Toto, čo tu píšete, to sú druhoradé príčiny, tie tam maximálne túto cestu charakterizujú. To z nej ešte nerobí cestu smrti.
Keby každý jazdil zodpovedne, kľudne aj 110 km/h, ale zodpovedne a neriskoval a neohrozoval druhých, tak toto cesta smrti nie je. Ani križovania ju z nej nespravia. Ten, kto ide z vedľajšej, tak ten má dať prednosť. Ak je zodpovedný, dobre sa pozrie, či autá idúce po hlavnej idú rýchlo alebo pomaly. Nebodaj, či je stav, že sa predbiehajú.
Sú tu intenzity, v poriadku. Bude tu R1, podľa plánu vlády do konca roku 2010, reálne to je, keď sa v r. 2008 začne stavať.
Sú tu dobré parametre cesty, v poriadku. Dovoľujú viac pri predbiehaní (riziko), dovoľujú ísť rýchlejšie (riziko). Parametre však zabezpečia, že riziká týchto činností motoristov sú nízke, ale len po nejakú hranicu. Ak napríklad idú oba smery nad 100 km/h a oba smery aj predbiehajú, tak tu už nepomáhajú ani dobré parametre. Nemusí sa hneď stať nehoda, ale "bude to tesné".
Nikto z vás sa nemusí cítiť ako "brzda". Prečo ? SR nie je v situácii, aby keď vy idete 90 km/h a tvoríte "nos" kolóny, aby vás niekto predbehol, donútil zastaviť a zastreliť vás.
Toto v SR nehrozí. Tí, čo vás predbiehajú, nech si vás predbiehajú - majú na to autá, riskujú a samozrejme, ohrozujú ostatných, ale vás nie, ak sa nenecháte. Vy môžete spraviť "láskavosť", že sa uhnete viac vpravo. Dobré parametre cesty vám to umožnia a potešíte tým aj toho, čo vás predbieha.
Problém Slovákov je ten, že nevedia jazdiť.
A za druhé: technický stav áut.
- lebo v tomto prípade to nie je vina cesty. Je to len a len vina šoférov. Ak to primátorka ZM nevie pochopiť, je to jej problém. A naviac, bude sa tu stavať R1. "Rýchlejšie" si želá pani primátorka. Aj hladovku drží. Je to upozornenie, ale toto na žiadnu vládu nezaberie, nikde na svete. Vláda, zodpovedná vláda posilní dopravné kontroly na cestách smrti. Za prvé "skrotí" tých rýchlych a za druhé pôsobí "upokojujúco" na tých ostatných motoristov.
Aj diaľnice sú smrteľné. BA-TT, lebo je na slovenské pomery preťažená. Aj R1, v časoch zimy je tu problém s mostami. Vtedy sa vina hádže na cestárov. Lebo zase ... "my šoféri, my na vine nie sme nikdy".
Cestári/stavbári/projektanti vám šoférom umožňujú jazdiť po ceste s lepšími parametrami a s lepšou údržbou. Zima je nepriateľ leta tak ako noc je nepriateľ dňa. Šofér vie výborne jazdiť za sucha a za svetla. Pri tých ostatných podmienkach sa musí prispôsobiť stavu, ktorý je.
V každom odstavci je možné nájsť odchýlky, ale nie väčšie ako 10%. A tieto odchýlky tiež zdôvodním: SR nie je Nemecko, Rakúsko ani Kanada. A v týchto krajinách je vyšší stupeň motorizácie ako v SR, takže to je oveľa náročnejšie pre cestárov aj pre motoristov, no napriek tomu, tu šoféri vedia jazdiť a sú zodpovední.
Teraz si 99% z vás hovorí, "táram, táram, poúčam", ... a presne o tomto to je. Len si to hovorte, to hovorí za vás. Až z vás "niekto" spraví mrzáka, tak mu nenadávajte, lebo ste rovnakí ako "on". A zveďte to ideálne na štát. Pritom ten vám vytvoril ideálne podmienky: cesta s výbornými parametrami, výhľad na rýchlostnú cestu, kvalitnejšia údržba a samozrejme všetko s prihliadnutím na hospodárstvo krajiny. Áut menej nebude, naopak a žiaľ, D/RC rýchlejšie pribúdať nebude. A nebude sa ani zásadne zlepšovať ostatná cestná sieť - zaujímavé je, že aj keď sú cesty zlé (technický stav), tak tu je smrteľných nehôd oveľa menej, lebo šofér je zodpovedný, nakoľko nepozná situáciu alebo ju naopak pozná dôverne. Na cestách smrti to ako keby zámerne neplatilo. "Cesta je lepšia, ba priam výborná, tak aj ja šofér môžem ísť rýchlo a je to v pohode." Nie je a nebude.
S MH v tomto súhlasím na 100%:
MH napísal:Je kvalitná a preto tam vodiči jazdia tak, ako jazdia. O jej prívlastok sa postarala najmä cestujúca verejnosť svojou nezodpovednosťou....
Presne takto to je. A dôkazy sú pravidelne v správach.