júni, teda v čase blížiacich sa parlamentných volieb, v rôznych častiach mesta primátor Ján Slota.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fred » 03. Máj 2006 16:21

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2700178

smetiari maju fakt dopisovatelov na "urovni".
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 14:00

Odoslaťod Jarda » 03. Máj 2006 16:28

fred napísal:http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2700178

smetiari maju fakt dopisovatelov na "urovni".


Technická poznámka: Tento příspěvek patří k tomu co bylo přeneseno do:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3629
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 03. Máj 2006 18:42

Jaroslav Štemberk napísal:
fred napísal:http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2700178

smetiari maju fakt dopisovatelov na "urovni".


Technická poznámka: Tento příspěvek patří k tomu co bylo přeneseno do:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3629


Práve ten fakt, že doprave na severnej trase už nepomáhajú ani diaľnice a fakt, že čisto na tranzit BA-KE ani severná trasa nie je využívaná, tak pre tieto zásadné fakty je vyslovene potrebné urýchlene pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov diaľnice D1 s nadväznosťou na diaľnicu D3 a RC R3.

Toto vidím ja z tohto porovnania, keď si odmyslím ten nadpis a systém porovnávania, pretože to už skôr hovorí o "IQ autora", ktorý sa dopravným problémom rozumie asi tak ako "hus pivu". :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 03. Máj 2006 19:25

Dy napísal:Práve ten fakt, že doprave na severnej trase už nepomáhajú ani diaľnice a fakt, že čisto na tranzit BA-KE ani severná trasa nie je využívaná, tak pre tieto zásadné fakty je vyslovene potrebné urýchlene pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov diaľnice D1 s nadväznosťou na diaľnicu D3 a RC R3.


O tom někdo vážně pochybuje?
Myslím mezi těmi, kteří o tom rozodují nebo to mohou ovlivnit svými odbornými stanovisky (nemyslím tím typy jako "Feroslav").
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 03. Máj 2006 19:36

Jaroslav Štemberk napísal:
Dy napísal:Práve ten fakt, že doprave na severnej trase už nepomáhajú ani diaľnice a fakt, že čisto na tranzit BA-KE ani severná trasa nie je využívaná, tak pre tieto zásadné fakty je vyslovene potrebné urýchlene pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov diaľnice D1 s nadväznosťou na diaľnicu D3 a RC R3.


O tom někdo vážně pochybuje?
Myslím mezi těmi, kteří o tom rozodují nebo to mohou ovlivnit svými odbornými stanovisky (nemyslím tím typy jako "Feroslav").


Tí, ktorí rozhodujú o výstavbe diaľnic, tí sú hlavne z okruhu politikov a tu je potrebné povedať, že 3 najsilnejšie strany Smer-SD, ĽS-HZDS a SDKÚ-DS, ktoré sú dnes v NR SR sú za rýchlu výstavbu D1 BA-KE a tým je to jasné. Ďalšie strany ako SNS a KSS sú tiež za D1. Za južné ťahy je dnes SMK a ANO. KDH neviem.

Stavbári, odborníci na cestnú dopravnú infraštruktúru ako aj EÚ takisto podporuje predovšetkým výstavbu D1. Proti tomu je Svetová banka, ktorá odporúča stavať skôr južný ťah.

A ohľadom feroslava - ja mám niekedy pocit, že "sme" mu nahráva články a on tam má v diskusiách viacej prezývok a pomaly v každej téme je diskusia ohľadom www.blizsienaokolo.com , ale čo je pozitívne je fakt, že tieto diskusie slabnú a nevyvolávajú veľký ohlas.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2006 17:48

V októbri chcú mať nové cesty

Snežnica – V týchto dňoch v obci pracujú na výstavbe nových miestnych komunikácií do lokalít Horejarčie, Prúty a k ihrisku. Pôvodné boli totiž v dezolátnom stave. Ako nás informoval starosta Ján Pokrivka, komunikácie by mali byť hotové do konca októbra. Vyžiadajú si náklady 10 miliónov korún, ktoré však obec nemusí platiť z vlastnej kasy, pretože peniaze získala z európskych fondov. Momentálne v Snežnici stavajú aj garáž, ktorá bude slúžiť na uskladnenie hasičskej techniky, tiež parkovanie hasičského vozidla i ďalších vozidiel patriacich obecnému úradu. Do prác, ktoré sa momentálne realizujú v obci, sa zapojilo aj 22 miestnych občanov, ktorých obec zamestnáva v rámci aktivačných prác.

ih

[20. 6. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/277352 ... cesty.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Júl 2006 18:42

Cesty v Kysuckom Novom Meste budú lepšie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4296

Financovanie prebieha z úverov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 12:36

Cestári spevňovali svah nad obchvatom kúpeľného mestečka Rajecké Teplice. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4328

Práce za 2,5 milióna majú zaručiť, že sa nezopakuje situácia spred roka, keď sa na obchvat zosunulo veľké množstvo zeminy, kameňov, ba aj kmeňov stromov, ktoré ho zatarasili na vyše šesť týždňov. Obchvat stál 180 mil. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Kysucké obce sú zatarasené kamiónmi

Odoslaťod fh » 21. Aug 2006 18:35

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=25626#25626

Tento problém je od Žiliny až ku poľským, resp. českým hraniciam, takže trochu presahuje rozsah témy, s tým som mal trochu problém. No ale pdstatnejšie je, že v tejto oblasti aj vzhľadom na blízkosť Kie v ZA a Hyundaiyu v Nošoviciach tieto problémy budú narastať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 18:41

Snežnica - Cesty pred dokončením. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4576

Celková investícia z fondov Európskej únie na tento účel predstavuje 9,2 milióna Sk.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 18:44

Kanalizácia v Rajeckej doline mešká, doprava kolabuje. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4703

Tento projekt presahuje investičné náklady sedemstomiliónov korún a patrí medzi najvýznamnejšie investície Severoslovenskej vodárenskej spoločnosti v žilinskom regióne,“ povedal projektový manažér stavby Daniel Sztruhár. ... Projektový manažér D. Sztruhár súhlasí so stanoviskami starostov oslovených obcí. „Je to pravda a nie je k tomu čo dodať,“ pričom zdôraznil snahu investora problémy riešiť. Prečítajte si článok a dozviete sa o aké problémy ide.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Miro » 19. Sep 2006 14:06

cesta I/18 medzi Hričovom a Žilinou bude v sobotu a nedeľu zrejme opäť uzavretá kvôli stavbe diaľnice. Aspoň mi to vyplýva z neoficiálnej informácie, že autobusy MHD budú opäť premávať po obchádzke cez hrádzu Hričovskej priehrady. Oficiálne som však žiadne oznámenie nenašiel.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod aquila » 19. Sep 2006 14:08

ze by robili to docasne napojenie D3 na I/18 ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Miro » 19. Sep 2006 14:28

aquila napísal:ze by robili to docasne napojenie D3 na I/18 ?

Aj mňa by to zaujímalo - nevie niekto niečo o tom?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Prístupovú cestu k závodu Kia Motors Slovakia

Odoslaťod Jozef » 19. Sep 2006 21:30

V stredu 20. septembra otvoria novú prístupovú cestu k závodu Kia Motors Slovakia a dodávateľským závodom Mobis Slovakia a Hysco. Komunikácia je preložkou cesty II/583. Dokončená je zatiaľ len prvá etapa ku závodom. Na trase je vybudovaných šesť mostných objektov, tri protihlukové steny v katastri obce Teplička nad Váhom s celkovou dĺžkou 900 metrov. Súčasťou stavby je osvetlenie a kanalizácia. Druhá etapa bude obchvatom obce Gbeľany a bude končiť pri Varíne. Jej dĺžka bude 17,7 km.

O otvorení cesty si môžete prečítať článok aj v Žilinských novinách:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/290383 ... NIKMI.html
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Dialniciar » 20. Sep 2006 15:08

Problémom sú nezodpovední vodiči, nie stavbári diaľnice. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4906
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

cesta II/583 - obchvat Tepličky nad Váhom

Odoslaťod Miro » 20. Sep 2006 19:43

Neviem, či tú cestu dnes slávnostne otvorili, ale bol som sa na túto novú cestu dnes podvečer pozrieť.
Od Žiliny vazerá byť všetko hotové, zvislé aj vodorovné dopravné značenie tiež, ale aj tak sa stále jazdí cez Tepličku, dokonca je na križovatke hneď za mostom cez Váh premávka zvedená do jedného pruhu (ľavého v smere od Žiliny) a premávku riadia striedavo semafory. Asi aby autá to nové vodorovné značenie neojazdili :?

Ináč napadá ma, že to bude zaujímavé, keď sa po tejto ceste bude dopravovať na výmenu smien množstvo ľudí autobusmi, autami aj na bicykloch... cesta je totiž dvojpruhová obojsmerná bez krajnice. A to tade bude jazdiť aj množstvo kamiónov s materiálom.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Obchvat okolo automobilky KIA

Odoslaťod Jozef » 21. Sep 2006 14:12

V Žilinskom večerníku sa spomína termín otvorenia komunikácie na budúci týždeň. Nikde sa o otváraní cesty nič nepíše, teda neviem odkiaľ v Žilinských novinách zobrali termín otvorenia 20.9.2006.
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 64 hostí.