Stránka 2 z 8

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2005 13:55
od Milos
Hefaistion napísal:
Miloš napísal:Prave preto by bolo podla mojho nazoru vseobecne prospesnejsie, keby sa vybudovala RK BA-SC-Sered a (zmenou trasy R1 od Serede smerom na BA, mozno kombinaciou s D4, a Sered-TT by sa premenovala na Rx) Bratislava jednoducho potrebuje viac nez jednu cestu dialnicneho typu smerom dalej na V na Slovensko, nielen jednu, hoci by aj bola 3+3 pruhy :)


Miloš,

práve kvôli nedostatku finančných zdrojov sa takáto varianta zatiaľ odkladá.

Rozšírenie D1 BA-TT bude stá niekoľko mld. SKK a je to prijateľnejšie riešenie než teraz investova do RK a D v oblasti BA-TT-SC-Sereď, pretože tu je prioritou investova max. na D1 pri ZA a pod Tatrami.


No ved ja nehovorim, ze teraz, aj tak by to realne prichadzalo do uvahy az niekedy po roku 2012-2013, a vtedy uz, dufajme, bude prostriedkov viac. :) Ale ak sa to v najblizsich rokoch nepripravi, neskor nas to bude mrziet

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2005 13:58
od Hefaistion
Miloš napísal:No ved ja nehovorim, ze teraz, aj tak by to realne prichadzalo do uvahy az niekedy po roku 2012-2013, a vtedy uz, dufajme, bude prostriedkov viac. :) Ale ak sa to v najblizsich rokoch nepripravi, neskor nas to bude mrziet


Čo konkrétne "nás bude mrzieť"?

Vo svete je veľa diaľnic, ktoré sú preplnené a teda aj majú väčší počet dopravných nehôd, ale ani mnohé vyspelé štáty nemajú dostatok financií na riešenie týchto problémov.

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2005 14:20
od Milos
Hefaistion napísal:
Miloš napísal:No ved ja nehovorim, ze teraz, aj tak by to realne prichadzalo do uvahy az niekedy po roku 2012-2013, a vtedy uz, dufajme, bude prostriedkov viac. :) Ale ak sa to v najblizsich rokoch nepripravi, neskor nas to bude mrziet


Čo konkrétne "nás bude mrzie"?

Vo svete je veľa diaľnic, ktoré sú preplnené a teda aj majú väčší počet dopravných nehôd, ale ani mnohé vyspelé štáty nemajú dostatok financií na riešenie týchto problémov.

Ja viem, ale na tomto tahu z BA smerom na V na Slovensko kazda vacsia nehoda na dialnici sposobi celkovy kolaps dopravy z BA na tento smer, pokial to bude na tento smer z BA jedina D/RK. Pravidelne a dost casto sa totiz stavaju vazne nehody, ktore zablokuju celu dialnicu BA-TT. Takymto nehodam ani rozsirenim na 3+3 pruhy nemozno zabranit, len znizit ich pravdepodobnost, no ked sa nieco vazne stane, a taketo nehody nebyvaju zriedka (aj ked nikto si ich samozrejme nezela), casto sposobia neprejazdnost aj v pripade trojpruhu v jednom smere, co znamena pri absencii inej kapacitnej trasy kolaps dopravy na tomto tahu. Preto sa domnievam, ze by nas to, co som spominal, mohlo neskor mrziet..

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2005 14:32
od Hefaistion
Miloš napísal: ... Preto sa domnievam, ze by nas to, co som spominal, mohlo neskor mrziet..


To je pravda, ale nie viac než dnes. Je veľa takých miest, kde stačí 1 dopravná nehoda a nastáva problém. Dokonca aj v mnohých obciach, najmä tam, kde je len 1 most cez strategický dopravný úsek.

A podobne je tomu aj na diaľniciach.

V rámci D1 sú však možné iné trasy. Cesta na PK, aj keď je preťažená, ale existuje.

Okrem toho cesta na juh v smere na DS a keď sa dostavia RK R7 DS-NZ, tak to bude ďalšia varianta.

A ako vravím, D1 BA-TT 3+3 pruhy už je plánované a je záujem a snaha aj toto realizovať.

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2005 14:56
od Milos
No, R7, to je uz trosku iny smer, nebol by schopny alternovat smer BA-TT, podobne ani cesta cez Pezinok by len s velkymi problemami prebrala dopravu z useku SC-BA , aj keby boli 4 pruhy potiahnute az za Pezinok, pretoze tato trasa sa v BA napaja priamo do mesta a kolaps by sa presunul tam.. Ale uz sme peknych par prispevkov uplne off-topic a ospravedlnujem sa, ze je to prave mojou "zasluhou" :) Mozno by sa o tomto mohla zalozit nova tema a tieto prispevky presunut tam. Co na to Aquila? :)

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2005 15:04
od Hefaistion
Miloš napísal:No, R7, to je uz trosku iny smer, nebol by schopny alternovat smer BA-TT, podobne ani cesta cez Pezinok by len s velkymi problemami prebrala dopravu z useku SC-BA , aj keby boli 4 pruhy potiahnute az za Pezinok, pretoze tato trasa sa v BA napaja priamo do mesta a kolaps by sa presunul tam.. Ale uz sme peknych par prispevkov uplne off-topic a ospravedlnujem sa, ze je to prave mojou "zasluhou" :) Mozno by sa o tomto mohla zalozit nova tema a tieto prispevky presunut tam. Co na to Aquila? :)


Ja stále ale tvrdím, že rozšírenie D1 BA-TT na 3+3 pruhy je ekonomicky aj s výhľadom do budúcnosti lepšou a priechodnejšou variantou ako stavať RK na ceste I/62 (SC-Sereď) + D4.

SR potrebuje spojiť západ a východ a na západe investovať už minimum.

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2005 15:34
od Milos
Ved ja som D4 ako sucast moznej trasy BA-SC-Sered spominal iba ako jednu z moznosti, ved trasa D4 vraj ani nie je celkom ista, spominal to tusim este Dialniciar. Ako mozna trasa realizovatelna v neskorsom obdobi sa v niektorych vladnych dokumentoch spomina RK BA-SC-Sered, podla tej orientacnej mapky to vyzeralo na napojenie na dialnicny obchvat Mierova-Senecka niekde v blizkosti sucasneho vyjazdu na 1/61 (aj ked viem, ze "udaj" o napojeni z nakresu v takejto len velmi orientacnej mapke nemozno povazovat za smerodajny), takze by to bolo pravdepodobne kratsie a aj o dost lacnejsie nez s D4. Ale uz fakt koncim o tomto, kym je to v teme Mengusovce -Janovce :)

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2005 21:06
od Čavo
Takže dnes namaľovali nové čiary od Serede až po hranicu kraja. Predpokladám, že keď namaľovali čiary, tak tento rok sa na tejto betónovej ceste už nič opravovať nebude. Ešteže bolo tak veľa plánov.

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2005 22:04
od Caesar
čavo napísal:Takže dnes namaľovali nové čiary od Serede až po hranicu kraja. Predpokladám, že keď namaľovali čiary, tak tento rok sa na tejto betónovej ceste už nič opravovať nebude. Ešteže bolo tak veľa plánov.


Namaľovanie čiar je nesystémovým krokom. Opravy sa budú robiť ešte tento rok.

Výrazne väčšie peniaze na nutné opravy sa však presúvajú na ďalší rok. ... ako vždy :roll:

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 08:14
od Čavo
Dá sa niekde dohľadať plán, kde sa začne a v akom rozsahu?

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 08:54
od Caesar
čavo napísal:Dá sa niekde dohľadať plán, kde sa začne a v akom rozsahu?


Myslím si, že v rámci plánu, je tento úsek zaradený medzi jeden z prioritných úsekov, čo sa opráv týka vo verejne prístupných dokumentoch aj na stránke SSC, www.ssc.sk , len neviem presne, ktorý dokument to je. Je však uvedený aj na tomto fóre (buď ja alebo Dy sme ho sem dali - alebo niekto iný, ja som ho čítal) v sekcii Linky a dokumenty.

Čo sa týka rozsahu, tak už sa spravili nejaké menšie opravy, na celom úseku sa opravili najnutnejšie nerovnosti a ešte by sa mali niektoré menšie úseky do konca roka takto opraviť, menšie sfrézovanie niektorých hraničných zón medzi panelmi a následná možná úprava, alebo ponechanie daného stavu. Výsledkom bude cesta bez nerovností aspoň na krátkych úsekoch.

Inak sa hlavné cestné práce presúvajú na r. 2006, resp. 2007. 8)

Aktuálna situácia

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2005 20:46
od Dialniciar
Napriek veľkým plánom a zámerom, ktoré sú tu už niekoľko rokov, zrejme ani v tomto roku nepríde k väčším investíciám, keďže už sa niečo opravilo, zbrúsilo sa niekoľko častí na danom úseku.

Odôvodnenie: Priorita je diaľničná výstavba. :roll:

Re: Aktuálna situácia

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 19:27
od Dialniciar
Dy napísal:Napriek veľkým plánom a zámerom, ktoré sú tu už niekoľko rokov, zrejme ani v tomto roku nepríde k väčším investíciám, keďže už sa niečo opravilo, zbrúsilo sa niekoľko častí na danom úseku.

Odôvodnenie: Priorita je diaľničná výstavba. :roll:


Je rok 2006, investície sú známe a ani v r. 2006 sa neplánuje použiť suma väčšia ako 200 mil. SKK na túto cestu, čo znamená, že ani v r. 2006 sa žiadne veľké opravy nezačnú na tejto ceste.

Priorita zostáva ako diaľničná výstavba a konkrétne na tomto úseku je to rozšírenie úseku diaľnice D1 BA-TT z 2+2 na 3+3 cestné pruhy, pričom zároveň dopĺňam, že zase v rámci diaľničných priorít má prednosť najprv dobudovanie D1 BA-KE a hneď potom toto rozšírenie ... takže po r. 2010-15 sa bude rozširovať D1 BA-TT ale snáď sa dovtedy aspoň čiastočne opraví táto cesta, pretože ďalších 10 rokov "nič nerobenia" by znamenalo už nepoužiteľnosť tejto cestnej komunikácie.

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2006 22:57
od Dialniciar
Tendencia je do r. 2010 zabezpečovať len opravy najnutnejších úsekov, t.j. opravy najväčších jám/nerovností, podľa možností zmesou z asfaltu alebo z betónu. Je to dočasné riešenie, kým sa nenájde viac financií.

Možno rok 2007 bude iným. :roll:

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2006 10:20
od Dialniciar
Cesta I/62 prejde v ďalšom roku v najhorších úsekoch rekonštrukciou, ktorá vybrúsi problematické časti povrchu a oprava prebehne AB krytom.

Okrem toho sa spracuje štúdia na komplexnú opravu rôznych variant z hľadiska všetkých možných cien. Ide o projekt v rámci plánovaného rozšírenia D1 BA-TT cez MDPT, ktoré si uvedomuje, že cesty od BA na východ treba začať riešiť komplexne, takže plán je taký, že kým sa D1 bude rozširovať, tak táto cesta I. triedy sa postupne opraví.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2007 13:11
od Andrej
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6024
Je sice pekne, ze planuju do SC novu cestu na odlahcenie D1 BA-TT, ale nic to nebude platne, ak nebude komplet rekonstruovana betonka SC-Sladkovicovo :roll:
A mozno by stalo za to porozmyslat, ci by sa tu nemalo postavit aj zopar MUK, aj ked na tych najhorsich krizovatkach (pri Bernolakove a pri SC) uz su kruhace...

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2007 13:47
od Nevedko
Andrej napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6024
Je sice pekne, ze planuju do SC novu cestu na odlahcenie D1 BA-TT, ale nic to nebude platne, ak nebude komplet rekonstruovana betonka SC-Sladkovicovo :roll:


Nuz, ale pozri sa na to takto: na useku D1 medzi BA a TT intenzity za krizovatkou Senec klesaju zhruba z 51 tis na 43 tis. Intenzita na I/61 z BA do Senca je zhruba 15 tisic vozidiel, dalej za Sencom iba okolo 8,5 tis. Samozrejme by bolo idealne mat 4-prudovku az do Serede, ale SSC musi riesit aj ine problematicke useky v BA VUC. Takto sa aspon nacas zaplata spojenie Senec - Bratislava.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2007 14:44
od aquila
ak by bol senec BA ako 2+2 ceta prvej triedy s vacsimi kruhacmi resp MUK, tak myslim, ze to je velky krok vpred.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2007 15:36
od Andrej
Nevedko napísal:Nuz, ale pozri sa na to takto: na useku D1 medzi BA a TT intenzity za krizovatkou Senec klesaju zhruba z 51 tis na 43 tis. Intenzita na I/61 z BA do Senca je zhruba 15 tisic vozidiel, dalej za Sencom iba okolo 8,5 tis. Samozrejme by bolo idealne mat 4-prudovku az do Serede, ale SSC musi riesit aj ine problematicke useky v BA VUC. Takto sa aspon nacas zaplata spojenie Senec - Bratislava.

To mas samozrejme pravdu, ale na useku BA-SC tvori pomerne vela vozidiel smerujucich do logistickeho parku Senec, tie sa z dialnice nestiahnu. Ja som myslel skor na to, aby väcsina vozidiel (aspon osobnych aut) smerujucich na R1 mohla ist po I/61. Keby to nebola betonka a nebolo by tam par nebezpecnych krizovatiek (nemusi to byt nutne dalej od SC stvorprudovka), tak by to aj bolo realne, aby sa sem presunuli :)

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 14:47
od Honda
Andrej napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6024
Je sice pekne, ze planuju do SC novu cestu na odlahcenie D1 BA-TT, ale nic to nebude platne, ak nebude komplet rekonstruovana betonka SC-Sladkovicovo :roll:
A mozno by stalo za to porozmyslat, ci by sa tu nemalo postavit aj zopar MUK, aj ked na tych najhorsich krizovatkach (pri Bernolakove a pri SC) uz su kruhace...


Tento projekt je pár rokov starý a je dobré, že ho konečne niekdo oživil a začnú sa prípravné práce pod neho. A s SC-Sládkovičovo to má len málo spoločné lebo treba riešiť hlavne úsek po SC a od SC bude riešiť NDS rozšírenie D1 BA-TT. Toto je riešené koncepčne a v rámci finančných možností SR. Ono sa bude totiž riešiť celý ťah BA-TT a robiť teraz len opravu SC-Sládk. je dosť biedne a samotná NDS na všetko nemá tak jako na to nemá ani samotná SSC.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 16:34
od Dialniciar
Andrej napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6024
Je sice pekne, ze planuju do SC novu cestu na odlahcenie D1 BA-TT, ale nic to nebude platne, ak nebude komplet rekonstruovana betonka SC-Sladkovicovo :roll:


Zbytočná obava, to sa bude robiť tiež. :P

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2007 18:17
od Dialniciar
Na úseku by sa malo v rokoch 2007-2008 preinvestovať cca. 125 mil. SKK na krátke súvislé opravy koberca a na zahladenie najväčších nerovností.

Okrem toho sa sa vážne rozmýšľa nad vypracovaním europrojektu na kvalitnú, komplexnú opravu celého úseku s riešením MÚK, pretože sám štát nikdy potrebnú sumu cca. 1 mld. SKK na tento úsek mať v dohľadnej dobe nebude a stav cesty je z roka na rok horší, pričom však intenzity tu prakticky vôbec nerastú, naopak, stagnujú, čo je jasným signálom technického stavu tejto cesty.

Re: ... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 00:03
od Andrej
Dialniciar napísal:Na úseku by sa malo v rokoch 2007-2008 preinvestovať cca. 125 mil. SKK na krátke súvislé opravy koberca a na zahladenie najväčších nerovností.

Co znamena suvisla oprava koberca na betonke? Polozenie asfaltu na betonove panely, alebo nebodaj nahradenie panelov asfaltom?

Re: ... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 00:17
od Dialniciar
Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Na úseku by sa malo v rokoch 2007-2008 preinvestovať cca. 125 mil. SKK na krátke súvislé opravy koberca a na zahladenie najväčších nerovností.

Co znamena suvisla oprava koberca na betonke? Polozenie asfaltu na betonove panely, alebo nebodaj nahradenie panelov asfaltom?


Ano, použil som nesprávne slovko "koberec", skôr by som ho mal nahradiť spojením "krátke súvislé úseky cesty". A to spôsobom: buď sfrézovanie najhorších úsekov, kde sa opakovane tvoria tie isté problémy a postaviť tu AB kryt alebo použiť iný materiál a to pôvodný, teda betón a na rozsiahlu opravu počkať a potom uprednostniť hrubú vrstvu AB krytu alebo rovno CB kryt.

Re: ... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 00:22
od Andrej
Dialniciar napísal:Ano, použil som nesprávne slovko "koberec", skôr by som ho mal nahradiť spojením "krátke súvislé úseky cesty". A to spôsobom: buď sfrézovanie najhorších úsekov, kde sa opakovane tvoria tie isté problémy a postaviť tu AB kryt alebo použiť iný materiál a to pôvodný, teda betón a na rozsiahlu opravu počkať a potom uprednostniť hrubú vrstvu AB krytu alebo rovno CB kryt.

Aj ked sa suvisla rekonstrukcia odklada, je to dobra sprava :). Ten usek je uz takmer nepouzitelny v smere SC-Sladkovicovo. Väcsina vodicov ho obchadza cez dedinku Puste Ulany. Opacny smer je na tom o dost lepsie.