k johhanovi a svenovi ohľadom zimnej údržby na horskom priechode Donovaly.
Je pravda, že horské priechody Šturec, Strečno, Vernár alebo aj Čertovica sú oveľa menej často uzatvorené pre kamióny, než Donovaly. Na Vernári sú vodné zdroje, takže to nie je o tomto.
Faktom však je, že Donovaly sú po Strečne najvyťaženejšie a zároveň oproti Strečnu sú Donovaly oveľa zložitejší cestný úsek na údržbu. To sú základné predpoklady ku kvalite údržby.
Nezjazdnosť Donovál je spôsobená hlavne:
- neusposlúchnutie zo strany vodičov kamiónov k použitiu reťazí a nečinnosť polície
- horský priechod sa nachádza v celej dĺžke medzi dvomi krajmi a nie je v dosahu 10 min. z každej strany stredisko údržby schopné poskytnúť okamžitý zásah (pmoc skríženému kamiónu)
- stará technika (technika zložená zo sypačov je staršia v regióne BB správy, než v susedných správach) a vzhľadom na úsek je techniky aj málo
SSC v minulosti navrhovala výstavbu nového strediska SSC na Donovaloch, Šturci, Vernári a na Bielej Hore, s celkovými nákladmi na r. 2005 vo výške 1,4 mld. SKK aj s potrebnou technikou v cene. Nerealizované to zostalo len kvôli cene.
Situácia na Bielej Hore a Vernári sa zlepšila len a len vďaka samosprávnym krajom, ktoré tu kúpili novú techniku určenú hlavne pre tieto priechody a na zásah ako pomoc skríženým kamiónom. Problémy sú teraz už len v tom, že nie je na dosah miesto na posypový materiál.
Ja si rozhodne nemyslím, že by prichádzalo k akémukoľvek zámernému odkladaniu údržby Donovál, nakoľko johhan - kalamitná situácia privádza každý kraj na oveľa vyššie výdavky ako na štandardnú údržbu, takže by sa len a len sami okrádali o financie. To je jednoducho lož a zavádzanie z tvojej strany a na tom trvám. Možno sa to tak robilo, ale odkedy je decentralizácia verejnej správy, určite sa to nerobí.